Specificaties 1.400 toeren wasmachine met 8kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

Samsung WD806P4SAWQ Review

Axelfoley007 17 juni 2014, laatste update op 23 juni 2014, 885 views

Samsung WD806P4SAWQ

Pluspunten

• Prima te installeren (4 bouten losdraaien van de trommel, stroom in het stopcontact, afvoer slang in de afvoer en waterpas afstellen).
  • Veel wasmachine en droger voor niet veel geld.
  • Zeer stil (eigenlijk alleen merkbaar boven de 1000 tpm)
  • Zeer goed wasresultaat (Ook wanneer de trommel propvol zit).
  • Verbruikt weinig stoom bij een wasbeurt van +/- een uurtje ten opzichte van mijn oude bovenlader volgens Toon.

Minpunten

• Droog resultaat kan net niet voldoende zijn als de trommel propvol zit en er is niet voor het langste droogresultaat gekozen.
  • Het apparaat en de ruimte waar die in staat wordt wat warmer en klammer als deze in droogmodes staat dus goed ventileren!
  • De hele was/droog actie kan wat lang duren als je gewoon een klassieke droger gewend bent. (optimale was droog actie op zijn kortst is rond de 4 uur met driekwart volle trommel. 1 uur wassen 3 uur drogen)

Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 4
Wasresultaat Score: 5
Zelf had ik nog een wat ouder bovenlader staan en deze was toe aan vervanging. Graag wilde ik er ook een droger bij dat op de dagen dat je was niet of moeilijk binnen en buiten droogt je wel de was de volgende dag droog had. Ik heb beperkte ruimte om hem te plaatsen dus besloot ook voor een was droog combinatie te gaan.

Na wat onderzoek kwam ik al snel bij dit model uit wat voor mij het meeste prijs prestatie waarde had ten opzichte van andere modellen. Daarnaast had ik zelf al een lichte voorkeur voor Samsung omdat ik al veel apparaten in huis heb en heb gehad van dit merk en mij goed is bevallen. Een goede 2e optie was voor mij nog een AEG nog geweest.

Heb jij ook een Samsung WD806P4SAWQ?