Canon Pixma MG7150 Zwart Review

kwibus 13 juni 2014, 674 views

Canon Pixma MG7150 Zwart

Pluspunten

• Mooie afdrukken
  • Mooi design
  • Veelzijdig

Minpunten

• Lawaaierig
  • Eerste pagina duurt lang
  • Niet scannen naar netwerkschijf
  • WPS werkt niet naar behoren
  • Webservices werken (blijkbaar) niet

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 2
Afdrukkwaliteit Score: 4
Ik heb de Pixma 2 weken in bezit gehad en momenteel staat'ie ingepakt om retour te worden gezonden. Misschien is het product defect, misschien is er meer aan de hand, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Canon Printer Webservice te activeren. Hiermee wordt afdrukken vanaf tablet en telefoon mogelijk. Ik werd telkens getrakteerd op de frappante foutmelding dat Internet niet beschikbaar zou zijn... Dat terwijl Google Cloud Printing prima functioneerde en ik kon tevens de firmware probleemloos upgraden.

Bij het instellen van Wifi werd ik ook al onaangenaam verrast. Normaliter stel ik Wifi handmatig in maar in dit geval het ik het ook een met WPS geprobeerd. Dat kan middels het welbekende knopje op de router (in mijn geval een Linksys E4200) als ook via pincode. Tenminste, dat zou moeten kunnen. Beide methodes faalden compleet. Via handmatig instellen was Wifi gelijk geregeld.

Nog een minpuntje: De eerste afdruk duurt lang voordat deze start. In de tussentijd staat het apparaat wel enorm veel lawaai te produceren.

Het scannen gaat goed, alleen is het niet mogelijk om naar een netwerkschijf te scannen (zoals ik graag wilde: scannen naar mijn Synology). Het is echter voor Windows 7, 8 en Mac apparaten wel mogelijk om over het netwerk de scan te 'pullen'. Omdat ik documenten graag inscan voordat ik ze archiveer of weggooi wilde ik graag een andere oplossing. Deze heb ik bij de Pixma gevonden door simpelweg te scannen naar een geheugenkaartje! Deze kan m.b.v. de Canon software als netwerkschijf gekoppeld worden en zodoende zou ik eenmaal in de maand de documenten kunnen archiveren.

Maar goed, dat gaat met deze ingepakt printer niet meer lukken. Canon heeft meer dan een week niet van zich laten horen en ik heb momenteel even geen zin meer in een Pixma. Op basis van het retourrecht wissel ik nu de Pixma om voor een Epson Workforce.

Heb jij ook een Canon Pixma MG7150 Zwart?

Ik heb de printer sinds vandaag ook in huis. De printer werkt uitstekend en ook de webservices en Google Cloud Printing doet het prima bij mij.
Na update van de firmware kreeg ik dezelfde foutmelding als jij. Op het touchscreen van de printer eventjes naar Webservices gegaan en daar de DNS settings van handmatig naar automatisch gezet. Daarna werkte het internet weer met de printer en kon ik Google Cloud Printing weer registreren.
Waarschijnlijk werd door de firmware upgrade de DNS settings op handmatig gezet.
Dit heb ik gedaan, zelfs met settings van OpenDNS. Geen resultaat. Momenteel heb ik een Epson Workforce in bezit, deze kan zo'n beetje hetzelfde (en heeft een ADF op de sanner!) en ik ben helemaal tevreden. Maar ook de Canon is, mits deze 100% werkt, ook een mooie printer. Overigens, na ongeveer 2 weken kreeg ik inderdaad reactie van Canon. Dat was nog een best redelijke reactie, dan moet ik dan wel weer toegeven.