Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z1 Compact Wit Review

rmuije 28 mei 2014, 513 views

Sony Xperia Z1 Compact Wit

Pluspunten

• Snelle navigatie
  • Mooi en compact
  • Hardware
  • Foto kwaliteit
  • Sony menu en applicaties.

Minpunten

• Gladde achterkant, had van wat stroever materiaal mogen zijn.
  • Glas is vlek en kras gevoelig.

Ik kom van de HTC One af, imiddels enkele maanden de HTC One M8 in mijn bezit, een van de beste smartphones verkrijgbaar. Klopt helemaal de M8 is fantastisch qua hardware en prestaties, maar is best groot te noemen. Met 170 gr. zonder hoesje of bescherming ook niet bepaald licht en moeilijk met één hand te bedienen. De HTC mini is te plastic en voelt daardoor jammer genoeg goedkoop aan.

Dit was de reden dat ik uitkeek naar een compacte High end smartphone. Volgens Tweakers is de Xperia Z1 compact de compact smartphone met goede specificaties. Daar is dus geen woord van gelogen.

Ik moet zeggen dat de Xperia Z1 compact bijzonder meevalt (als je van een HTC One overstapt). Het beeldscherm van de Sony is mooi en helder (wel vlek gevoelig). Hij is met 4.3 inch lekker compact en met 137 gr. niet te zwaar. Voelt kwalitatief gewoon goed aan. Het menu en de interface verloopt snel, beter gezegd boven verwachtingen voor deze compact telefoon. Batterij lijkt mij prima in orde, gaat makkelijk een dag mee. Sony biedt handige batterij besparing functies welke hun nut bewijzen. Spraakgeluid is ook prima in orde.

Kortom in vind deze Xperia Z1 compact een prima smartphone die boven verwachtingen presteert. Past lekker in de broekzak zonder hinderlijk te zijn. Zelf met beschermhoesje is dat het geval. Hoesje is wel nodig want de achterkant is nogal gladjes.

Komt er Xperia Z2 compact en niet groter dan 4.6 inch. op de markt? dan zou ik daar zo weer voor gaan.

Heb jij ook een Sony Xperia Z1 Compact Wit?

Reviews door de redactie