Specificaties 250GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

Maxtor DiamondMax 10 250GB , 250GB Review

bakker404 12 juni 2005, 1.531 views

Maxtor DiamondMax 10 250GB , 250GB

Pluspunten

• Snel, betaalbaar.

Minpunten

• warmte productie

Prima schijf. Ik heb voor deze schijf gekozen omdat deze schijf 16MB cache bevat dit voor een kleine meerprijs dan bijv. een Hitach. of Western Digital die elk 8MB cache bevatten. Of deze schijf kan concurreren met de raptor schijven betwijfel ik echter. Wel is de schijf dankzij de 16MB cache merkbaar sneller dan 8MB cache schijven.
Tevens heb ik deze schijf gekocht met het oog op de toekomst hierdoor heb ik wel een s-ata controller aan moeten schaffen (sweex.....) tegen mijn verwachting in werkte dit perfect zonder problemen.

Ik had 2 stuks van deze schijf besteld waarvan er 1 het na 2 dagen al begaf. Nieuwe voor gekregen en geen problemen meer ondervonden, kan gebeuren. Ik heb deze schijf in combinatie
Verder bevalt hij me prima, lekker snel en produceert weinig geluid. Over de warmte valt echter te twisten.

kortom, voor diegene die veel en met name snelle opslag nodig hebben is deze schijf een echte aanrader.

• MSI K7T266 Pro2 RU, KT266 (Sound, Raid, USB 2.0)
  • 512 PC2100
  • Leadtek GF2TI
  • XP1800+
  • Windows XP

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 250GB , 250GB?

Waarom voor geluidsproductie 3 streepjes als je zegt in je review dat hij stil is :) want ik kan ook een 16MB kopen, maar heb nu 8MB van Maxtor, dus wat uitleg zou wel fijn zijn.
en wat is de ervaring van de reviewer over het zogenaamde idle geluid. Dit is naar mijn mening minstens net zo belangrijk als het seek geluid
Het idle geluid is vrijwel nihil. Ik hoor eigenlijk helemaal niets. geen zingend geluid of niets. :*)
'Produceert weinig geluid'

dat noem ik niet 'goed' of 'zeer goed'. Maar da's een kwestie van mening. De schijf maakt aanzienlijk meer geluid dan m'n oude IBM 60GB schijf bij het wegschrijven van grote bestanden. Maar hard is het geluid nou ook weer niet. Er valt over te twisten, ik vind dat het stiller kan maar irriterend is het ook zeker niet.
hoe zou het komen dat ata-schijf andere geldui- en temperatuurspecfifikaties vertoont dan sata-schijf. in principen is het binnenwerk allemaal hetzelfde, het gaat puur om interface verschil, toch? of niet?
Ik weet het ook niet.
me maxtor s-ata hdd is 56 graden stressed.
me Seagate word daarin tegen maar max 26 graden.
nu die tegen de maxtor aanligt ook 56
Let bij het vergelijken wel op dat de 250/300GB schijven 3 platters/6 heads hebben itt de 160/200GB met 2/4. Dat geeft ook een verschil in geluids- en warmteproduktie!

Dit verschil heb ik iig duidelijk gemerkt met DM9plus 160GB 2/4 versus 200GB 3/6.

Het aantal heads (dus ook platters) is uit het serienummer op te maken bij Maxtors DM9/10.
Ik vind dat ze aardig wat lawaai produceren als ze bezig zijn en zijn op dit moment de lawaai makers in mijn case.

heb er twee in raid0 hangen.....

nu kan ik ze niet 1op1 vergelijken met de 9 versie, omdat die hier aangepast zijn en dus totaal onhoorbaar zijn...

heb wel een ata diamond 10 en die maakt minder lawaai dan de sata 250Gig 16Mb variant.