Xiaomi Mi 3 16GB Zwart Review

dionossNewbie 13 juni 2014, laatste update op 13 juni 2014, 673 views

Xiaomi Mi 3 16GB Zwart

Pluspunten

• De Mi3 is goedkoop
  • Snel
  • Andoid/MIUI
  • Thema's
  • Water resistant
  • GPS
  • Bluetooth
  • Wifi
  • NFC
  • Wekelijkse updates beschikbaar

Minpunten

• Moeilijk verkrijgbaar
  • Geen 4G

De Xiaomi Mi3 is een goedkope Chinese smartphone van hoge kwaliteit. De telefoon heeft een MIUI besturingsysteem geļnstalleerd dat volledig draait op Android.

Design:
Sinds 3 jaar geleden, toen de eerste Xiaomi telefoons uitkwamen heeft Xiaomi een naam van kwaliteit telefoons maker. De Mi3 is hier dan ook geen uitzondering van. Met het 5-inch Full-HD IPS scherm is het een esthetische telefoon en voelt door de metalen achterkant als een telefoon van hoge kwaliteit.
De meeste Chinese telefoon hebben een plastic achterkant en hierdoor valt de Xiaomi Mi3 ook op. De telefoon is door lasers bewerkt wat te zien is aan de secure details bij de speakergaatjes en de usb poort. De Mi3 is zeer licht ook al zou je dit niet denken bij een metalen telefoon, de Mi3 weegt namelijk maar 145 gram.
Aan de onderkant van de telefoon zitten de speakers en een Micro-USB poort. De Mi3 heeft aan de rechterkant bovenaan heel handig de Power-knop geplaatst en gelijk daarboven de volumeknoppen. Aan de bovenkant van de Mi3 zitten de Audio ingang en SIM kaart slot. De Mi3 gebruikt nog de normale Simkaarten. Het is niet mogelijk om de achterkant van de Mi3 er af te halen waardoor het niet mogelijk is om de 3050mAh accu om te wisselen.

Als je het scherm aan doet vind je beneden in het scherm 3 touch-knoppen, de menu-knop, de home-knop en de terug-knop. Met 1,920 bij 1,080 pixels is het mogelijk om Full-HD films en apps af te spelen.

Binnenkant:
Aan de binnenkant heeft de Xiaomi Mi3 een quadcore 2.3GHz processor, 2GB RAM en 16GB ruimte voor apps, muziek, etc. Helaas heeft de Mi3 geen Micro-SD poort waardoor de 16GB niet uit te breiden is met een Micro-SD kaart, maar het is wel mogelijk om een harde schijf aan te sluiten in verband met OTG-support. De Mi3 kan verbinding maken met 3G maar ondersteund geen 4G/LTE. De telefoon heeft wel NFC, Bluetooth, en Wi-Fi ingebouwd.

Achterkant:
Aan de achterkant van de Xiaomi Mi3 vind je een 13-megapixel camera met 2 LED flitsers.

Software:
Zoals al eerder is gezegd draait de Xiaomi Mi3 op MIUI, MIUI is een (bijna) exclusief besturing systeem voor Xiaomi apparaten. Het is gebaseerd op Android maar het heeft veel aparte kenmerken.
Het eerste kenmerk dat MIUI heeft is "Themes". Het is mogelijk om met de applicatie "Themes" om de hele UI aan te passen met een druk op de knop.
Een tweede kenmerk aan MIUI is de standaard app-suite die geļnstalleerd is op MIUI, met de Micloud, de Updater en de Security apps is het gemakkelijk om de telefoon up te daten en om hem sneller te laten draaien met de functie "cache opschonen".
Met de data monitor kun je ook je datagebruik opmeten en limiteren.

Overal is de Mi3 een telefoon waar voor zijn prijs

Volledige spec. lijst
De Xiaomi mi3 is verkrijgbaar bij Xiaomiworld
Voor Xiaomi fans

Heb jij ook een Xiaomi Mi 3 16GB Zwart?

We hebben niet zo veel aan een specslijst- die kunnen we zelf wel opzoeken. Ook ziet MIUI er zeker niet helemaal uit als iOS, er zijn zat onderscheidende elementen.
Ik vind dit meer een verkooppraatje dan een persoonlijke bevinding
Hallo allen,

Ik heb veel interesse in de telefoon maar heb nog wel een aantal vragen, wellicht dat een van jullie hier antwoord op weet:

Hoe zit het met mobiele netwerken en wifi?
- Verbindt hij snel met wifi netwerken en houdt hij deze verbinding goed?
- Wat is het hoogst ondersteunde mobiele netwerk? (ik las ergens dat 4G niet draait, klopt dit?)

Wat kost het om het telefoontje op je keukentafel te krijgen? (zijn er meerdere leveranciers/winkels, douane kosten, bezorging??) OP DIT MOMENT?

Weet je hoe de garantie is geregeld?

Ben je problemen tegen gekomen in gebruik? Zo ja, welke? (Denk aan niet kunnen openen van sites en/of video's / niet kunnen vinden van apps)
Ik heb namelijk zelf op dit moment een Samsung Galaxy Ace S5830 en die kan een hoop apps die nieuwere telefoons wel hebben niet eens vinden op de app store zoals funrun, geen filmpjes openen van dumpert en loopt hij vaak vast bij veel apps zoals bijv reisplanner en 9gag

Hoe stevig is de telefoon, kan hij tegen een stootje? Het gebeurd dat ik hem af en toe laat vallen.

Zou je deze telefoon aanraden voor iemand die vooral geinterresseert is in een telefoon die:
- mooie foto's maakt (ook in het donker)
- muziek kan afspelen op goede kwaliteit tijdens trein reizen tot wel 3 uur
- een goed platform is voor social media en internet browsen zoals 9gag en dumpert
- gewoon nooit vastloopt, ook niet bij zwaardere apps/spelletjes, foto's/video's maken/afspelen en webbrowsen
- een goede prijs-kwaliteitsverhouding heeft Ik ben student en heb het er echt niet voor over ¤500,- neer te tikken voor een telefoon.
- minimaal een jaar of 3 mee kan komen.

off topic:
Zouden jullie mij aanraden om voor een telefoon te gaan die 4G ondersteunt?
Ik wil maximaal ¤12,- per maand besteden bij een sim-only abonnement. Ik verwacht met 500-1000 mb en <100 belminuten de maand door te komen.
Daarmee zal ik dus ook niet veel filmpjes via mobiele netwerken streamen omdat ik op veel van mijn locaties toegang tot wifi heb. Maar 9gag en whatsappen/snapchat zo her en der wel onderweg

[Reactie gewijzigd door Lawojin op 3 december 2014 19:48]