Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Eminent EM8100 WEB-TV Box Review

TurricanNewbie 1 juni 2014, laatste update op 16 juni 2015, 260 views

Eminent EM8100 WEB-TV Box

Als streamer prima, als web-tv (smart tv vervanger) erg matig.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Streamen van films via smb

Minpunten

• Gebruikersinterface
  • Inhoud web portal
  • Stabiliteit

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb dit kastje sinds november 2012, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt blij mee ben.

Qua streaming via smb of dlna doet hij wel wat hij zou moeten doen, maar het gesuggereerde gebruik (web-tv) is verre van compleet.

De bediening is vreselijk traag. De schermen tijdens het afspelen van muziek zien er niet uit. Er zit ook een web browser in, maar daar kun je eigenlijk niks mee. Zeker geen video's bekijken.

Uitzending gemist is ingebouwd, maar alleen van de publieke omroep. Als je een uitzending te lang op pauze zet wordt het afspelen afgebroken. Je kunt niet vooruit of achteruit springen tijdens het afspelen, die knoppen doen het niet. UPDATE: deze knoppen doen het inmiddels wel, dat verbetert de bruikbaarheid aanzienlijk.

Hij loopt ook regelmatig vast als je te snel in het portal navigeert. Ook de verdere inhoud van het portal vind ik persoonlijk waardeloos. Eminent zegt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud ervan. Tja... Dat is wel erg makkelijk.

Ik heb toen voor Eminent gekozen omdat het een Nederlands bedrijf is, en er wel andere modellen leken te zijn die beter gesupport werden en die goed tweakbaar waren. Dat kan ik van dit type zeker niet zeggen.

Al met al een tegenvaller voor mij. Ik zou niemand aanraden dit type aan te schaffen. Voor een simpele media streamer is hij te duur.

UPDATE: inmiddels is YouTube hiermee ook niet meer mee te bekijken.

Heb jij ook een Eminent EM8100 WEB-TV Box?

Ik heb nog een Eminent EM7080, met interne harddisk (dat vind ik een must).
De interface is niet geweldig, geef ik toe, maar hij deed altijd prima waar ik hem voor gekocht had, nl films e.d. afspelen van de harde schijf. Web toepassingen gebruik er niet op.
Hij is onlangs helaas overleden door een blikseminslag in de buurt, ik denk dat m'n volgende weer een Eminent (7485) wordt.