Specificaties Zakloze slede-stofzuiger met 1.200W motor - Bekijk alle specificaties

Bosch BGS51230 Relaxx Review

robertwebbe 27 mei 2014, laatste update op 27 mei 2014, 665 views

Bosch BGS51230 Relaxx

Pluspunten

• heel stil voor zo'n krachtige motor
  • ook al zit de bak vol, de zuigkracht blijft heel goed

Minpunten

• het oprolmechanisme voor de stroomdraad is veel te zwak, je zit lang te poeren voordat alles er weer in zit

Energieverbruik Score: 3
We hebben deze stofzuiger nu ongeveer een half jaar in gebruik nadat we na 10 jaar onze Miele vervangen hebben. Belangrijkste criteria waren:
- goede zuigkracht
- stil
- gemakkelijk wendbaar
- geen stofzakken
- stevig en duurzaam

Deze stofzuiger voldoet aan al deze criteria en het is een fijne stofzuiger. Na iedere grote, wekelijkse zuigbeurt leeg ik de bak even. Ideaal dat er geen zakken meer nodig zijn. Ook de wendbaarheid is prima in orde, de stofzuiger volgt je makkelijk en goed. Qua stevigheid zit het ook goed, hij heeft best wel wat stoten en klappen gehad en het apparaat kan het prima hebben.

Heb jij ook een Bosch BGS51230 Relaxx?

Een algemeen kritiekpunt van dit soort zakloze stofzuigers is dat bij het legen van de stofbak in de vuilnisbak er stof uit ronddwarrelt. Zelfs met supervoorzichtig legen voorkom je niet dat je in de stofwolk ademt. En het is helemaal erg als je statisch laadbare 'stof' moet legen zoals korreltjes piepschuim die overal aan blijven kleven (o.a. stofbak van de stofzuiger).
Wat is jouw ervaring hiermee, en hoe doe jij het?
Bij het legen heb je inderdaad 2 soorten stof, de vaste stoffen die opgezogen zijn en daarnaast de stof. De vaste stoffen blijven aan de buitenkant van het fijn filter en vallen zo de kliko in, de stof zit aan de binnenkant van het filter en door te kloppen tegen de binnenrand van de kliko komt het goed los. Het geeft inderdaad wel een stofwolkje maar niet dusdanig dat je er bij staat te proesten. Ik zou het ook zeker niet binnen doen maar buiten, het opwaaiende stof waait dan gewoon weg.