Specificaties Gamepad voor de Android, Ouya, PC - Bekijk alle specificaties

Moga Pro Controller Zwart Review

AmigaWolf 31 mei 2014, laatste update op 28 maart 2016, 9.579 views

Moga Pro Controller Zwart

Erg goed gemaakte JoyPad, light goed in de hand, en is goed gekopieerd van de Xbox 360, en werkt erg goed.

Pluspunten

• Werkt met heel veel spellen en Emulators.
  • Is lekker licht, maar 188g.
  • Gaat vele uren mee, op volle accu.
  • Voelt erg lekker aan in de hand, zelfs lekkerder dan de Xbox 360.
  • Telefoon klem werkt erg goed.
  • Zit een light knopje aan de achterkant voor de knopen X Y B A .
  • Werkt ook op een PC.

Minpunten

• Weinig winkels verkopen het in Nederland.

Zo ik had all een heleboel Reviews gelezen en gezien van de MOGA Controllers, en wou er ook graag een voor wanneer ik mijn nieuwe Android TV BOX heb (eentje met een Rockchip RK3288 soc), en voor mijn telefoon natuurlijk de Huawei Honor 2 2GB.

Nou ik hem bestellen bij expansys.nl, en had hem met 7 dagen in huis, meteen de doos opengemaakt en alles bekijken, of alles in orde was en te kijken wat je er allemaal bij krijght.

Nou wat krijg je allemaal in het doosje: de Moga Pro Controller een Micro USB kabel, de gebruiksaanwijzing, waar netjes alles in staat tekst en plaatjes, en een erg handige uitklapbaar Tablet standaard, die lekker stevig is.

Mijn telefoon zit goed vast tussen de klem, kan hem met goed schudden (wat je normaal nooit zou doen) niet uit de klem krijgen, zitten rubbertjes aan iedere kant van de klem.

Er kan maximaal een telefoon of mini Tablet in van 8.5 cm breed.

Voor dat je gaat beginnen wel eerst MOGA Pivot App op je Telefoon, Tablet of Android TV BOX zetten.

Die zorgt er voor dat je MOGA Controller goed werkt met die Android apparatuur, voordat je de App opstart eerst je Moga Pro Controller aan zetten op stand A, dan start je de App en dan vraagt hij of hij je Bluetooth mag aanzetten, druk op Turn on Bluetooth, en dan op MOGA is Ready, dan duurt het max de eerste keer 30 seconden, daarna duurde het korter bij mij (zorg er natuurlijk wel eerst voor dat je Wifi aanstaat).

Nu zie je de NEW games, als je op Back druk met je Moga Pro Controller of met je vinger op de scherm (links boven), en dan op A-Z zie je alle spellen die werken met je Moga Pro Controller, Groen is Pro Optimized en Oranje is HID (Human Interface Device), voor spellen die niet voor de Moga Pro Controller gemaakt zijn, maar wel werken op stand B.

Voor spellen die niet MOGA compatibel zijn, zoals ""Zen Pinball," beschikt de controller over HID (Human Interface Device) Bluetooth-modus in stand B. HID-mode kunnen spelers gebruiken om spellen die niet geoptimaliseerd zijn voor de Moga Pro Controller, en kan worden gebruikt met andere niet Android apparaten, zoals computers.

Nu heb je keuzes uit honderden spellen :) , er komt iedere maand spellen bij :)

Als je een spel ge installeert heb staat hij bij je Contoller links boven in, en daar kan je dan kiezen welke spel je wilt spellen.

Emulators zijn ook geen probleem, zoals de Snes9x EX+ (van Robert Broglia) die is Pro Optimized, en werk perfect op stand A, ziet hem meteen als je de Emulator opstart.

Met andere Emulators moet je hem op stand B zetten je Moga Pro Controller, anders doet hij daar niks in, vergeet niet dat je eerst MOGA Pivot moet starten als je Spellen of Emulators wil besturen met je Moga Pro Controller.

Je kan de App MOGA VK downloaden als je niet elke keer wil schakelen tussen stand A en B, dan hoef je alleen op stand A te blijven met Emulators, erg handig.

En met MOGA Universal Driver kan je bijna alles spellen (vooral als je Android apparaat geROOT is).

Je zet je Bluetooth aan, en dan je Moga Pro Controller op stand A, en dan start je MOGA Universal Driver, en dan verander je in Current Mode: Virtual Keyboard naar Gamepad (druk op Switch), en daarna bij Enable Driver verander je naar Enabled.

En daarna druk je op de HOME knop op je telefoon of andere Android apparaat.

Nu kan je HEEL veel Spellen en Emulators spelen.

Als je in het donker speel met je Moga Pro Controller kun je het knopje aan de achterkant indrukken, dan gaan lichtjes onder de knopjes X Y B A aan.

Voor de mensen die hem ook op de PC willen gebruiken is er een handige programmaatje die zeemouse heet, of je gebruik gewoon Xbox 360 Controller Emulator, dan kan je hem gewoon met PC spellen gebruiken :)

Welke Emulators zijn MOGA Enhanced (en werken dus op stand A):

NES.emu Nintendo (NES).

Snes9x EX+ Super Nintendo.

Pretendo N64 Nintendo 64 (enigste die Yoshi's Story en Paper Mario zonder misvormde beelden kan afspelen).

GBA.emu of My Boy! GameBoy Advance.

DraStic Nintendo DS.

MD.emu Genesis/Mega Drive, Sega CD, and Master System/Mark III.

NEO.emu Neogeo arcade and home system emulator.

FPse Playstation 1 (PSX).

En meer.

Dat zijn die ik heb getest op mijn Huawei Honur 2 2GB.

Zo goed als Alle Emulators van de maker Robert Broglia zijn MOGA Enhanced :)

Heb jij ook een Moga Pro Controller Zwart?

Heeft iemand ervaring met de MOGA i.c.m. een windows phone?
Welke (leuke) spellen zijn er mee te spelen bijvoorbeeld

-Edit, heb hem besteld.. we gaan het wel zien :)
de versie met oplaadbare batterij, voor nog geen 50 euro! bij game.co.uk

[Reactie gewijzigd door McMikeS op 1 juli 2014 17:41]

Dat is mooi om te horen, laat me weten hoe hij het doet op je Windows phone.
Verwacht hem volgende week te hebben, volgens verschillende sites moet het gewoon werken, echter slechts een beperkt aantal games.
Met de sterk groeiende appstore heb ik goed hoop dat dat mee valt.. :)
Ja want op Android zijn er all honderden Games en een hoop Emulators die werken met de Moga Pro Controller.
Zijn er verschillende versies van dan? zo ja waar kan ik die vinden op een webshop in Nederland?
Ja bij Expansys zijn er wel 6 verschillende MOGA Controllers te koop.

En er worden 2 verschillende MOGA Controllers verkocht bij MobileFun.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 1 december 2014 11:29]

Let wel ik heb mijn MOGA POWER PRO in de UK besteld, was ruim 20 euro goedkoper uit dan bij de Nederlandse webshops! Dat is de drie dagen wachten wel waard :)
Dit is nu een hebbe-dingetje dat ik al enige tijd wil bestellen. Een jaar geleden was dit zonder absurde import kosten of mbv een meewerkende Amazon onmogelijk.

Expansys, ik ga het proberen! Vanuit de UK bestellen laat ik dan maar schieten:)

Fijne review! Haalt me over het toch te gaan proberen^^
Mooi om te horen, en veel speel plezier met je Moga Pro Controller :)
Wat een pracht apparaatje! Kan niet anders zeggen dan wauw. En fijn dat de community het al heeft opgepikt:)

Helaas dat mijn gratis redeem code niet werkt, maar een mailtje ligt al bij MOGA in de brievenbus. Kijken of dat wat oplevert,

Besteld by Expansys, duurde inclusief kerst 12 dagen :)
Dat is erg mooi om te horen, ja het is een goede Joypad dat lekker in de hand licht en de maat en knopjes zitten allemaal op de perfecte plekken en voelen professioneel aan.

Ja ben ook blij dat er winkels zijn als Expansys.
Klinkt goed, maar kunnen ook andere games gespeeld worden met deze controller? Ik speel graag Real Racing, wat op dit moment een van de betere race games op dit moment is. Ik mis alleen een controller.
Met de MOGA Universal Driver en MOGA VK kan je zo goed als alle spellen spellen met de Moga Pro Controller.

HIER kan je zien hoe.

En met de App GameKeyboard moet dat geen ook probleem wezen, dan kan je zo goed als alle spellen spelen, met je Moga Pro Controller.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 2 juni 2014 20:14]

Kan hij zonder de universele drivers direct werken met myboy? Krijg als het goed is mijn moga pro over een paar dagen dus kan ik mijn telefoon alvast rooten mocht hij de universele drivers nodig hebben.
Ja je hoeft hem in MOGA Universal Driver alleen op GamePAd zetten en Bluetooth aanzetten en dan op Enable te drukken die achter Enable Bluetooth staat, alleen werken alles beter met MOGA Pivot, dan doet meteen alle knopjes het goed en staan ze goed ingesteld, en ook My Boy! is MOGA Enhanced, dus werkt perfect met MOGA Pivot :)

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 4 juli 2014 20:41]

Fijne review, mede door deze review heb ik er nu 1 gekocht! :Y)
Bedankt, mooi om te horen.

Hoop dat je veel plezier heb met je Moga Pro Controller.
Waar is deze nog te koop ?
Ja ze zijn niet meer veel te koop, al helemaal niet in Nederland.

Maar via Amazon in Duitsland en Engeland kunt u wel de MOGA PRO POWER Controller kopen, dat is de opvolger van de Moga Pro Controller.

En anders moet u gaan voor de Mad Catz Micro CTRLr die is iets kleiner, of de MadCatz C.T.R.L. R die iets duurder is, maar wel net zo groot is als deze Moga Pro Controller.

Wat ik gelezen heb zijn het goede Controllers voor een mobiel, je kan er net als de MOGA je mobiel in schuiven, tussen twee klemmetjes.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 2 november 2016 00:59]

Bij de madcatz ctrlr staat die ook updates blijft krijgen voor toekomstige Android versie,s

Weet je toevallig hoe dat zit bij de moga Pro Power controller? Van Amazon ?
Nou updates krijg je niet echt, steeds meer spellen krijgen controller support HID, en dan werken de MOGA en MadCatz en alle andere controllers met die spel, alleen spellen die MOGA Enhanced zijn werken meteen zonder eerst (soms) de knoppen te mappen.

Alleen heeft de MOGA controllers een App voor Android en IOS en een speciale A mode.
What is the difference between A and B mode?

In A mode the your controller will play any of the MOGA Enhanced games that are out now and come out in the future (a list of these games can be found at MOGAanywhere.com/Games).

In B mode the your contoller can take advantage of any game that uses HID controls. HID games typically require the user to map the controller to the game, which is done in the games
menu, unlike games that use the A mode where the developer has already included the MOGA controls into the game and need no setup of any kind.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 4 november 2016 15:40]

Oké en welke zou jij aanraden?

Mij lijkt de moga beter, werkt het trouwens ook op gta op de telefoon ?
Ja zo als je kan zien werken de MOGA Controllers perfect met Grand Theft Auto: San Andreas.

En de MadCatz C.T.R.L. R werken ook erg goed met telefoons, en ze werken ook erg goed op een PC, omdat MadCatz speciale drivers en software daar voor gemaakt heb, wat je niet heb met de MOGA Controllers.

De MOGA Controllers kan je wel werken krijgen op een PC met x360ce, dat is een Xbox 360 Controller Emulator, alleen werken de twee onder achterste knoppen niet.

En de MadCatz C.T.R.L. R werkt ook gewoon met Grand Theft Auto: San Andreas op een android telefoon, maar het is wat je wil, als ik jou was zou ik eerst wat van deze reviews kijken over de controllers.

MadCatz C.T.R.L. R: https://www.youtube.com/watch?v=QSmPyMIsBNU

MadCatz C.T.R.L. R: https://www.youtube.com/watch?v=3W0y-lBbCVY