Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

MyVision Stereo Bluetooth speaker Review

HetGezegde 29 mei 2014, laatste update op 15 juni 2014, 1.434 views

MyVision Stereo Bluetooth speaker

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Goed geluid (2.1)
  • Lange accuduur
  • Bas is duidelijk merkbaar
  • Zowel bluetooth, AUX en micro-SD
  • Opladen via USB
  • Pratende feedback
  • Uitstekende prijs

Minpunten

• Zit bel functie op, gemakkelijk per ongeluk te activeren
  • Touch-bediening niet te vergrendelen
  • Bluetooth hapert soms

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Een leuke reactie of een mooie moderatie is altijd fijn

** EVEN KORT **
Ik ben door DealExtreme benaderd reviews te schrijven voor producten die ze mij toesturen. Ik mag mijn volledige mening geven, onder één voorwaarde: wanneer een product dusdanig belabberd is, dien ik dit aan te geven en deze niet te reviewen, zodat de review niet volledig negatief is. Als tegenprestatie mag ik het product houden.
Je kunt hier meer over lezen op mijn profiel.

Hierbij mijn eerste review over deze MyVision van Cheerlink, geleverd door www.dx.com.

Algemene beoordeling
Je kent het misschien wel: je bestelt een product uit Azië of Amerika (laten we zeggen, uit een ander continent) en je wacht een maand (of langer) in spanning af. Uiteindelijk wordt je product geleverd, uiteraard ben je niet thuis en krijg je zo'n lullig briefje in de bus dat je het product op kunt halen bij het postkantoor.
Vol goede moed ga je naar het postkantoor en neem je het product in ontvangst. Je krijgt zo'n gekreukte enveloppe, vol met adressen, postzegels en stempels. Prachtig!

Ik kom thuis, open de verpakking, zie een klein doosje en word gelijk vrolijk. Ik was namelijk echt benieuwd welke kracht er uit zo'n klein doosje kon komen.

De verpakking laat alleen niet zien om wat voor product het gaat.

Voor US$ 25,61 (op moment van schrijven) kun je niet veel verwachten; slecht geluid, een zwakke behuizing en een belabberde accu. Dit was ook mijn eerste indruk. Deze indruk was gelukkig al gauw omgezet in laaiend enthousiasme.
Vergelijk deze prijs eerst maar eens met de prijs van de welbekende Jawbone Jambox van ruim 120 euro (ruim US$ 160) of de JBL Charge van dezelfde prijs. Het gaat hier niet over een slechte rip-off van één van deze twee bekende bluetooth speakers, nee, ik kan hier kort over zijn: de kwaliteit/prijs verhouding is hoog! (Een goede kwaliteit speaker voor een lage prijs).
Link naar het product op DX.com: http://www.dx.com/p/cheer...-free-tf-black-red-297747

Vormgeving
Deze 2.1 speaker komt in 5 verschillende kleuren, waarbij de behuizing altijd van zwart rubber is en enkel de gril van kleur anders is: zwart, grijs/zilver, roze, rood en blauw. De gril is gemaakt van metaal.

De speaker is bijna 60mm hoog, ruim 40mm diep en bijna 180mm breed. Klein dus! Zeker van zakformaat.
De gril heeft een golvend uiterlijk, het lijkt een beetje op de Jawbone Jambox.

Featureset
De speaker bevat twee hoge-middentoon speakers achter de gril en een langwerpige basmodule onderaan de speaker.

De speaker kan overweg met bluetooth (tot een meter of vijf), AUX kabel (bijgeleverd, ongeveer 0,5 meter) en micro-SD kaart van maximaal 32GB. De batterij kan worden opgeladen d.m.v. bijgeleverde USB kabel (micro-USB naar USB). Dit kan via de PC of een 5V-USB adapter. Daarnaast gebruikt vrijwel elke smartphone tegenwoordig een micro-USB aansluiting, wat het opladen alleen maar gemakkelijker maakt.
Deze aansluitingen zitten aan de zijkant:

Bovenop zit een touch-gevoelig bedieningspaneel.
Nadeel is wel dat het wat gevoelig is en bij verkeerd vastpakken per ongeluk geactiveerd wordt, waardoor er van nummer gewisseld wordt.

De knoppen zijn dus aanraak gevoelig en bieden de volgende opties:
Volume omlaag:
- kort indrukken zorgt voor vorig nummer;
- langer indrukken zorgt voor volume verlagen;
Volume omhoog:
- kort indrukken zorgt voor volgend nummer;
- langer indrukken zorgt voor volume verhogen (tot een PIEP-toon te horen is welke aangeeft dat het maximale volume is bereikt);
Bel toets:
- kort indrukken geeft pauze/play;
- wanneer geen muziek aan staat fungeert deze als bel functie om je oproep mee te beantwoorden of de laatste oproep te bellen. Dit zie ik zelf eerder als hinderlijk, aangezien ik wel eens per ongeluk op deze toets druk en de laatste oproep dan geactiveerd wordt.

Wanneer je het apparaat aan zet, hoor je een vrouwenstem die de status van het apparaat aangeeft. De stem is helder en in het Engels (standaard) of Chinees. Wat geeft die vrouw zoal aan, vraag je jezelf af?
- De status van de verbinding via bluetooth klaar, gekoppeld of ontkoppeld);
- De status van de verbinding via de bijgeleverde AUX-kabel (verbonden);
- De status van de micro-SD kaart;
- Wanneer de speaker bijna leeg is, krijg je de melding "battery low, please recharge"

In het bedieningspaneel zit een blauw lampje geïntegreerd die de status van de batterij weergeeft.

De accu gaat zo'n 6 uur mee en de speaker werkt ook tijdens opladen.

Bouwkwaliteit en afwerking
De afwerking is prima en de bouwkwaliteit ook. Heb 'm nog niet laten vallen, maar kan voorstellen dat 'ie heel blijft. Het zwarte gedeelte is afwerkt met een rubberen coating. Niet gevoelig voor krasjes dus, alleen wel wat lastiger schoon te houden.

Midden- en hogetonenweergave
Het geluid is prima. Uiteraard is het op hoger volume niet heel zuiver meer, maar hij kan hard! En dat wil zeggen dat je dus niet per se op vol volume muziek dient te luisteren, waardoor normaal gesproken het geluid gewoon zuiver is.
Ook stemgeluid is zuiver en helder (bij normaal, gangbaar volume).

Basweergave
Door de losse module is de bas goed waar te nemen. Op hoog volume klinkt de bas slecht en trilt de speaker dusdanig mee dat je bang bent dat 'ie uit elkaar trilt. Pas dus op hoog volume even je equalizer aan.
Wanneer je er voor zorgt dat het geheel zuiver blijft klinken (volume op 50%, is vrij hard trouwens), trilt bijvoorbeeld de tafel mee waar 'ie op staat. Er is dus zelfs bas te voelen.
Dat er bas aanwezig is, kun je lezen/zien onder het volgende kopje Geluidskwaliteit muziek. Hier worden de frequenties van de speaker weergegeven, voor zover dat mogelijk is met gratis software en een standaard laptop microfoon.

Geluidskwaliteit muziek
Het ligt er natuurlijk aan wat voor muziekliefhebber je bent. Wellicht is de jeugd, waar ik onder val, gemiddeld gezien dé ultieme liefhebber. Dit omdat wij deze toestellen het zwaarst belasten met onze EDM, Hardstyle, Trap en Dubstep. Ik ben in ieder geval te spreken over de kwaliteit van de muziek die ik luister met dit apparaat.
Onlangs nog heerlijk op het balkon wat gedronken met wat vrienden en deze box buiten gezet. Mijn telefoon lag binnen, 5 meter verderop op te laden.

Een muziekvideo met een frequentiemeter. Je ziet dat er wel degelijk bas aanwezig is.
Volume stond op 78% op m'n laptop, iTunes op z'n max en de speaker zelf ook maximaal.

Geluidskwaliteit films/games
Ook dik in orde. Ik merk geen vertraging tijdens het gebruik van zowel bluetooth als AUX.

Verbindingskwaliteit
Deze kop heb ik extra toegevoegd, omdat ik toch lof wil uitspreken over de kwaliteit van de bluetooth verbinding. Deze hapert soms wanneer er een voorwerp tussen de bron en deze speaker in staat of wanneer de bron en de speaker meer dan 3 meter van elkaar verwijderd zijn. Een meter of 5 is maximaal. Heb wel het idee dat bluetooth meer hapert bij het afspelen van mijn telefoon dan van mijn laptop. Vooral bij een hoger CPU gebruik van één van de apparaten, hapert bleutooth soms. Ligt dus aan de bron.
Uiteraard werkt de verbinding altijd via de AUX aansluiting. Let wel even op dat je eerst de kabel in de bron steekt en daarna pas in het ingeschakelde apparaat. Anders wordt deze verbinding niet herkend.
Bij gebruik van de AUX kabel gaat de accu ook wat langer mee.

Al met al een uitstekende speaker; goed geluid (inclusief een duidelijk aanwezige bas), een goede accuduur voor een prachtige prijs. Hier kunnen meer fabrikanten wat van leren.

Heb jij ook een MyVision Stereo Bluetooth speaker?