Silverstone Sugo SG10

Specificaties Small form factor • 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone Sugo SG10 Review

Lucasino 20 juni 2014, laatste update op 10 juli 2014, 1.283 views

Silverstone Sugo SG10

Dure kast, klein maar toch groots qua mogelijkheden. Let op de Seasonic Evo past niet ICM de 120mm side-intake. De vormgeving had van mijn part nog strakker gekunt, de 80mm plaats aan de rechterkant BV. Al met al ben ik er zeker tevreden mee.

Pluspunten

• Klein
  • Mogelijkheid full-sized onderdelen
  • Dust filters
  • Fan mogelijkheden.

Minpunten

• Luid
  • Inbouwen wat lastig
  • Sluit niet evengoed aan
  • NIET COMPATIBLE MET ALLE VOEDINGEN!!

DISCLAIMER: Ik heb een pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W gekocht en met het inbouwen ben ik op een probleem gestuit (of gestoten?). De aansluiting voor de powerkabel zit andersom waardoor de 120mm fan eronder niet te plaatsen is. Ik weet niet of dit ook geld voor een 92mm (met het oog lijkt het van niet maar je kan nooit zeker zijn)

Ik heb deze kast nu zo'n maandje in bezit, hij bevalt heel erg dat wil ik even voor opstellen. Maar de kast is zeker niet perfect.

PrijsDe prijs is wel erg aan de hoge kant voor wat eigenlijk maar zo'n klein stukje metaal is. Komt wel geleverd met 3 fans, de 120mm (nieuwwaarde 6 p/stuk) en 180mm Air Penetrator is te koop voor 20 euro.

Bouwkwaliteit/DesignHet is een hele kleine kast, wat ook de reden is waarom ik hem heb gekocht, hij is stevig maar er zijn toch wat "designfoutjes". Om je kast in te kijken moet je eigenlijk al de 2 delen verwijderen. Erg gedoe omdat eerst het grote/bovenste deel eraf moet (1 schroef + 3 thumbscrews) dan kun je het onderste gedeelte eraf halen met onderaan een schroef en nog 2 thumbscrews. Om hem weer in elkaar te zetten moet je eerst het onderste gedeelte vast maken en het 2e er boven op vast maken, dit wilt alleen nooit perfect gaan. Hij staat of links of rechts niet tegen de behuizing,

mijn techniek is hem vast te klemmen en dan ook met mijn hoofd zodat een arm de schroef erin kan draaien. En zelfs dan zit hij er nog wel eens naast. Ik had liever gewoon de kast in 3 delen gezien (links, rechts en boven).
En dan hier een prachtige guide (ook te zien in bijgeleverde plaatjes als dit niet werkt)

InbouwmogelijkhedenHet is de kleinste M-ATX kasten die ik kon vinden, maar er past als nog een full-sized PSU, GPU en CPU koeler in. Het enige wat er mist zijn wellicht drivecages, momenteel monteer je HDD's en SSD's achter het moederbord. Ik heb zelf een non-modulaire voeding en ik heb best wel veel cableclutter achter de mobo-tray. De ruimte achter het moederbord is best groot (3,5 cm ongeveer). Vooral omdat de HDD's van 3,5" er ook achter moeten passen.

Koelingsmogelijkheden
-2x 92mm intake links onder(vooraanzicht)
-1x 120mm(of 92mm, standaard meegeleverd 120) intake linksonder
-1x 80mm rechtsonder (niet erg handig IVM cablemanagement)
-1x 120mm outtake aan de achterkant (meegeleverd
-1x 180mm intake(meegeleverd, beter te gebruiken als outtake, brackets voor 140mm)
Als je de kast volledig opvult met fans dan zijn de temperaturen heel laag, hij doet zeker niet achter voor grote kasten in dit opzicht.

Vragen kun je plaatsen in de commentsectie.

Heb jij ook een Silverstone Sugo SG10?

Goede review en wilde deze bijna halen, goed dat je vermeldt dat niet alle voedingen passen. Ik heb de rm750i corsair voeding, ga ik hetzelfde probleem krijgen als jij hebt, dus dat ik geen fan meer kan plaatsen?

pricewatch: Corsair RM750i

ps: weet jij toevallig het verschil met de Sugo SG09. Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door Da Queen op 16 augustus 2017 14:05]

Och dit is al een hele tijd geleden, ik heb de kast nu ook niet meer in mijn bezit. Als ik het me goed herinner zal je dan die fan niet kunnen plaatsen. Ik weet niet hoeveel langer jouw voeding is En of je kabels buigzaam zijn? Ik durf niet met alle zekerheid te zeggen of het gaat passen, je zult even goed research moeten doen.

Het verschil met de SG09 zou ik ook niet weten Sorry!
Ah jammer, mijn voeding is helaas wel 180mm lang (moet passen volgens Silverstone), hij is wel volledig modulair.