Specificaties Basispakket met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Sony PlayStation 4 500GB Zwart Review

Gertjanvh 23 juni 2014, 363 views

Sony PlayStation 4 500GB Zwart

Pluspunten

• Strak design
  • Compact
  • Snel
  • Goede controller

Minpunten

• Headset is niet geweldig

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 3
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 4
Goede console, maar het echte next gen moet nog komen voor mijn gevoel.
De console ten eerste is erg fijn, makkelijk in gebruik. Je hebt hem in 20 minuten tijd wel helemaal ingesteld een account aangemaakt en wat daar allemaal bij komt kijken.
Verde is de console zelf netjes afgewerkt en maakt bijna geen geluid. Bovendien wordt de console helemaal niet zo warm.

Dan de controller, die is uitstekend. Ligt lekker in de hand, knoppen zitten op de juiste plek en de triggers werken erg fijn. Het lampje op de controller vind ik zelf een leuke toevoeging, en het ziet er gewoon leuk uit op je controller. Enige nadeel van de controller vind ik dat die vrij snel leeg gaat, maar het fijne is dat het gewoon oplaadbare controllers zijn dus geen gedoe met batterijen. Dan kun je ook nog een headset aansluiten op de controller, dat is ook erg handig. Alleen had Playstation wel een wat betere headset mee mogen leveren, want wat je er bij krijgt is niet echt om over naar huist te schrijven. Maar het werkt wel en als je het niet veel gebruikt is het ook wel goed genoeg.

Als game heb ik er Battlefield 4 bij, wat erg goed draait op de Playstation. Online werkt voor zover prima, alleen ziet het er nog niet echt next-gen uit. Wat Battlefield 4 natuurlijk ook nog niet echt is. Dus ben benieuwd hoe de "echte" next-gen eruit gaan zien. Maar al bij al ben ik zeer tevreden en heb ik zeker geen spijt van deze aankoop. En ik hoop er nog lang plezier van te hebben!

Heb jij ook een Sony PlayStation 4 500GB Zwart?

Ik vind het juist jammer dat er geen normale batterijen in de controller kunnen. Oplaadbare controllers raken altijd leeg als het niet uitkomt en dan kun je alleen verder door de controller aan een kabel te hangen. De Wii controllers vond ik briljant in dit opzicht: gewoon vers setje batterijen er in en gaan!
Daar heb je wel een punt inderdaad, ik zelf vind het niet zo'n probleem om af en toe even te spelen met een controller die aan een kabel zit.
En bij de Wii is het vrij lastig spelen met een kabel aan de controller natuurlijk :P :P