Specificaties 18dB, bij maximaal 1.000rpm - Bekijk alle specificaties

Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm Review

Mr.SiniSter 10 juni 2005, laatste update op 10 juni 2005, 1.140 views

Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm

Pluspunten

• Zeer stil
  • Goedkoop

Minpunten

• Kleur (als je een window hebt)
  • Luchtverplaatsing minimaal

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 2
Luchtverplaatsing (max) Score: 3
Ik gebruik 3 120mm Nexus fans en 1 80mm. De 120mm koelen mijn kast en hd's. De 80 mm koelt, samen met een 92mm NoiseBlocker mijn voeding. De fans zijn echt superstil maar de luchtverplaatsing is natuurlijk niet al te best, maar zonder overclocken prima te doen. Mijn kast is rond de 30 graden met de fans op laagste toerental. Al met al ben ik zeer blij met deze fans die ook nog eens lekker goedkoop zijn, de 80mm maar 4 euro :)
De kleur van de 120mm fans is wel een beetje een minpunt, ze zijn oranje, binnenkort ga ik ze maar eens spuiten want het ziet er niet uit...

• Silverstone Temjin SST-TJ04 (No PSU)

Heb jij ook een Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm?

Goeie Review, Bedankt hiervoor, :Y) ik was namelijk erg benieuwd naar deze dingen. ivm watercooling. Op hun site staat dat ze erg stil zijn maar men schrijft van alles tegenwoordig.
Ik vraag me af of deze fans genoeg lucht verplaatsen voor waterkoeling. Ze draaien op laagst maar op 750 rpm en dan voel je maar een zacht briesje (maar wel genoeg om de warmte uit mijn computer te blazen) op hoogste toerental doen ze 1080 toeren. Met deze waarden krijg je elke fan wel stil lijkt me. Neemt niet weg dat ik na een paar dagen nog erg tevreden ben (nu hoor ik weer andere dingen natuurlijk...)
heb je ze al gespoten?