Microsoft All-in-One Media Keyboard (Qwerty UK)

Specificaties Draadloos Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Microsoft All-in-One Media Keyboard (Qwerty UK) Review

Tweakriez 27 mei 2014, laatste update op 12 juli 2014, 512 views

Microsoft All-in-One Media Keyboard (Qwerty UK)

Prima prijs/kwaliteit verhouding echter de verbinding zou iets stabieler mogen.

Pluspunten

• Compact
  • Morsbestendig
  • groot touchpad
  • service microsoft
  • geen aparte drivers nodig

Minpunten

• Gevoelige verbinding (wellicht exemplarisch)

Dit is mijn eerste "review" welke ik voornamelijk online met de gedachte; beter iets dan niets, alle beetjes helpen. Ik lees graag de mooie uitgebreide reviews die hier worden neergezet en wil graag ook mijn steentje bijdragen. Ik snap heel goed dat er genoeg verbeterpunten zijn en alles veel uitgebreider had gekund maar ik ben dat niet van plan, sorry :) :P

Nadat mijn Laptop op zijn scherm gevallen was kon ik deze alleen nog via een extern scherm gebruiken. Helaas zou het nog bijna een maand (!) duren voordat er iemand langs zou komen namens de verzekering.

De bediening met draadloze muis en on-screen toetsnbord was verre van ideaal, dus besloot ik als tijdelijke oplossing een draadloos media keyboard aan te schaffen.
Mijn eisen: goedkoop (tijdelijk), compact en prettig in de bediening.
Na een beetje rondgestruind te hebben op tweakers en het wereldwijde web kwam ik uit op 3 kanshebbers namelijk:

pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)
pricewatch: Microsoft All-in-One Media Keyboard
pricewatch: Rapoo Keyboard E2700

Ik had persoonlijk al ervaring met het logitech model en ik vond het touchpad destijds niet fijn reageren en deze had ik toen ook retour gebracht.
De Rapoo ziet er strak uit en schijnt van een goede kwaleit materiaal gemaakt te zijn, echter leek het mij dat de toetsen bij dit model wel erg dicht op elkaar zaten.

Uiteindelijk besloot ik het model van Microsoft een kans te geven omdat deze binnen mijn budget viel, hij vrij neutraal van uiterlijk was en een groot touchpad had.

In de verpakking vind je naast het toetsenbord de dongel, een kleine handleiding en 2 batterijen.

Het Toetsenbord zelf werd direct herkend door mijn laptop (windows 8.1) en werkte prima.
aan de zijjkant zit een schuifje om de verbinding aan of uit te zetten.
In de Appstore is er een speciaal programma'tje te downloaden om macro's aan te passen voor de search, music en homescreen button, wat ik erg handig vond.
Via de muziek button werd nu standaard de online pagina van spotify geopend en google was maar 1 druk op mijn toetsenbord van me verwijderd.
Het touchpad reageerd prima en ondersteund 1,2 en 3 vinger herkenning alsmede standaard functies als pinch to zoom, kantelen, knijpen etc.
Het is mogelijk om de usb ontvanger in het batterij compartiment van het toetsenbord op te bergen.

Ik merkte overigens dat de verbinding niet altijd even lekker verliep als ik op de bank onderuit gezakt lag met bijvoorbeeld mijn voet tussen de ontvanger en het toetsenbord. Ik weet niet of dit exemplarisch was of typisch is voor dit toetsenbord.

Bij het meenemen van mijn laptop door de verzekerings agent is de dongel hierin blijven zitten waar ik pas later achter kwam. Na contact te hebben gehad met Microsoft hierover en met de vraag of ik via hen een nieuwe dongel kon krijgen/aanschaffen werd mij toegezegd dat ik een geheel nieuw toetsenbord setje toegestuurd zal krijgen (!) binnen 5 minuten na ophangen een bevestiging hiervan per mail en dezelfde dag nog een mailtje met de bevestiging dat er een nieuwe toetsenbordset besteld was voor mij.
Het toetsenbord was overigens niet rechtstreeks bij Microsoft aangeschaft.

Topservice!

Heb jij ook een Microsoft All-in-One Media Keyboard (Qwerty UK)?

Hoi Tweakriez ,

ik heb geen last van een slechte verbinding en ik ben er zo tevreden over dat ik een tweede aan wil schaffen, ik heb er al 1 voor mijn htpc maar ik wil er ook 1 voor mijn android tv-box (MXIII werkt als een trein), heb hem daar even op aangesloten en hij werkt perfect. Kan je er 2 naast elkaar gebruiken? Of als je het niet weet, werkt 1 dongle met 2 toetsenborden, dan heb ik het antwoord ook, dan kunnen ze namelijk niet naast elkaar werken.
Beste Ferdinand1968,

Dit zal ik proberen van de week eens te testen alleen ik weet zo gauw even niet waar het tweede toetsenbord gebleven is, daarnaast zijn er wat familieomstandigheden die op dit moment prioriteit hebben.

Mocht ik er aan toe komen laat ik het weten!
Oké is prima, ik hoor het wel als je er aan toe bent gekomen.
Beste Ferdinand1968,

Ik heb het even getest en ben tot de conclusie gekomen dat beide apparaten met hun eigen dongel werken. Het was niet mogelijk het tweede toetsenbord te gebruiken met de usb dongle van het eerste toetsenbord.

Groeten,

Richard
Hoi Richard,

Dank voor het testen, nu begrijp ik waarom je van Microsoft een complete set hebt gekregen. Ik heb intussen een Logitech K400 gekocht omdat ik geen risico wilde lopen dat ik ze niet samen in 1 kamer kan gebruiken. Ik vind het Microsoft toetsenbord mooier, zitten niet van die lelijke strepen op het touchpad en zonder strepen zijn ze 15 euro duurder.