Specificaties 27" @ 1920x1080 (A-MVA, 4ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ GW2760HE Zwart Review

naenne 30 mei 2014, laatste update op 30 mei 2014, 909 views

BenQ GW2760HE Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren, mooi contrast, zwart is zwart. Sprankelend beeld. Knoppen bediening, menu.

Minpunten

• Kantelt stroef, niet in hoogte verstelbaar.

Ik heb de monitor enkele weken geleden nieuw gekocht, en tot nog toe bijna elke dag intensief gebruikt.

De monitor bevalt me zeer goed.

Ik zocht een led monitor onder de 200 euro met een mooie kleurweergave, en vooral een mooie donkere zwartweergave, dat doet de monitor goed.
Ik speel veel games, en heb donker graag donker, denk aan dead space 3 bijvoorbeeld.
Naast de 27 inch iiyama (tn) van mijn maat was het kleur en contrast verschil goed te zien, en duidelijk beter op deze benq.

Ik heb geen last gehad van ghosting, dode pixels, of backlight tot nog toe. Nu ben ik op dat laatste ook niet heel kritisch geweest, maar het is me iig nog niet opgevallen.

De speakers zijn prima voor ge´ntegreerde speakers, ze overbelasten of kraken niet. Ik gebruik meestal sowieso n externe geluidskaart met versterker.

De bedienig van de knoppen vind ik echt heel fijn, de knoppen zitten rechts achter en zijn ongeveer vinger breed. Op het beeld verschijnen alle functies recht voor elke knop, dus je hoeft niet te voelen en zoeken wat nou wat is. Volgende, vorige, omhog, omlaag, alle menu opties worden duidelijk per vinger weeergegeven.
Het was ook zeker wel nodig om de beeldinstellingen aan te passen, want de fabrieksinstellingen hielden simpelweg in: brightness op 100 en verblinden maar.

Maargoed, het meest gebruiksvriendelijke beeldscherm menu/knoppen wat ik tot nog toe heb bediend.

Qua design is het beeldscherm simpel, zwart. Licht glanzend. Wat simpele ronde afwerkingen, niets byzonders, voor mijn smaak goed. Niet te opvallend.

Het verstellen van het beeldscherm gaat wel wat stroefjes, het kan een beetje voor en achterover gekanteld worden en that's it.
Het is niet in hoogte verstelbaar, kan niet opzij kantelen of draaien. Daar was die iiyama van mijn maat dan wel weer een stuk veelzijdiger en soepeler in.
Maargoed, het staat op mijn bureau en ik game en kijk films, ik hoef het beeldscherm niet te knuffelen of mee naar bed te nemen.

Ik heb er tot nog toe dus zeker geen spijt van, voor de prijs geeft het mij precies wat ik er van kan wensen.

Mocht ik iets niet genoemd hebben mag je dat gerust vragen.

• Msi gtx 760

Heb jij ook een BenQ GW2760HE Zwart?

goede review.
deze ga ik ook halen.