Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MadCatz Cyborg R.A.T. 3 matzwart Review

KFTK 6 juni 2014, laatste update op 6 juni 2014, 189 views

MadCatz Cyborg R.A.T. 3 matzwart

Het formaat van een 'muis', de kracht van een tijger.

Zo kan ik deze muis het beste beschrijven. Inmiddels ben ik ruim twee jaar in het bezit van deze muis en hier heb ik nog nooit spijt van gehad.
Toch maar eens tijd voor een review :*)

Ik zal de muis per beoordelingscriteria kort bespreken en hier en daar toelichten met foto's.

De prijs is kortweg goed. Voor 50 euro heb ik deze aan mogen schaffen op een stand op een LAN-party. Op het moment kost hij rond de 43 euro.
In mijn ogen is dit een goede prijs voor een stukje kwaliteit.

De vormgeving
Het design is wel het eerste wat opvalt aan deze muis. Een ongewone vormgeving met open delen, waarbij je de dieprode kabels kunt zien. Dit zorgt voor een modern-industriŽle look, waar ik zelf erg van houd.
Ook de weergave van de DPI-modus is erg duidelijk door de LED-weergave. Dit is op de foto's te zien die onderaan zijn weergegeven.
Een ander pluspuntje van het design is dat de kabel zwart gesleeved is. Dit geeft niet alleen een mooi uiterlijk, maar ook hebben de kabels nog nooit in een warboel gezeten. Het laatste pluspunt wat ik nog graag wil noemen is de thumbrest. Je duim 'rust' op een plaatje dat aan de muis vastzit. Dit ervaar ik als zeer comfortabel en dit zal een toekomstige muis ook zeker moeten bieden.

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is de opdruk van het logo op de muis. Deze vervaagt redelijk snel, maar is geen doorn in het oog. Het logo zit dan ook precies op de plek waar je handpalm op ligt, en is daarom een gevoelig puntje. Op de foto hieronder is te zien wat ik bedoel.

Ergonomie
Ik heb mezelf er nog nooit op betrapt last te krijgen van mijn pols/arm tijdens het muizen. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik de muis bij lang computeren vooral gebruik icm een SteelSeries Gaming Glove. Door deze glove wordt de pols extra ondersteunt. Op momenten dat ik de glove niet gebruik, heb ik ook nog nooit last gehad van enige klachten.

Precisie
Na het kopen van deze muis speelde ik ineens Call of Duty met een KDA van 128, en alleen maar headshots. En nu zonder gekkigheid.. ;)
De muis heeft een prima precisie. Zelf gebruik ik de muis op een lage DPI, en zwiep ik lekker met de muis over mijn muismat heen. De cursor/crosshair maakt nooit gekke bewegingen en doet altijd wat ik wil.

Bouwkwaliteit
Deze tijger gaat al ruim twee jaar mee en heeft al veel tripjes meegemaakt. Hij is ondertussen wat stoffig, maar doet zijn werk nog steeds prima. Hij voelt degelijk aan in de hand en komt niet goedkoop over.

Drivers en ondersteuning
Zelf ben ik niet zo van de speciale drivers voor randapparatuur, en ben ik ook geen expert met de software van dit product. Het werkt gewoon direct met plug & play en de software is eigenlijk pas nodig als je de verschillende modes of hotkeys wilt wijzigen. Zoals ik al zei, heb ik hier zelf geen behoefte aan. De software ziet er wel gelikt uit en werkt prima de keren dat ik het gebruikt heb.

In het kort scoort deze muis op eigenlijk alle vlakken keiharde punten.
Er is na twee jaar intensief gebruik niks wat ik op kan noemen dat me stoort. Deze muis is het kopen zeker waard en ligt als een engeltje in je hand O-)

Het beoordelen van mijn reviews motiveert me en zorgt voor het verbeteren ervan :)

Heb jij ook een MadCatz Cyborg R.A.T. 3 matzwart?