Whirlpool WSF5511A+NX Review

borgdaville 16 juni 2014, laatste update op 16 juni 2014, 476 views

Whirlpool WSF5511A+NX

Pluspunten

• 1. Erg ruim koelgedeelte; er passen 4 kratten bier; 6 grote flessen fris, 4 flessen wijn en dan zijn sommige vakjes in de deur en beide groentelades nog steeds leeg.
  • 2. Ruim vriesgedeelte; ruim voldoende voor een normaal gezin. Wij hebben veel voorraad en eigen moestuin producten het past allemaal makkelijk en door de vele vakjes, plankjes en lades is het goed en overzichtelijk in te delen.
  • 3. No-frost; ken deze techniek van onze vorige Whirlpool koelvriescombo; en werkte daar fantastisch. Nooit meer ijsverwijderen en ontdooien. Schoonmaken zal altijd nodig blijven; maar dat gaat een stuk makkelijker zonder ijsafzettingen.

Minpunten

• 1. Afwerking buitenkant vind ik tegenvallen; plastic randjes; RVS voorkant ziet er vanaf een afstandje niet strak uit, afwerking zijkant beetje erg plastic(weet niet zeker of het plastic is of geplastificeerd metaal). Voor in onze garage is dit prima, maar als deze als eye catcher in de keuken wil zetten denk ik dat je meer moet betalen.
  • 2. Afwerking binnenkant vind ik tegenvallen; de stevigheid en en soepelheid dat de lades open en dicht gaan kon beter. Ook is de hele binnenkant afgewerkt met allemaal plastic kappen waarvan ik me afvraag of dat op lange termijn makkelijk schoon te houden is(dat is dus afwachten). Dit is geen breekpunt; maar ik had het beter verwacht.
  • 3. Koelcapaciteit; tijdens het eerste feestje heb ik 20 uur voor het feestje de eerder genoemde hoeveelheid drank in het koelgedeelte gezet(koudste stand). Alle drank was koel en het bier was koud genoeg; maar net niet zo koud als bij normaal gebruik(dan is alles vrij snel echt goed koud). De volgende keer zal ik hem 2 dagen van te voren vullen en kijken of dat een kouder eindresultaat oplevert.
  • 4. Geluidproductie; er is bijna altijd een duidelijke lage brom hoorbaar. Staat bij ons wel in een grote lege en stille garage dus misschien dat het daar wat harder klinkt. Niet heel vervelend en zeker niet in onze situatie; maar als dit ding midden in de keuken staat kan het wel een issue zijn.

Energieverbruik Score: 3
Omdat er voor deze koelkast nog geen review te vinden was in het kort wat ik ervan vind.

Ik heb bewust voor deze gekozen omdat ik goede ervaringen heb met Whirlpool en omdat deze geen ingebouwde ijsblokjesmachine heeft.

In mijn vorige woning had ik een nieuwe keuken met alleen maar Whirlpool apparatuur; erg tevreden over gebruiksgemak en kwaliteit van de apparaten en service vanuit Whirlpool.

Ijsblokjesmachine vind ik onhygiŽnisch en neemt te veel capaciteit weg uit de vriezer.

Hij staat bij ons in de garage als extra koelkast en vriezer. In de keuken hebben we in ingebouwde koelkast maar deze is onvoldoende vooral als we diner gasten krijgen(eten bereid ik vaak grotendeels de dag van te voren) en voor feestjes(drank). Vriezer hadden we nog helemaal niet in ons nieuwe huis dus de combinatie van een extra koelkast en ruime vriezer vond ik in dit segment.

Het energieverbruik is matig; maar als je gaat vergelijken hoeveel je bespaart met een duurder apparaat dan heb je het met de huidige energieprijzen over een terugverdientijd van meerdere jaren en dat vind ik zelf niet rendabel.

De positieve en negatieve punten die ik noem zijn mijn interpretaties en relatief. Overall is het een goede koelkast en ben ik er tevreden mee. De prijszetting is in dit segment aan de lage kant.

Heb jij ook een Whirlpool WSF5511A+NX?