WD TV HD Media Player Review

Franckey 9 februari 2009, laatste update op 9 februari 2009, 1.577 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• Goed concept
  • Klein
  • Goedkoop

Minpunten

• HDMI aansluiting werkt niet in combinatie met sommige HD Ready schermen
  • Geen LAN
  • Geen interne HDD
  • USB HDD blijft aan als de WD TV uitstaat

Ik had de WD TV Media Player gekocht. Helaas heb ik hier een probleem mee.

De WD TV schakelt steeds naar de composiet mode i.p.v. HDMI. Tijdens het opstarten is er heel even beeld op de HDMI uitgang, maar daarna alleen nog maar op de composiet uitgang. Als ik handmatig switch naar HDMI komt er ook heel even beeld, maar dan schakelt het apparaat ook weer snel terug naar composiet. (Ook al kies ik voor de optie om de nieuwe instellingen te bewaren.) Ik heb al de laatste versie van de firmware (1.01.02) erop gezet en een hard en soft reset gedaan maar dat helpt niet. Ook als ik alleen de HDMI kabel aansluit en niet de composiet kabel krijg ik geen beeld.

Ik heb een workaround gevonden waarmee ik vreemd genoeg wel beeld heb via HDMI:
  • Bij het overschakelen naar HDMI moet ik dan niet kiezen voor “Auto” maar voor “1080i”, de hoogste resolutie die mijn HDReady TV aankan.
  • Vervolgens moet ik na het overschakelen snel het Settings scherm verlaten
  • Het Settings scherm geeft nu aan dat de composiet uitgang wordt gebruikt, maar de WD TV blijft nu wel in de HDMI modus.
  • Zodra de WD TV uit en aangezet wordt komt deze weer opnieuw in de composiet mode.
De workaround is dus geen werkbare oplossing, maar wellicht geeft dat wel aan waar het probleem zit? Misschien ondersteunt de WD TV via HDMI lagere resoluties dan 1080p niet goed? Zowel de WD TV als de HDMI kabel heb ik omgeruild, maar dat helpt niet.

Volgens mij ligt het aan de firmware. Wellicht wordt dit in de toekomst met een firmware update opgelost, maar daar wil ik niet op wachten. Ik ben nu op zoek naar een andere media player.

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

Beetje vreemd dat je hem nog zo goed beoordeeld als het product simpelweg niet werkt voor je.... ?

En over: Goed concept, Klein Goedkoop: ik heb hier een TG100 staan, die al 4 jaar lang vrijwel hetzelfde kan als deze WD, alleen dan met het netwerk als bron.
Dit is trouwens niet waar, ik heb precies zo'n Sony HD ready scherm en het is absoluut geen probleem. Geen LAN/HDD is geen negatieve eigenschap, dat past er gewoon niet in voor die prijs en daar kies je ook voor, bij een TV ga je ook niet zeggen dat je er geen spelletjes op kan spelen of dat er geen dvd speler in zit. Je laatste negatieve punt is helaas wel waar en erg vervelend. (wanneer komt die nieuwe firmware nou is...)
Lijkt me dat iets te hoog/snel/zwaar is ingesteld op je TV waardoor de player overschakelt om niet bechadigd te geraken, zoiets?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn HDMI op mijn full HD sony.

Na een paar verschillende dingen proberen lukte het wel. Ik heb zowel de composite als de HDMI tegelijk aangesloten gehad. Vervolgens handmatig de resolutie onder composite aangepast in HDMI en mijn TV geswitched naar HDMI. Dan kon ik daar selecteren of ik de resolutie wilde behouden. Vervolgens eerst de WD uit gezet en de composite eruit gehaald. Na opnieuw aanzetten pakte hij de HDMI aansluiting.

Ik heb dit een paar keer gedaan voordat hij het goed pakte, maar nu heeft hij geen problemen meer.
Gewoon een PS3 met PS3 Media server pakken.. helemaal geen problemen en ook nog eens 1 GBit Lan verbinding wat ik wel mis bij heel veel media-boxen.. zelfs de dure Tvix heel alleen een 100 Mbit.. :(