Apple iPod Classic 80GB Zilver Review

SpadesQPONewbie 10 februari 2009, 1.155 views

Apple iPod Classic 80GB Zilver

Pluspunten

• Grote opslag capaciteit, makkelijk selecteren, zoekfunctie.

Minpunten

• Niet duurzaam, niet krasvrij, dure accessoires, slechte service van apple, geen normale USB, slechte bijgeleverde oordopjes, geen oplader.

Geluidskwaliteit Score: 4
In gebruiksgemak ben ik er erg tevreden over, grote opslag capaciteit en fijn in gebruik. De Equalizer gebruik ik niet aangezien ik tevreden ben met het geluid dat uit mijn oordopjes komt. Erg jammer vindt ik dat er getik uit mijn ipod kwam. Na deze opgestuurd te hebben krijg ik een factuur terug van 50 euro deze hoefde ik niet te betalen van de winkel. De service van Apple is erg slecht het heeft eerst twee weken geduurd voor ik hem terug kreeg. Eenmaal terug is ie beschadigd weer terug naar Apple is het 3 weken verder voordat ik een nieuwe krijg maar ook deze heeft getik of gekraak, het lijkt er in ieder geval op dat deze krast op de hdd. Erg jammer vindt ik dat de Ipod niet krasvast is en de accessoires vrij prijzig zijn. Ook vind ik het jammer dat de Ipod niet een gewone USB aansluiting heeft en daarmee de docks niet specifiek voor Ipod worden. Daarnaast zijn de bijgeleverde oordopjes brak qua en slijten snel, bij mij lag na één maand het rubber er van af. Daarnaast zou hij in verhouding tot de prijs meer formats moeten ondersteunen en alles niet alleen kunnen bijwerken in Itunes maar ook nummers moeten kunnen verwijderen op de Ipod zelf en daarnaast ben je gelimiteerd aan 1 pc omdat bij op nieuw aansluiten bij een andere pc je hele muziek bibliotheek veranderd

Al met al een fijn ding in gebruik op straat e/d maar daarnaast veel gedoe om muziek e/d er op te zetten en erg duur in gebruik en de service van apple is niet denderend.

Heb jij ook een Apple iPod Classic 80GB Zilver?

Wat is dit voor een review?

Los of ik het eens ben met de opmerkingen, positief of negatief, vindt ik dat je weinig onderbouwing gebruikt.

Uit jouw review kun je twee dingen concluderen.

Of Apple maakt brak spul of jij kan niet met je spullen omgaan.

Aangezien Apple al lang out of business was als hun spul echt zo brak is als jij beschrijft ben ik geneigd om dat laatste te geloven.

En wat bedoel je met geen normale USB?

Je hebt wel een oplader. Dat is namelijk je abnormale USB kabel die je in je computer kan pluggen en in je iPod waardoor hij oplaad.

Ik heb mijn oordopjes nu al drie jaar en ze doen het perfect. De kwaliteit van de oordopjes zijn overigens niet slechter dan vele andere bijgeleverde oordopjes.

Noem mij een mp3 speler die krasvrij is.

De accessoires van Apple zijn waarschijnlijk duurder dan de 3rd party accessoires. Volgens mij is de iPod de enige mp3 speler met zo veel keus uit accessoires dat ik niet geloof dat daar geen goedkope oplossingen bij zaten waar jij naar zocht.

Jammer dat je een slechte service van Apple heeft gekregen.
Met die kabel kan je misschien wel opladen, maar dat is vast niet een oplader zoals Spades bedoelt denk ik. Het is uitermate irritant. Ik heb ook zo een telefoon die alleen via usb gaat, maar ik heb *&^&*$$ toch niet overal usbpoorten uit de muur komen!

M.a.w. er moet weer geld over de balk om hem gewoon in een stopcontact op te laden, die wel overal uit de muur komen.

Vroeger kon ik mijn discmans nog gewoon aan het lichtnet hangen en dan toch muziek luisteren als de batterij leeg was.

Dit is zeker een nadeel en het is goed dat hij het noemt.

De review is niet denderend, maar het blijkt hieruit wel dat de ipod niet n00b-proof is.
Hoe vaak moet je deze iPod opladen... hij gaat erg lang mee volgens mij en als je een beetje een recent leven- werkpatroon hebt, dan zit je bijna ieder uur wel achter een pc/mac, die al sinds tijden usb hebben. Voor de vakantie zou een lader dan nog interessant zijn, hoewel, stel je hebt 20 uur luistertijd... uurtje per dag (op vakantie notabene) en je houdt het 3 weken vol. En als de iPod al niet noob-proof is, dan is dat bij ongeveer geen 1 speler, dat kan je de iPod dan moelijk kwalijk nemen.

Verder had deze beste man zich een klein beetje moeten informeren, want bijna al de punten had je zo kunnen vragen bij de verkoper, danwel opzoeken op Internet.

edit: Maak van de accuduur hierboven maar 30 uur, Apple geeft 36 aan, praktijk altijd iets minder. Maar dat houdt dus in, 4 weken vakantie zonder opladen.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 11 februari 2009 15:12]

Volgens mij kun je in iTunes aan/uitvinken dat je je muziek collectie zelf beheerd, je bent dan niet gebonden aan één pc en je kunt bij iedereen die iTunes heeft wat uit zijn bieb meepikken. Wat 'bjhansma' dus al zegt

Er zijn zat andere programma's die iTunes kunnen vervangen, en je zelfs in staat stellen om muziek terug te kopieren naar je harde schijf. In mijn ogen dus een non-argument.

Apple is inderdaad wat karig met zijn bijgeleverde accessoires, geen hoesje meer tegen woordig en een bijgeleverd lichtnet adapter. Maar die twee dingen koop je voor 20 euro in totaal. Dus tis of 230 euro voor je iPod zonder die zaken, of 250 euro met.. tis maar hoe je het bekijkt. Tis slimme marketingstrategie en het laat de gebruiker vrij in zijn keuze voor sleeve/protector en lichtnetadapter.
Het is normaal dat je iPod tikt overigens..
Dat is gewoon je HDD die de kop parkeert en elke keer 'klikt', als je dat niet geluid kent klinkt dat eng ja.
even een tip met betrekking tot je automatische muziek library update als je hem op je pc zet:

je kunt in bij het aansluiten van je ipod instellen of je je ipod automatisch laat updaten of handmatig.

kies handmatig; hierdoor kun je de ipod op zoveel pc's aansluiten als je wilt zonder dat die de complete muziek van die pc op je ipod zet

wat betreft je oordopjes, haal gewoon van die sony 'deep bass' oordopjes van 10,- euro deze zijn prima kwaliteit (in verhouding tot apple oordopjes) en lekker goedkoop.