Specificaties 17,3" (1920x1080), 1,006TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus G750JS-T4067H Review

Magnetic_Man 4 juni 2014, laatste update op 6 juni 2014, 1.305 views

Asus G750JS-T4067H

Pluspunten

• De koeling is enorm effectief
  • Draait huidige games enorm soepel dankzij de stevige GPU
  • Solide bouw. Geeft de indruk dat hij wel een stootje kan hebben.

Minpunten

• Hij past denk ik niet in elke rugzak. Naast breed is hij ook erg diep. Maar wat verwacht je van een desktop replacement?
  • Gamen op de Accu kan je wel vergeten. Daar ben je zo doorheen.
  • BLOATWARE! Ja, je mag eerst handmatig allerlei bagger software gaan verwijderen.

Mijn vorige laptop was alweer 7 jaar oud, en inmiddels overleden. Aangezien ik niet de meest grote woning heb, en daarnaast nog een vriendin die zo'n logge gamecomputer niet in de woonkamer wil hebben staan, ben ik naar een game laptop op zoek gegaan.

Al gauw kwamen zowel laptops van Asus, MSI en Alienware in beeld. Mijn keuze is uiteindelijk voor de ASUS gegaan vanwege de positieve reviews mbt de koeling van het systeem, en de robuustheid van de laptop. Daar schijnt MSI nog wat te laten liggen (al heb je daar wel meer bang for buck). Alienware vond ik wat te hard schreeuwen met al die kleurtjes, en bovendien ligt de gemiddelde prijs wat hoger.

In eerste instantie zat ik te kijken naar de JX uitvoering, die nagenoeg identiek is aan deze, maar dan een GTX 770M in plaats van de GTX 870M. Die had ik ook gekocht, was het niet dat de JS in de aanbieding was bij een store voor de zelfde prijs als de JX (1550 euro).

Bij het openen van de doos zie je direct wat een beest dit is. een 17" scherm zorgt natuurlijk voor een brede laptop, maar deze is bovendien ook erg diep (gedeeltelijk doordat het scherm niet helemaal achterop is geplaatst, maar iets naar voren, met enkel de koeling die uitsteekt).

Na de set-up direct wat games gedownload, onder andere Battlefield 4, Counter-Strike: Global Offensive, World of Warcraft en Wildstare staan inmiddels op het apparaat. Eigenlijk draait hij ze allemaal zonder problemen. Met exacte settings + gemiddelde FPS zal ik deze review later updaten.

Een belangrijke reden dat ik deze kocht was dus ook de koeling. Die mag er wezen. Hij blaast alle warme lucht slim via de achterkant weg (dus niet de zijkanten waardoor je muishand warm wordt, en ook niet naar voren zodat je er zelf last van hebt). Bij draaien op hoge settings begint hij inderdaad aardig te blazen, maar blijft daardoor ook lekker koel. Bovendien is het niet zo hard dat je er echt last van hebt tijdens het gamen.

Het scherm is enorm helder, maar soms zou je denken dat de kleuren iets te intens zijn. Overigens is dat niet iets waar ik me tijdens gamen aan zou storen.

Design is natuurlijk subjectief, en mijn vriendin vindt hem foeilelijk. Maar ik vind het echt een prachtig mooi apparaat. Zeker als hij dichtgeklapt op het bureau ligt komen de accenten goed tot zijn recht. Wat mij er ook aan bevalt is dat hij een beetje schuin afloopt naar voren. Dus het toetsenbord is aan de voorkant niet enorm hoog (gewoon zoals een normale laptop), maar hij is aan de achterkant wel dik. Dit maakt het gebruik wat prettiger.

Heb jij ook een Asus G750JS-T4067H?

Bij de Duitse Alternate kun je hem wl voor 1599 kopen, evanals bij saturn.de.
Ben in Essen - zeg maar in het verlengde van Eindhoven -, tijdens een daagje "Primarken" (ja soms moet je diep buigen om je vriendin te vriend te houden) bij Saturn daar binnen geweest: ze hebben daar een aparte Asus-balie, waar je je ROG zelf kunt (laten) configureren, qua optische drive en RAM. Leuke service.
Essen is een stukje verder rijden, maar die paar 100 euri prijsverschil maakt dat meer dan goed.
Vraagje: als ik reviews lees van de G750, dan zie ik vaak een vermelding van het (niet zo geweldige) matte scherm. Als ik de specs van het JS model in Nederland zie, dan lees ik doorgaans dat deze een glanzend scherm heeft, klopt dat bij jou ook, of zit er toch een matte scherm in ?
Nee, de mijne heeft een matte scherm. Ik zie het nu ook op de specs staan inderdaad. Die kloppen dus niet ;)

Overigens heb ik zelf niet veel aan te merken op het scherm.
Dank! Ik heb in het verleden zowel matte schermen gehad die fraai waren, maar ook wat mindere waarbij je de 'grain' van de antireflectielaag erg goed zag op het scherm. Hoe is dat bij de G750?
Waar heb je de laptop uiteindelijk gekocht?
Via Alternate.nl, http://www.alternate.nl/A...duct/1125158?event=search maar die actie was vrij snel weer voorbij nadat ik hem had besteld.
Dat was een mooie aanbieding!