Lenovo Miix2 8" WiFi 64GB Zwart Review

Superkoerier 11 juni 2014, laatste update op 19 november 2014, 538 views

Lenovo Miix2 8" WiFi 64GB Zwart

Nadat de eerste van iets te hoog naar beneden was gevallen en er een barst in het scherm kwam toch nog een nieuwe gekocht. Het is een leuke tablet voor een hele schappelijke prijs!

Pluspunten

• installeerbaar zoals een normale PC/laptop (meer grip op je tablet)
  • daarnaast ook apps zoals Twitter en Blendle te gebruiken

Minpunten

• knoppen voelen niet erg solide aan
  • geen aansluiting voor complete headset (ear en mic)
  • geheugen beperkt met complete windows installatie (neemt al gauw 40Gb van de 64Gb, oplosbaar met extra geheugenkaart)
  • toetsenbord verschijnt niet altijd in beeld (W8.1 probleem lijkt me)
  • beschikbaarheid apps (oa 9292)

Op basis van de goede review icm de prijs hier ook maar aangeschaft. Ben er heel blij mee.
Had al een Nokia Lumia 920 als WP, maar helemaal in mijn nopjes met het feit dat deze tablet configureerbaar is als een normale PC/laptop en er dus bijvoorbeeld ook VPN beschikbaar is en dat je daarnaast progjes zoals Malwarebytes, TuneUp en Kaspersky kan installeren. Ook printen is er thuis mee mogelijk.

Het formaat van 8 inch is prima mee te leven. Zeker als je bijvoorbeeld liggend aan het kijken bent. Over de constructie geen klachten. Behalve de knopkwaliteitsbeleving dan. Opladen via de USB aansluiting. Let op: dat is dus niet een klassieke USB aansluiting maar de door de EU opgelegde USB aansluiting voor telefoons.

OK, toch nog even zagen over het aantal beschikbare apps. Dat aantal is namelijk niet zo groot. Tov de iPad en Android-meuk is dat toch wel vervelend af en toe. Maar zelf kan ik er wel mee leven.

Update:
1,2 meter. Zo hoog viel de Lenovo naar beneden voordat er een flinke barst in het scherm verscheen. Reparatie werd door Lenovo geschat op 200 EUR. Doei dus.
Conclusie: Scherm is dus niet al te sterk. Koop een bescherming voor rondom je Lenovo of neem een verzekering. Of neem je verlies.

Update november 2014:
uiteindelijk later die zomer toch een nieuwe gekocht. Met bescherming. Helemaal tevreden mee. Het is allemaall niet zo fancy als bij Apple maar dat hoeft voor mij ook niet.

Heb jij ook een Lenovo Miix2 8" WiFi 64GB Zwart?

Wat versta je onder een complete installatie? Ik had toen namelijk nog 40gb vrij. Je kan ook een backup maken van de recovery en die partitie verwijderen, scheelt zo weer 8gb.
Complete installatie = W8.1 met Kaspersky, Adobe Reader en zoveel mogelijk crap weggehaald.
Je zou dus je recovery partitie kunnen backuppen en daarmee flink wat ruimte vrijmaken :)
Ik vind de beschikbaarheid van apps een kleiner punt op tablets dan op bijvoorbeeld telefoons. Meestal kan je gewoon de volledige website gebruiken, en anders de mobiele site. Dankzij het formaat is dat prima te doen.
Beschikbaarheid van apps is inderdaad een erg klein punt, je kunt op dit tablet elke reguliere browser met flash support installeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen apps mis :)