Specificaties 18,4" (1920x1080), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 8930G-644G32MN Review

MeJustKidding 31 mei 2014, laatste update op 31 mei 2014, 159 views

Acer Aspire 8930G-644G32MN

Pluspunten

• toetsenbord is fijn
  • prestaties zijn voldoende

Minpunten

• Vrij groot.
  • Vrij zwaar
  • Accu erg snel leeg
  • niet een super mooi design
  • Adapter is snel kapot
  • Aansluiting voor stroom is slecht
  • Trekt erg snel stof aan

De laptop waar ik het over wil hebben heb ik nu 1 jaar in eigen bezit. Hij is overkocht van een goede vriendin die de laptop zelf ook 1 jaar in bezit had. In totaal is de laptop 2 jaar oud.

Eerste indruk
Het is bijna 1 jaar geleden dat ik de laptop voor het eerst zag maar mijn eerste indruk herinner ik nog goed. De laptop zag er lomp en groot uit tsja wat verwacht je dan ook met een 18.4 inch scherm. Maar daarnaast zag de laptop eenmaal open geklapt best strak uit. De verlichting wanneer hij oplaad is mooi blauw en aan de rechterkant waar je het geluid kon regelen zag er ook strak uit.

Mobiliteit en Accuduur.
Deze laptop is naar mijn mening eerder een desktop, je hebt geen zin om er mee te gaan reizen want daarvoor is hij gewoon echt te zwaar. Daarnaast is de accuduur héél erg slecht, dit is vrij logisch met een 18.4" scherm en je kunt dus niet verwachten dat je uren op de accu kunt doorgaan, maar daarnaast is de accu ook voor een 18"4 laptop slecht. De adapter was na het eerste jaar al kapot en hiervoor moest een nieuwe worden gekocht. Na twee jaar was de accu op en het was niets meer waard. Wanneer ik de oplader eruit trok had ik zo'n 20 minuten de tijd.

De Hardware
De hardware is redelijk goed voor de laptop van deze prijsklassen. Hoewel ik had verwacht dat dit zou tegen vallen moet ik eerlijk bekennen het viel best mee. Natuurlijk moet je niet verwachten dat je op deze laptop games kan spelen op de hoogste resolutie. Maar games zoals Call Of Duty 4 op gemiddeld spelen is nog best wel te doen.

Daarnaast is de rekenkracht ook vrij goed, hier heb ik niets op aan te merken . Programma's zoals word starten vrij snel op. Ook fotobewerkings programma's zoals photoshop starten goed op. Het is overigens geen aanrader om op die laptop te gaan foto bewerken vanwege de kleuren die best wat afwijken.

De hardeschijf opslag valt dan wel weer wat tegen voor de prijs van de laptop had je wel meer dan 320 GB mogen verwachten.

De hardware en prestaties zijn dus voldoende.

Beeldkwaliteit
Het beeld kwaliteit van deze laptop valt niet over te beginnen, de kleuren kloppen niet en het scherm voelt goedkoop aan.

Bouwkwaliteit en robuustheid.
In één woord; slecht! De bouwkwaliteit van deze laptop valt niet over te spreken. De reden waarom ik nu een nieuwe laptop heb gekocht is mede dat. Waar je de voedingstekker in doet is vrij zwak en zal dan ook kapot gaan met een stootje. En dan hebben we het niet over de voedingstekker zelf, neen dan spreken we over de connectie in de laptop. Deze is dan kapot gegaan na 2 jaar.

Ergonomie.
Tot verbazing vond ik de ergonomie vrij goed, het toetsenbord typt best fijn en maakt niet al teveel geluid wanneer je typt. De mousepad zit op de goede plek. Hierover heb ik niet veel te klagen.

Mijn algemene mening is; heb je een laptop nodig dat 2 jaar mee gaat? met geluk 3? Koop dan deze acer. Wanneer je voor meer kwaliteit wilt gaan, voor meer mobiliteit en een betere bouwkwaliteit? doe jezelf een plezier en kijk verder voor een andere laptop.

Heb jij ook een Acer Aspire 8930G-644G32MN?