Specificaties 23,8" • 1920x1080 • 60Hz • AH-IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2414H Zwart Review

AnnoyingThing 16 juni 2014, laatste update op 16 juni 2014, 1.858 views

Dell Ultrasharp U2414H Zwart

Pluspunten

• Smalle behuizing ziet er erg mooi uit.
  • Scherm is 90 graden kantelbaar en in hoogte verstelbaar.
  • Meer dan genoeg aansluitingen om 1 of meerdere apparaten aan te sluiten op HDMI, display of mini display poort.
  • USB 3.0 aansluitingen welk ik echter (nog) niet gebruik.

Minpunten

• De toetsen op het scherm zijn Touch / tip toetsen. Je moet er even aan wennen om door te hebben hoe deze op de aanraking reageren.
  • De power led van het scherm zit eigenlijk op een verkeerde plaats. Bij het aan / uitzetten van het scherm zie je het hele ledje niet meer.

Erg mooi, kwalitatief, helder en strak scherm in een mooie behuizing.
De afwerking van de behuizing is stevig en erg netjes en strak vorm gegeven.

Het geheel met de voet oogt als degelijk, maar is dit ook zeker. De voet ziet er massief uit. Een plus punt bij dit scherm vind ik dat deze in hoogte verstelbaar is en ook nog voor diegene die dit zou willen 90 graden kan draaien, zodat je deze in verticale positie kunt gebruiken voor bijvoorbeeld bewerken van documenten. Het scherm is mooi afgewerkt met Touch / tip toetsen welke wel goed aangeraakt moeten worden, voordat deze reageren.

In games merk je niets van een 8ms scherm zoals dat wel eens gezegd wordt.
Helderheid en contrast hebben een breed bereik en staan bij mij dan ook erg laag, zodat dit niet te fel is.

Ondanks de kritische negatieve punten ben ik zeer tevreden met dit scherm!

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2414H Zwart?

Is het niet juist de bedoeling dat je het power ledje niet ziet? Is dit niet erg irritant bij het kijken van films of bij gamen?
Ben ik eens idd. Het ledje zit deels aan de onderkant en deels aan de voorkant van het scherm. Ik vind het zelf niet storend bij gamen. Films kijk ik op de tv. Het is alleen zo dat het scherm uit lijkt te staan wanneer je de pc afsluit en het enkele seconden duurt voordat er een melding als (power state....) komt te staan, dus je ziet dan alleen nog aan het ledje wat oplicht of deze nog aan staat, maar ja daar zit je duim / vinger overheen 8)7 .
Welke games speel je, ook games waar snelle reactie tijd voor nodig is (bijvoorbeeld CS:GO) ?
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik de zwaardere games nog moet testen. Net pas alles nieuw aangeschaft. Dit ga ik binnenkort eens bekijken. Maar ja wat is zwaar. Denk CS wel idd. _/-\o_ UT2k4 ben ik zelf wel voorstander van, maar die zal niet zo heel zwaar meer zijn. Ook ben ik wel een fan van simulatie games als simcity, flight simulator x. Hier merk ik geen gekke dingen in, maar zo goed weet ik niet waar je een snelle reactie rijd voor nodig hebt en waar je dit verschil goed in zou kunnen zien :? .
Thanks voor je reactie, toch zou ik het scherm eerst eens willen zien voordat ik deze koop

Wil een tripple setup maken met deze schermen haha :-)
Deze schermen hebben een firmware probleem, de eerste release met de A00 firmware hebben een issue waarbij de EDID informatie niet goed uitgewisseld word met de pc. Dit is met name het geval zodra je meerdere schermen wilt daisy chainen via de DisplayPort aansluiting.

Je moet de schermen dan wel in DisplayPort 1.2 stand zetten en op de juiste DisplayPort aansluiting doorlussen, echter levert dit meestal een situatie op waarbij de schermen niet correct herkend worden door Windows.
Met wisselende resultaten heb je een correcte scherm detectie, afgewisseld door een Generic PnP display met een resolutie van 640x480, tot het gewoonweg helemaal niet willen herkennen van de schermen.

Ik ga de schermen omruilen voor een variant met nieuwe firmware (A01), deze zijn beschikbaar sinds April, Dell heeft hier dus wel aandacht aan gegeven maar geen update tool beschikbaar gemaakt die je in staat stelt zelf de schermen te updaten.
Ik moet bekennen dat ik de DisplayPort helemaal niet gebruik. Ik gebruik standaard de HDMI aansluiting. Wel minder verhaal van de firmware.

Waar kan ik de huidige firmware van me scherm achterhalen dan?
En hoe zit dat dan met omruilen. Wordt dit door Dell aangeboden voor deze schermen?