Razer Goliathus Control Alpha Review

un1ty 10 juni 2014, laatste update op 10 juni 2014, 459 views

Razer Goliathus Control Alpha

Pluspunten

• Weinig slijtage aan het gebruik oppervlak.
  • Geribbeld/crosshatch oppervlak
  • Prijs/kwaliteit
  • Groots
  • Wasbaar
  • Fijne demping door dikte

Minpunten

• Randen slijten/rafelen

ik heb deze muismat nu ongeveer 5 jaar in gebruik,
hierdoor kan ik ook ruimschoots oordelen over slijtage en onderhoud.

Reden aanschaf:
Deze muismat heb ik als vervanger aangeschaft voor mijn Qpad CT Large,
nadat deze niet goed werkte in combinatie met de Logitech G5, en ook sterk verkleurd door gebruik (wit achteraf gezien geen goede keuze voor muismat).

Algemeen:
In zijn algemeenheid een zeer prettige muismat, die bij alle muizen met groot contact oppervlak zeer goed bevalt, en veel controle bied.
Het geribbelde oppervlak heeft vooral zijn verdiensten bewezen bij het photoshoppen, doordat het geribbelde oppervlak toch enige weerstand bied voorkomt het het overschieten bij het tekenen van losse lijnen.
Daarbij bied het een zeer zacht, kussen-achtig, gevoel als de pols hierop rust.

Het geribbelde oppervlak kan nadelig bevallen, echter bij mij niet het geval.
Door het geribbelde oppervlak zijn smalle muizen niet aan te raden.
De muismat is ook met enkele muizen van Razer getest, waarvan ik het types mij niet zo kan herinneren.
Deze hebben over het algemeen een smallere voet, en daardoor bevielen deze mij absoluut niet!
Mede door de smalle voet en het oppervlak hebben deze dan bij 'twitch' bewegingen de neiging om te vallen. waardoor de aangebrachte controle meer schade toebrengt dan goed doet.

Als laatste is nog aan te merken dat de mat een prettige dikte heeft, waardoor deze een mooi gewicht heeft en daarbij dus goed vlak op het bureau ligt en bijdraagt aan het kussen-effect.
De anti-slip onderzijde zocht er ook nog eens voor dat deze niet verschuift ook al trek je met je onderarm over de muismat.

Slijtage/Onderhoud:
De slijtage op deze muismat is zeer gering te noemen,
het bedien oppervlak is zoals op de foto te zien, na 5 jaar nog ruimschoots intact, en dient nog altijd zijn functie.
De randen echter beginnen wel te rafelen, maar hebben geen invloed op het gebruiksgemak.

Daarbij is de muismat ook goed op koele temperaturen of met handwas uit te wassen. Het oppervlak oogt hierna weer fris en ongebruikt, en voelt tevens wat zachter aan.
Dit zal mede komen door het vuil wat zich door de tijd heen vasthecht in het oppervlak van de mat, en zo afbreuk doet aan de functie.

Prijs:
Bij aanschaf van de muismat was deze ongeveer 20,
dit is flinke aanschaft als je bedenkt wat je er voor koopt.
maar het was mij elke cent waard!

Vormgeving:
De muismat is subtiel vormgegeven met een logo van Razer rechtsboven in en linksonder het merk, type en subtype (Razer Goliathus a).
Het 'mat' zwarte oppervlak wat deels veroorzaakt word door de ribbels voorkomt dat de mat er snel -smerig- uit komt te zien, en zodoende wat mij betreft nog extra punten scoort op houdbaarheid.

Heb jij ook een Razer Goliathus Control Alpha?