1 review

Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x

Specificaties Socket 1150 • Mini-ITX • Intel B85 chipset - Bekijk alle specificaties

Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x Review

B2 1 juni 2014, laatste update op 1 juni 2014, 526 views

Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x

Pluspunten

• Veel interfaces op itx form factor
  • Goedkoop

Minpunten

• Realtek nics (had liever intel gezien)
  • Verbruik relatief hoog
  • Bios heeft acpi errors

Een korte review over dit bordje. Ik gebruik het zelf als DIY router in een 1U behuizing. Mede door de 2 nics en de msata interface is dit bordje daar uitermate geschikt voor. PfSense 2.1 herkent de realtek 8111G nics niet out-of-the-box maar met een losse driver wel. Je hebt dan wel even een losse pci-e nic nodig om de installatie gedaan te krijgen. PfSense 2.2 alpha was geen probleem.

Onder ubuntu komen de nics wel op, maar pas na enige tijd. Dat ligt meer aan de driver dan aan dit bordje. Ik gebruik het bordje in combinatie met een Celeron G1820, 8 GB crucial geheugen en een crucial m500 msata ssd. Voeding is een picoPSU 90 + 80W seasonic adapter. Verbruik (onder pfsense) is 18.6W (gemeten met de bekende voltcraft meter). Onder ubuntu 14.04 met 3.13 kernel is zo'n 4 tot 5W lager. Onder pfSense 2.2 had ik verwacht ook lager uit te komen omdat Freebsd 10 beter powersave support zou moeten hebben maar daar was geen verschil met pfSense 2.1 te zien.

Heb jij ook een Biostar Hi-Fi B85N 3D Ver. 5.x?

Hallo B2,

ik wil ook graag een DIY router maken en zat ook aan dit board te denken,
Werkt de setup allemaal nog naar behoren.

eventueel zit ik ook te denken aan zoon mini itx board met onboard j1900 maar weet niet of die 250mbit up down aankan.
Dank u wel voor uw review. Welke 1u behuizing gebruikt u ?
Inmiddels geen 19" behuizing meer maar een Minibox M350