Steelseries QcK Mass Review

KFTK 7 juni 2014, laatste update op 13 juni 2014, 455 views

Steelseries QcK Mass

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • 'Weerstand' op de muis
  • Grootte

Minpunten

• Lastig schoon te maken

De muismat wordt vaak vergeten in het arsenaal van de gamer, maar is in feite erg belangrijk. Ik gebruik nu al zeker 6 jaar deze muismat van SteelSeries en ben in het bezit van twee stuks. Mijn opstelling is als volgt te zien op de foto onderaan.

Verpakking
De muismat wordt opgerold geleverd. De flexibiliteit van de muismat is een zeker een pluspunt. Erg gemakkelijk bij het vervoeren en het eventueel gebruik op een zachtere ondergrond (ik wil nog wel eens lekker lui in bed semi-gamen).

Het gebruik
In het gebruik is de muismat erg aangenaam. Hij glijdt niet zoals sommige 'harde' muismatten en biedt een fijne weerstand. Ook de onderkant van de muismat is erg fijn. Hij ligt stevig op het bureau en beweegt niet snel. Door de dikte (0.6mm) is de muismat ook erg zacht als je er met je pols op ligt.
Om deze twee redenen (het niet verschuiven en de zachtheid) heb ik er twee naast elkaar liggen. Zo ligt mijn toetsenbord stevig en wordt de pols ondersteunt door een zacht 'kussentje'. Voor mij een erg aangename opstelling.

Design
Wat betreft de design is er weinig geks aan. Het is een vrij straight to the point muismat. Voor mij hoeft er ook geen gekkigheid op, en staat dit lekker strak.
Het logo is licht vervaagd op de oudste muismat. Dit is opzich niet gek na 6 jaar intensief gebruik. Het logo van de nieuwste muismat is nog in prima staat. De opdruk is dus van prima kwaliteit.

Onderaan staan een paar foto's met daar op:
- Mijn opstelling
- Foto van het logo van de oudste muismat (6 jaar oud)
- Foto van het logo van de nieuwste muismat (2 jaar oud)

De muismat is niet gemakkelijk schoon te maken, en dit is dan ook wel op de foto te zien. Er is regelmatig wat overheen gevallen, en droogt gelukkig snel op. De stof is zoals ik al zei dus lastig schoon te maken

Dit is een erg fijne muismat, en zeker aan te raden. Wat mij betreft koop ik nooit een andere meer.

Het beoordelen van mijn reviews motiveert me en zorgt voor het verbeteren ervan :)

Heb jij ook een Steelseries QcK Mass?