ICIDU KeyColor 8GB Grijs Review

Sphandor 6 juni 2014, laatste update op 19 februari 2015, 112 views

ICIDU KeyColor 8GB Grijs

Deze USB-stick werkt prima en heeft een handzaam formaat, maar de behuizing is kwetsbaar.

Pluspunten

• Klein
  • Goedkoop

Minpunten

• Het oogje is niet groot genoeg voor een standaard sleutelhangerring.
  • Geen LEDje dat aangeeft of er schrijfactiviteit is
  • Kwetsbare behuizing

Op mijn werk gebruik ik een USB-stick om portable apps, aantekeningen en naslagwerken altijd bij de hand te hebben wanneer ik op locatie ben. Mijn vorige USB-stick werd een beetje gammel door een gebroken behuizing en een collega die te dicht op de pc stond en tegen de stick aanleunde. Tijd voor een nieuwe dus.

Mijn eisen:
- Klein (om de kans op tegenaanstoten laag te houden)
- Een oogje zodat ik er iets aan kon hangen om de USB stick meer op te laten vallen (om de kans op vergeten mee te nemen laag te houden)
- Stevig
- 4 GB of meer
- Goedkoop

De snelheid was geen criterium. Deze stick voldeed aan alle eisen en was te koop bij een winkel in de buurt.

Het is een handzaam dingetje, de afmetingen van de stick zijn: 32 x 17 x 5 mm

Voor de snelheid, zie de Crystal Diskmark screenshots. De eerste is van de USB2 poort in het frontje van de pc, de tweede van de USB3 poort rechtstreeks op het moederbord.

Het is geen snelheidsmonster, maar hij is snel zat voor waar ik hem voor zal gebruiken.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoelang deze stick meegaat, maar vooralsnog lijkt het me een goed besteedde 5 euro.

Update:
Het plastic rond de connector is nogal breekbaar, na iets meer dan een maand gebruik ontstonden er scheurtjes in het uiteinde en toen er eenmaal een scheurtje inzat, ging het snel bergafwaarts. Ik heb twee punten van de beoordeling afgetrokken, want dat de behuizing heel blijft is toch wel het minste dat je mag verwachten.

Heb jij ook een ICIDU KeyColor 8GB Grijs?