Specificaties Laser printer (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Laserjet Pro 200 Color printer M251n Review

Maxrinus 29 mei 2014, 1.152 views

HP Laserjet Pro 200 Color printer M251n

Pluspunten

• Netjes en stevig verpakt
  • Goed werkende drivers voor Linux distro's
  • Print vlot
  • Kleurenprints zijn van goede kwaliteit
  • Volle toners meegeleverd

Minpunten

• Geen USB/Netwerkkabel meegeleverd, maar wel een Engelse stekker

Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Deze printer kwam gister aan bij een vriendin van mij. Ze draait Ubuntu 64bit en ik zocht naar een printer waarvan ik zeker wist dat deze ging werken.

De printer was goed verpakt en er een duidelijke startup guide bij, netjes. Er zat echter geen netwerkkabel en/of USB kabel bij maar wel een stekker compatibel met Engelse stopcontacten. Ik vond dit minder netjes en zelfs een beetje tegenvallen.

De printer kwam met volle cartridges. (tenminste, dat zegt de display op de printer) Dit vond ik erg netjes.

De installatie ging relatief vlekkeloos. Je kan deze printer niet toevoegen doormiddel van de standaard 'voeg-een-printer-toe' functie van linux. Je moet de HPLIP drivers downloaden, de oude drivers verwijderen en de nieuwe installeren.

Ik kreeg meteen een error bij het runnen van de installer. Blijkbaar zit er op deze hp printers een instelling die maakt dat je printer als USB Massaopslag herkend wordt. Dit doen ze vooral om je van de printer-software te voorzien (die ook op de bijgeleverde CD staat).

De HP installer geeft dus een foutmelding, maar verwijst je netjes door naar een pagina op de HPLIP site waar duidelijk beschreven staat hoe je deze service uit kan zetten.

Hierna heb ik het installeren nog eens geprobeerd. Vanaf dit punt ging het vlekkeloos. Het was zo gepiept en na een paar minuten was ik aan het printen.

De kopjes 'Scansnelheid' en 'Scankwaliteit' zijn bij deze printer niet van toepassing. Ook kan ik over de featureset niet zoveel kwijt omdat deze printer redelijk straight-forward is.

Over het inktgebruik kan ik ook nog niets kwijt, maar ik zal deze review over een paar maanden updaten.

Heb jij ook een HP Laserjet Pro 200 Color printer M251n?

En, Maxrinus.

Heb je al wat meer informatie
m.b.t het tonergebruik/afdruksnelheid?