Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750 Review

abaaddi 8 juni 2014, 2.471 views

Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750

Pluspunten

• Simultaan 2.4Ghz en 5Ghz netwerk.
  • Makkelijk te installeren
  • Met juiste kabel supersnel internet.
  • Over 5ghz netwerk weinig interferentie.
  • DLNA (2 usb poorten waarvan 1 USB3.0)
  • Goed bereik

Minpunten

• USB poorten op MacOS niet altijd even compatibel.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Ben in het bezit van UPC 2-1 Power met een 120 Mb/s connectie. Met de standaard router (Thomson TC7200) behaalde ik nooit de volledige snelheid. Op een goeie dag haalde ik via wifi 60 Mb en via kabels 80 Mb/s. En op een gelijkvloerse appartement haalde ik in de slaapkamer 1 streepje, of 2 met moeite.

Op aanraden deze X8 AC1750 gekocht. Met 129 euro vond ik het toch een beetje aan de dure kant maar alsnog gedaan. De UPC router in BRIDGE mode gezet en vervolgens met een CAT6 kabel de nieuwe router gekoppeld. En sindsdien kan ik niet meer zonder!

Door de dubbele wifi netwerk die simultaan draaien kan je de standaard apparaten aansluiten aan het 2.4Ghz netwerk. Maar voor het echte werk gebruik je de 5Ghz netwerk (mits je apparaat dit ondersteunt, zoals de nieuwe MacBooks, Iphone 5 5/s). Zonder probleem de volledige 120Bm/s via wifi gehaald op mijn MacbookPro 15". Doordat er weinig mensen op 5Ghz draaien heb je ook minder interferentie van je buren.

Door de 6(!!) ingebouwde antennes heb je ook super bereik. Zelf de 5ghz netwerk haal ik makkelijk in de slaapkamer. De router ondersteunt DLNA en heeft 2 usb poorten (waarvan 1 USB3.0) waardoor je een centrale HDD kan creëren binnen je netwerk.

Makkelijk te installeren en het geld dubbel en dwars waard! Zonder enige haperingen stream ik films van Bluray kwaliteit en Netflix hoeft niet meer te bufferen. Met deze router anticipeer je ook op eventuele toekomstige upgrades tot 200mb/s. Kan hij makkelijk aan.

Heb jij ook een Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750?

Als je eenmalig Cmd-K en dan 'smb://ipvanRouter' ingeeft zou hij moeten verschijnen.

Ik heb er eentje eventjes gehad en als ik mij goed herinner werkte het toen wel. Maar niet intensief geprobeerd.
Gelukt. Dank! Nu nog een vraagje zou je Time Machine kunnen configureren met de Externe HD die je aan de router hebt aangesloten?
Ik heb net hetzelfde geprobeerd maar krijg "there was a problem connecting to the server".
Het IP is wel goed (kan er mee inloggen op de router admin)..
Andere ideeen?
Wat precies bedoel je met "USB poorten op MacOS niet altijd even compatibel."? Gebruik je een aangesloten HD (USB 2 of 3) t.b.v. Time Machine?
Ik heb een WD Passport Ultra 3TB (USB 3.0) aangesloten op de router maar ik krijg niets. Je zou denken dat hij bij Finder zal verschijnen maar is dus niet het geval. Wel jammer want in mijn ogen een gemis. Heb jij toevallig een idee hoe ik überhaupt een HD op de Mac werkende krijg?
Moet probleemloos gaan. Naar Systeemvoorkeuren --> Time Machine --> Selecteer schijf. HD kiezen, wachtwoord ingeven en dan moet't werken.

Mocht TM de HD niet zien, maak dan een bestandje ".com.apple.timemachine.supported" aan en zet dat op die HD.

Stuur anders mailtje dan help ik wel via Teamviewer.