Specificaties 2.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Philips HTB3270 Review

MK1998NL 1 juni 2014, laatste update op 9 juni 2014, 780 views

Philips HTB3270

Pluspunten

• Equalizer
  • Beeldkwaliteit
  • NetTV
  • Aansluitingen
  • Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwalitiet

Minpunten

• Snelheid NetTV
  • Al krasjes op de BluRay-speler
  • Grootte Blu-Ray-speler
  • Geen fysieke handleiding

Geluidskwaliteit Score: 4

Ik heb deze 2.1-set gekocht omdat het een van de weinige Home-Cinema’s was met een digitale coaxiaal aansluiting. Verder moest hij aan de volgende specificaties voldoen:
- Minimaal 300W
- 2.1 (5.1 past niet in de gebruikte kamer)
- BluRay

Deze specs ingevuld op Tweakers.net kwam ik uit bij deze: de goedkoopste op dat moment (gekocht in december) .

De doos

De doos is een standaard Philips-doos. Een stevige doos met een zwart-witte foto en verder met blauwe accenten. In de doos zit alles gewoon netjes verpakt in plastic en piepschuim. Helaas zoals bij veel dingen tegenwoordig geen fysieke handleiding, maar een CD.

Het aansluiten

Het aansluiten in simpel: kabeltjes insteken (HDMI, Digital Coax, nog eentje voor muziek van GSM en nog een Digital Optical vanuit een HD-decoder voor de radio. Er is ook een FM-antenne bijgeleverd, deze heb ik niet uitgeprobeerd. Verder heb ik ook nog een Cat5e-kabel aangesloten voor NetTV, maar hier later meer over.

Op de voorkant zit ook nog een aux-aansluiting en een USB 2.0-poort voor een USB-stick op je HDD.

De luidsprekers

De luidsprekers zien er gewoon goed uit en leunen een beetje naar achter. Met de equalizer in de Home-Cinema heb ik de bas iets hoger gezet, maar de rest kan ook gewoon aangepast worden: handig!! De subwoofer is niet overdreven groot met 166W ook nog eens redelijk krachtig. De2 luidsprekers zijn ook 166W wat ik best netjes vind.

De geluidskwaliteit

Hier ga kort over zijn: de geluidskwaliteit is (zeker voor 160,-) goed te noemen. De equalizer is ook nog een pluspunt om het naar jouw smaak aan te passen. Het volume is ook goed, hoger als 25 zet ik heb nooit anders wordt het niet meer fijn (beetje luid). Meestal staat hij rond de 20-21, luid genoeg.

De afstandsbediening

Tja, wat kan je hier over zeggen… alle knoppen zitten er op, alles is logisch ingedeeld en heeft hetzelfde model afstandsbediening als mijn Philips TV van 5,5 jaar geleden.

De beeldkwaliteit

Zelf nog geen BluRay’s afgespeeld, maar dit was een vereiste voor de toekomst. Wat ik wel heb gedaan, is van een HDD een 1080p film heb afgespeeld. Dit gaat gewoon goed. Ondertitels kunnen gewoon geselecteerd worden.

NetTV

Yep, dat heeft ‘ie ook nog. En hoe werkt het? Als je geduld hebt: goed. Hij is niet de snelste (wat verwacht je voor dit geld), maar uiteindelijk doet hij het. RTL-gemist, buienradar, allemaal geen probleem.

De BluRay-speler

Tsja, dit had ik eigenlijk niet verwacht toen ik de doos opende: wat is ‘ie groot!!!! Zoals op de foto hieronder te zien is hij nog zo’n 6 centimeter groter dan mijn Xbox One, en die is al niet de kleinste.

De bouwkwaliteit

De tijd zal het ons leren, maar alles ziet er degelijk uit en voelt ook zo. Wel voor glanzend plastic waar al wat krasjes op zitten.

Voor 179,- is dit een goed apparaat. Echter is op het moment van schrijven de 5.1-versie goedkoper dan deze set, dus zou ik voor de 5.1 gaan. Op het moment toen ik hem kocht, was de 2.1 150,- en de 5.1 200,-. Toch ben ik nog steeds van mening dat deze Home-Cinema een zeer goede prijs/kwaliteits-verhouding heeft. Heb je echter de plaats voor een 5.1 set, ga dan voor de HTB3510.

Link 5.1: http://tweakers.net/pricewatch/330769/philips-htb3510.html

- Opmaak
- Spelfouten verbeterd
- Foto's toegevoegd

- Foto's in ander maat

- Foto's opnieuw verwijderd 8)7

Update 1-07-2014:
- Weer foto's toegevoegd (blijf aan de gang :P ): deze keer werken ze wel _/-\o_

Heb jij ook een Philips HTB3270?