Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 47PFK7109 Zwart Review

1ehans 20 juni 2014, laatste update op 19 november 2014, 1.687 views

Philips 47PFK7109 Zwart

Mooie tv met zeer scherp beeld en uitgebreide functionaliteiten, Ambilight heeft mooie meerwaarde en design is erg mooi.

Pluspunten

• design
  • veelzijdigheid
  • beeldkwaliteit
  • apps
  • contrast
  • ambilight functie
  • soundstage nu kado (zolang de voorraad strekt)

Minpunten

• interface traag
  • bij gebruik satelliet veelvuldige foutmelding dat de CI cam foutmelding geeft
  • erg langzame opstart waarbij zender en geluid niet te bedienen zijn

Inbrandgevoeligheid Score: 4
19-11: Inmiddels is bekend waardoor het probleem is veroorzaakt en dat lag buiten Philips! Aangezien ik Canal Digitaal heb en de zenderlijst daarvan inlees is dit gaan conflicteren met de TV. Let wel, het betrof enkel de SD zenderlijst en niet de HD lijst. Aangezien ik voorheen een TV had waarvoor een HD abonnement geen meerwaarde had las ik deze SD zenderlijst in. Philips heeft het uitstekend opgelost uiteindelijk en op grond van beide argumenten heb ik mijn review aangepast.

Oorspronkelijke review:

Veelzijdige televisie met enorm veel online mogelijkheden. scherp beeld en satelliet aansluiting. De meeste aansluitingen zijn netjes vlak weggewerkt maar vreemd genoeg een aantal (internet en clinch) niet.
De tv is erg vlak en kan daardoor mooi tegen de muur worden bevestigd. Bij plaatsing op de voet hebben de modellen vanaf 47 inch een draaifunctie en de voet past mooi bij het design van de rand. De afstandsbediening heeft weliswaar een toetsenbord aan de achterzijde maar bij diverse functies werkt dit niet. Kortom Philips moet aan de gebruiksvriendelijkheid wel een aantal zaken verbeteren.
De extra Skype camera moet los gekocht worden maar ik heb nog niet achterhaald hoe je skype kunt gebruiken.

Inmiddels heb ik deze tv anderhalve maand, waarvan ik een maand niet heb kunnen kijken. Na een firmwareupgrade is de tv vastgelopen en start niet meer op. Na een bezoek van de reparatiedienst CE Repair, waar een ver verouderde firmware op een nieuw moederboard is ge´nstalleerd, kwam weer het verzoek in beeld de firmware te updaten. Wederom vastgelopen! Na 2 weken wachten was ik het wel zat en ben met de tv naar het verkooppunt gegaan. Nieuwe tv meegekregen, maar na aansluiten wederom exact hetzelfde euvel.

Ik kan de review aanvullen dat de service van Philips uitermate teleurstellend is. Hoewel het beeld van de tv geweldig is, wacht ik de reparatie van komende week af anders wil ik mijn geld terug en ga een alternatief kopen, dat vanaf nu zeker geen Philips meer zal zijn.

Voor diegene die het nog wel durven, bij de Postbank kun je ze met rentepunten nu voordelig aanschaffen!

Heb jij ook een Philips 47PFK7109 Zwart?

Is je tv nog succesvol gerepareerd?
Ik heb deze tv zelf ook en ben er niet tevreden over, zelfde punten als jij: tergend traag, vastlopers op diverse momenten, ziggo ci+ geeft foutmeldingen, traag opstarten. Ik ben benieuwd of je gerepareerde tv wel goed werkt of dat je van philips je geld terug hebt gehad.
Welke firmwareversie heb je, die van voor juni was enorm traag maar daarna werd het beter. Alleen zijn mijn 6 tv's allemaal gecrashed bij de firmwareupdate, blijven ze hangen in een reboot modus.
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de aanmelding bij My Philips Club, voor het smart tv deel.
Firmware checken kan dus handig zijn!
Ik heb de laatste firmware via de site van philips, via de tv update feature krijg je deze firmware nog niet binnen. Het is wel wat beter geworden maar nog steeds onder de maat naar mijn mening. Vaak vastlopen of spontaan uit gaan bij zappen, alleen de stekker eruit werkt dan...enz enz enz
Ik denk dat ik maar eens contact opneem met philips support, ik wordt er tureluurs van.
Nee ik heb 6 (!!!) tv's gecrashed maar woensdag moet een andere komen, ik krijg als compensatie de 49pus7809 met 4k dus dat wordt wel heel netjes opgelost. Hopelijk werkt die wel goed...
En met USB stick na het eerst te downloaden? Ik werd er ook gek van, ook die meldingen 'ARC actief' die je steeds kreeg in de maart firmware. Wellicht toch eerst proberen.