NZXT H440 Zwart

Specificaties Tower • 8 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT H440 Zwart Review

Lowizi 26 mei 2014, laatste update op 30 mei 2014, 1.415 views

NZXT H440 Zwart

Pluspunten

• Compacte kast
  • Zeer stil met de meegeleverde fans
  • Prachtige afwerking
  • Perfecte pasvorm van de zijpanelen en onderdelen (geen kieren en gaten)
  • Voldoende ruimte om alles in te bouwen
  • Achterzijde en logo kunnen worden verlicht (zit er standaard in)
  • Stabiel d.m.v. stevige rubberen pootjes
  • Geen resonerende delen
  • Ruimte (ik heb er een Noctua NH-D14 en een R9 290 Sapphire Tri-X ingebouwd en dat past makkelijk)

Minpunten

• Vingerafdrukgevoelig (misschien irritant als je er veel aan blijft tweaken)

Ik wil in deze korte gebruikerservaring niet echt ingaan op inbouw mogelijkheden en specs.
Dat is allemaal terug te vinden op de site van NZXT.
Eigenlijk wil ik een korte impressie geven van de behuizing en misschien wat twijfel wegnemen bij medetweakers die niet zeker weten of bepaalde componenten zullen passen.

Maanden geleden had ik hem al via een pre-order besteld.
De H440 zou worden geleverd met een bijpassend mechanisch toetsenbord, de Schine 3 van Ducky. De standaard Shine werd aangepast aan het kleurenschema van de H440.

Op zich hartstikke leuk om erbij te hebben, maar helaas was dit combinatiepakket alleen in Amerika beschikbaar. Dat vond ik teveel moeite.
Dus uiteindelijk heb ik hem hier in Nederland besteld.

Ik heb overwogen om gebruik te maken van de waterkoeling van NZXT uit de Kraken serie.
Maar dit ging toch een paar honderd Euro meer kosten.
Ik had het idee dat de Noctua NH-D14 meer dan genoeg koeling zou kunnen geven voor de wijze waarop ik de pc wil gaan gebruiken, dus heb ik niet voor waterkoeling gekozen. Het is echter wel een hele leuke optie voor deze kast, je kunt er een enorme radiator in kwijt.

Voor mij is vooral het design de reden geweest deze kast te kopen.
Via Linus techtips kwam ik de H440 tegen.

De behuizing is ontzettend stil in combinatie met de standaard meegeleverde fans. Het inbouwen van de onderdelen ging ook zeer vlot.
Er is meer dan voldoende ruimte, ik heb er een enorme koeler en videokaart in zitten en dat past prima.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken over de lengtes van kabels. Er zitten zoveel openingen in het achterpaneel dat je altijd wel een kabel door kan voeren.

Ik ben er heel erg tevreden over en vind het een schitterend ding om te zien.
Zelfs de Noctua misstaat niet in deze kast :)

Heb jij ook een NZXT H440 Zwart?

Reviews door de redactie

Zou je misschien een paar foto's willen toevoegen ? Dat zou ik ten zeerste appreciëren :*) !
Ik heb een paar foto's toegevoegd :)
Beetje matige kwaliteit, maar even voor het beeld.
Amai, schone setup ! Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot het verlof, dan steek ik zelf ook een systeem in elkaar in de H440. Tot dan jaloers gapen naar u setup ;)
Thx Apocalypsy! :D
Ik ben er ook zeer content mee.
Het is weer eens wat anders zo'n kast met rode accenten. Het mat zwart vindt ik ook erg mooi.
Nog even wachten dan haha, dat is t wel waard hoor.
Ik zal nog eens een foto posten met de verlichting aan.
hey, ik ga binnekort ook een nieuw systeem in elkaar steken. en ik twijfel tussen een aantal kasten. er is veel moois haha.

deze staat momenteel bovenaan. het enige wat me tegenhoud is dat er geen ODD ingezet kan worden bv. mist u deze? ik gebruik hem bijna nooit maar kan toch handig zijn af en toe.

en de grootste reden van twijfel is koeling. ik lees hier en daar iets over oververhitting in deze case? met luchtkoeling althans. met waterkoeling heb ik geen ervaring nog.

ik ben van plan er 2 sapphire 290 tri-x in te zetten. dus koeling is ook wel zo belangrijk.

thnx alvast voor u antwoord!

edit: verder een mooie duidelijke review, en mooie setup idd. +1 ;)

[Reactie gewijzigd door Beast Mode Gioo op 4 juli 2014 19:20]

Thx Gioo!

Ja ik snap het helemaal er is zoveel te koop! :)
Wat betreft de cd/dvd speler, deze mis ik helemaal niet. Windows 8.1 heb ik via een usb stick geinstalleerd en alle games die ik speel zijn gedownload via Steam.
Wat betreft de koeling, de Noctua die ik erin heb gebouwd houdt alles super koel. Idle issie ongeveer 30-32 graden en onder full load komt ie amper aan de 60 graden (prime 95). Dus wat dat betreft ben ik erg tevreden. De standaardfans in de kast zijn erg effectief en stil. De geluidsabsorberende bekledig zou isolerend werken, maar ik merk er weinig van in de praktijk. Misschien zou ie zonder deze bekleding wat koeler zijn in de kast, maar ach liever een wat stiller systeem :) De 290 tri-x blijft ook netjes koel. Ik heb met trixx een eigen fan profiel gemaakt omdat ie bij een bepaalde fanspeed een beetje irritant resoneert. Dan tikt een van de drie fans net de rand aan lijkt wel. Maar dat is met trixx eenvoudig verholpen. Kortom, niks dan lof voor deze kast en ik kan hem je dan ook van harte aanbevelen.

[Reactie gewijzigd door Lowizi op 4 juli 2014 19:35]