Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart Review

luckygilsNewbie 8 juni 2014, laatste update op 8 juni 2014, 697 views

Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart

Pluspunten

• Perfect beeld bij stilstaande beelden
  • Goed geluid.
  • Goede afwerking.

Minpunten

• Zeer slechte service.
  • Bewegend beeld soms niet om aan te zien.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Als ik een tv ga kopen is voor mij het allerbelangrijkste de beeldkwaliteit en het geluid.
Als dat goed is ben ik al gauw tevreden.
Maar wat valt mij deze tv van Panasonic mij vies tegen.
Beeld is perfect zou je zeggen maar bij bepaalde bewegende beelden schrik je zelfs van de ghosting die ontstaat.
Soms zelfs als iemand zijn gezicht draait loopt alles achterop en zie je meerdere beelden.
Ook bij een langzaam bewegende camera zie je de beelden vervagen.
Schandalig produkt van Panasonic wat die ghosting betreft.
Altijd Panasonicfan geweest,dat is nu voorbij.
Tweemaal een monteur aan de deur geweest.
De eerste zag niets en zat constant naar zijn demofilmpje te kijken.
De tweede monteur had een ander verhaal waar je de consument schaakmat mee zet : sorry meneer,maar dat zijn de eigenschappen van deze tv.
En daar sta je dan .
Nooit gedacht van Panasonic dat die mij zo in de steek zouden laten.
Laat mij hierbij ook nog even aanhalen dat ik vele instellingen heb geprobeerd maar met geeneen instelling was het te verbeteren.
Instellingen van internet,consumentenbond enz.
Kan er misschien iemand mij een telefoonnummer mailen van iemand van de Panasonicdirectie want met de klantenservice kom ik niet verder.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart?

Fosfor trailling is vaak zichtbaar bij nieuwe panelen met weinig branduren. Hoe lang heb je het toestel al? Plasma toestellen hebben meestal een brake-in periode. Mij huidge 50pk550 van LG had ook last van ghosting maar nu is het 99% verdwenen.

fosfor trailing: zijn gele sporen die waarneembaar zijn bij snelle bewegingen. Denk eerlijk gezegd dat naarmate je het toestel vaker gebruik het vanzelf moeten afnemen en verdwijnen.

Ghosting: Bij snelle beelden? ghosting is het zien van beeld imprinten. Dat moet bij snelle bewegingen juist helemaal niet voorkomen, snelle beelden voorkomen theoretisch gezien juist ghosting...

Heb je last van ghosting of fosfor trails?

[Reactie gewijzigd door BlacKstaR- op 8 juni 2014 23:24]

Het is eigenlijk niet bepaald bij erg snelle beelden maar het is net of de tv bij bepaalde bewegingen stukken overslaat en dan krijg je een niet vloeiende beweging.
Ik weet dat er op deze tv daar een voorziening op zit maar dit helpt echt niet.
Integendeel als je die op maximum zet geeft deze weer andere eigenaardigheden in het beeld.
Zelfs al bij een bepaalde reclame heeft hij last van de niet vloeiende beelden,net of de tv beelden overslaat omdat hij de snelheid niet kan bijhouden?
Volgens de reparateur is dit een eigenschap van deze tv en dan sta je als consument machteloos.
Met andere woorden zegt hij dus : daar heeft dit type tv last van.
Als alle tvs van dit type er last van heeft is dit geen fabricagefoutje maar gewoon jammer dan voor de consument want dan heb je geen poot om op te staan en moet je het er maar mee doen.
Nooit gedacht van Panasonic,altijd goede ervaring mee gehad maar dit vind ik toch wel zeer klantonvriendelijk.Voor mij nooit geen Panasonic meer.
Eigenaardig probleem Plasma blinken juist uit bij snelle beelden normaal gesproken. Denk dat er dan defect is met jouw toestel. Raar dat ze dat bij Panasonic niet erkennen en repareren. Op deze manier verlies inderdaad klanten. Hoop dat je een oplossing vind voor het probleem.
Ik vermoed dat ts DFC ziet. ja, dit is niet te voorkomen op panasonic plasma's tv's en is inderdaad een eigenschap van het ontwerp (hierdoor zijn wel weer meer gradaties mogelijk...)

Het is altijd een afweging. Maar ik kan je in ieder geval aanraden om het scherm te laten kalibreren, dat maakt het wel iets beter (maar niet perfect). Het zal ook nooit perfect worden want het is inderdaad een eigenschap van een plasma tv. Je went er ook wel aan.