Transcend USB3.0 4-Port hub Review

iVex 12 juni 2014, 538 views

Transcend USB3.0 4-Port hub

Pluspunten

• Hij ziet er mooi uit.
  • Kleine vormfactor, dus neems weinig ruimte in
  • Blauwe LED's zijn niet zo fel dat je er pijn van krijgt in je ogen als ze in je zicht staan.
  • Redelijk lange AC adapter kabel.

Minpunten

• Korte USB 3 connectiekabel.
  • Slechte connectiviteit die ook nog eens verbroken wordt.
  • Supercharge is langzamer dan een directe verbinding met het systeem. Zelfs met de online Driver van Transcend.

Features Score: 1
Na de bestelling van 2 HUBs pas de reviews gelezen online. Helaas was het te laat om te annuleren, dus bij aankomst van de producten toch met goede hoop aan de slag gegaan met de HUBs.

Bij aansluiten van de HUBs en randapparatuur zag hij de apparatuur wel, maar bij het verwijderen ervan bleef de apparatuur als een geest "verbonden" terwijl het allang niet meer in de hub zat.

Daarna begonnen andere problemen zich te vormen: Bij het overzetten van grote bestanden hield de USB Hub ermee up. Hij wilde het simpelweg niet overzetten. Daarna gebeurde vergelijkbare problemen met Bluetooth en Wifi dongles. Om de 30-40 seconden verbrak de verbinding compleet en duurde het enkele seconden om weer een verbinding te krijgen.

Let wel, al deze apparatuur werkt feilloos op de directe USB 3.0 poorten op mijn systeem.

De oplaadcapaciteiten zijn ook grotendeels overdreven. Zelfs met de supercharge driver die ze aanbieden op de site zelf gaat het nog altijd langzamer dan op een directe poort van mijn systeem.

De dag erna meteen een RMA aangevraagd.

Heb jij ook een Transcend USB3.0 4-Port hub?

Ik denk dat ik dezelfde hub heb als jij (tijdje terug bij iBood gekocht) en bij mij werkt de hub probleemloos. :*) Ik gebruik de hub op mijn Dell XPS laptop icm met Ubuntu 14.04 en als ik bestanden wil overzetten maak ik gebruik van Gnome Commander. Ik vind het juist een handig dingetje omdat ik maar 1 3.0-poort op mijn laptop heb.
Dan ben jij een van de gelukkigen denk ik dan. Bij meerdere mensen schijnt het nogal wat problemen te veroorzaken. Ben blij voor je dat hij wel werkt bij jou :)