Acer AL1916WAs Review

Herr_Leere 9 februari 2009, laatste update op 9 februari 2009, 585 views

Acer AL1916WAs

Pluspunten

• Groot
  • Mooie prijs
  • Handige OSD knoppen

Minpunten

• Niet al te stevig, maar dat is te verwachten met deze prijs
  • Voor de rest niets

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe monitor.
Ik had hiervoor een Dell 15 inch lcd scherm(pje) :+ en daar werd surfen en gewoon een beetje film kijken toch wel erg lastig op :P

Nu stond ik laatst met mijn vriendin in de Dixons te kijken naar een nieuwe monitor, tenslotte was mijn geld toch net gestort :D.
Mijn oog viel op de Acer AL1916W. Niet te groot (Dacht ik, zo'n groot bureau heb ik nou ook weer niet). en een goede prijs, 135 euro plus klantenkorting omdat ik iemand ken bij de dixons die er werkt :+.

Featureset

Vier knoppen om je beeldscherm in te stellen, kleuren etc.
En de handige optie om snel te wisselen van tekstdocumenten naar games (Wat ik trouwens niet zo vaak doe.)
Voldoende dus.

Verder zat er alleen een VGA kabel bij en een stroomkabel, Twee boekjes voor garantie en een heuse CD met een handleiding :+

Kleurweergave

Na wat gespeeld te hebben heb ik mijn eigen, iets donkere setting gemaakt.
Mooie kleuren en geen rare vlekken in beeld, wat ik bij mijn delletje wel had.

Contrast en Helderheid

Gewoon goed, maar ik ben toch al snel tevreden :)

Ghosting

Geen last van gehad, ik speel toch bijna geen spelletjes.

Pixeldefecten

Gelukkig niet :)

Bouwkwaliteit en afwerking

Het is een degelijke monitor, niet al te stevig, maar dat kun je ook niet verwachten van die prijs. Ik ben tevreden :)

Vormgeving

Toen ik in de winkel stond, leek het me op het eerste gezicht niet zo'n grootte monitor (Ik heb maar een klein bureautje). Maar toen ik hem eenmaal op mijn bureautje had staan was het toch wel een WOW! reactie.
Groot, en vooral handig met muziek opnemen, wat ik ook doe :)

125 euro voor een 19inch monitor vind ik een mooie prijs, en ik heb er hard voor gewerkt met kerst :)

• Dell Optiplex SX280
  • Windows 7

Heb jij ook een Acer AL1916WAs?

ik vind 125 euro eigenlijk erg duur voor een 19 inch scherm ik heb hetzelfde scherm 2 of 3 jaar terug gekocht voor 300 euro waar je nu een 24 of 26 inch van koopt voor 150 euro heb je al 22 inch met betere kleurweergave hogere resolutie en meer contrast

voor de rest erg korte revieuw graag wat meer onderbouwen en wat meer op de onderwerpen in gaan ;)