Specificaties 20MP, Full HD filmen, 30x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony DSC-HX50V Zwart Review

Pred 21 juni 2014, 1.011 views

Sony DSC-HX50V Zwart

Pluspunten

• Compacte (30x!) zoomcamera

Minpunten

• Ontbreken van zoeker
  • Fragiele indruk knoppen en flitser
  • Ontbreken van externe lader

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Voor onze reis wilden we een camera die mooie beelden schiet met een groot zoombereik, budget max 400 euro. Eerst gekeken naar spiegelreflex. Nadeel daarvan dat de objectieven met grootste zoombereik erg duur zijn, en de grootte van het toestel. Het werd een travelzoom camera, gekocht op basis van de goede reviews.

Eerste indruk
Prima toestel, handzame grootte. Toetsen komen wat fragiel over mijn insziens, niet degelijk. Ook de popup-flitser komt fragiel over. Tijd zal leren hoe degelijk het toestel is. Draaiknoppen zijn erg stug. Onhandig is het ontbreken van een externe lader. Het batterij wordt in het toestel geladen dmv usb. Op Ebay een externe lader aangeschaft.

Bediening
Menu's zijn niet eenvoudig. Voor technisch aangelegde personen geen probleem. De automatische standen zijn ideaal en schieten prachtige plaatjes.

Kwaliteit foto's
Het toestel schiet prima foto's. Voor uitgebreide reviews mbt kwaliteit verwijs ik naar CameraLabs, PhotographyBlog of Snapsort.

Heb jij ook een Sony DSC-HX50V Zwart?