Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit Review

FieldNewt1091 19 juni 2014, 633 views

Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit

Pluspunten

• Startscherm is een goede verzamelplaats voor snelkoppelingen en veelgebruikte programma's
  • Apps zijn een leuke toevoeging

Minpunten

• bij resoluties lager dan 1080p kunnen de tegels niet kleiner geschaald worden
  • werkt niet ideaal op laptop
  • weinig apps

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
inleiding
Een paar maanden geleden moest ik op mijn laptop een nieuwe versie van windows zetten omdat ik zat te klooien met Linux en windows zonder succes.. omdat het even makkelijk was had ik een illegale versie gedownload en gebruikt als tijdelijke oplossing. Ik vond het nu dan ook wel een keer tijd om over te stappen op windows 8.1 vanwege de komst van Update 1.

eerste indruk
in eerste instantie moest ik aardig wennen aan die enorm grote tegels (naar mijn mening nog steeds te groot, maar oke). Daarnaast duurde het me vrij lang om alle instellingen zo te krijgen dat het goed te gebruiken was.
Het eerste wat ik daarna ook deed was kijken naar het aanbod aan apps, dit is wel gelijk het nadeel omdat er niet veel apps zijn en dan dus ook het startscherm een beetje overbodig leek voor mij.

Na twee maanden
Op dit moment moet ik toch toegeven dat het startscherm best handig is, het is voor mij de snelste manier om een overzicht te hebben van alles dat ik gebruik. al mijn games van steam staan in één rij. alles wat te maken heeft met nieuws, tweakers etc. weer in de andere. Het is, naar mijn mening, dan ook een best handige plaats om alles wat veel gebruikt word neer te zetten.

Grootste nadeel
Er zitten veel bugs in windows 8.1 met betrekking tot laptops. Zo krijg ik altijd dat mijn laptop zowat opnieuw opstart en voordat dat klaar is ben ik ook 20 seconden verder (met windows 7 kwam je gelijk in het vergrendelingsscherm). Daarnaast heb ik het ook weleens, dat als ik mijn wachtwoord heb ingevuld, dat ik een blauw scherm krijg met 'bezig met vergrendelen' of 'een ogenblik geduld'.

Heb jij ook een Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit?

Mooi stukje, dank daarvoor.

Ik zit ook te denken om maar een legale versie aan te schaffen, maar die tegels waar je het over hebt lijken mij drama.
Nu ga ik er vanuit dat ik dat kan uitschakelen of wegwerken. Hier op het werk hebben we op een paar pc's windows 8, maar ik heb geen ruimte om dit te gaan aanpassen omdat klanten ermee werken.

Dus ik moet afgaan op ervaring van anderen hierin.

Nu hoorde ik ook iets over start8 ofzo, waarmee je weer gewoon een normale startbalk met knop kunt krijgen.