Specificaties Actioncam, max 1920x1080 - Bekijk alle specificaties

Viofo SJ4000 Grijs Review

Downstar2 25 mei 2014, laatste update op 4 februari 2015, 68.890 views

Viofo SJ4000 Grijs

SJ4000

Pluspunten

• 1080p is 1080p(geen upscaling etc.)
  • Scherp beeld
  • goede interne microfoon
  • Prijs is heel gunstig (zeker t.o.v GoPro)
  • Verwisselbare accu's
  • Accuduur van +- 80 minuten op 1080p
  • Goede bouwkwaliteit (afwerking en grip)
  • Veel mounts en waterproofcase inbegrepen

Minpunten

• Na batterij swich instellingen kwijt (is gefixt in nieuwe firmware!)
  • Knoppen van waterproofcase ietswat stug
  • Geen echte 60 FPS - maar 60 FPS met frame duplication
  • Kleur van beeld voelt soms wat koeltjes aan t.o.v andere camera's

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ik lurk hier meer mee dan dat ik echt actief post :P..
Al zullen sommige me hier wel kennen, maar dan meer van het FOK forum.
Voor het FOK forum weer een review gemaakt, maar dus bij deze ook hier op het tweakers platform

Update 26-01-2015: Eerdaags zal hier ook een linkje komen naar een review van de opvolger van de SJ4000. De Sj5000 plus ben ik namelijk momenteel aan het reviewen.

Update 3-02-2015: Downstar-Reviews: Goedkope GoPro!? Sj5000+
ZIe hier de review van de opvolger de SJ5000+

SJ4000 Review

De camera heb ik gekocht bij tmart.com, die hem als goedkoopste op dat moment aanbood (85$ = +- 60 euro).

Een link naar het product is hier te vinden:

De SJ4000 is een action camera welke vrij gelijkend is aan de GoPro (hero 3), zowel qua functies als qua uiterlijk. Echter is de aanschafprijs een stuk lager! Nou is het natuurlijk niet eerlijk om een GoPro te vergelijken met een Sj4000 aangezien een GoPro een hogere bitrate haalt en wel echt 60 frames per seconde in 1080p schiet bijvoorbeeld.
Toch zal voor de meeste van ons de SJ4000 meer dan voldoende zijn als action camera, zo ook voor mij :).

Specificaties van de Sj4000 zijn als volgt:

Hieruit zijn de meeste uitspringende specs natuurlijk de mogelijkheid om in 1920x1080 te recorden, de accuduur(70 a 80 minuten op 1080p) en de wide angle lens van maar liefst 170 graden.

Ook de 720HD 60 frames per seconden functie lijkt een mooie feature van deze camera.
Echter moet ik stellen dat de camera niet echt in 60 FPS opneemt, maar dat deze 30 FPS schiet en tussen elke frame een frame kopieert. (Frame duplication). Voor de rest ziet het er allemaal wel oke uit qua specs.

Een voordeel van de SJ4000 ten opzichte van andere op dit moment populaire (chinese) action cams (mobius, innovv C1 of C2) is dat deze met een zeer complete pack aan accessoires wordt geleverd.
Zo zijn er fietsmounts beschikbaar, mounts met stickers om bijvoorbeeld vast te zetten op je helm tijdens het motorrijden en wordt hij ook nog eens geleverd met een waterproofcase.
Iets wat bij een echte action camera in mijn ogen niet mag ontbreken, al zal je er niks mee doen..
Het is altijd handig om te hebben :P

Bij de SJ4000 heeft deze waterproofcase een belangrijke positie ingenomen doordat het vaak een benodigd basiselement is wanneer men mounts wil gebruiken. Hieronder zie je een voorbeeld van een combinatie van verschillende mounts om de SJ4000 op je helm vast te zetten:

Voorlopig heb ik de camera een paar dagen in huis, maar ik ben echt zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaatJE (hij is namelijk echt klein!). Zowel de bouwkwaliteit als het belangrijkste punt, de beeldkwaliteit, vallen mij niet tegen en zijn voor deze prijs zelfs erg goed te noemen.

De SJ4000 voelt stevig aan een heeft een rubberized rand om de gehele camera welke zorgt voor een betere grip wanneer je de camera los in de hand vasthoud. De camera is klein maar dit vormt in mijn ogen geen probleem om hem nog normaal vast te kunnen houden.

De beeldkwaliteit op 1080 (Full HD) is echt goed te noemen!
Het beeld neigt wel een beetje blauwig te zijn, wat weer resulteert in een wat koelere wereld. Maar dit valt eigenlijk alleen op wanneer je het vergelijkt met een andere camera. Qua scherpte van het beeld heb ik niks dan lof!
Zeker wanneer je het vanaf een afstandje ziet op een bijvoorbeeld 40-50 inch Full HD scherm voelt het super scherp aan!

Naast goed beelden is er ook de mogelijkheid om foto’s met de camera te maken.
De SJ4000 doet dit standaard in 12 MegaPixel, maar men kan ook kiezen voor 8 of 5 MP.
Ook de foto’s zijn in mijn ogen goed te noemen voor deze camera.

De camera doet het naast overdag, ook redelijk tot goed in donker en schemering.
Al zullen er wel camera’s zijn die een betere nachtfunctie hebben denk ik.

Enkele fotos van en gemaakt met de SJ4000 staan hieronder.
De foto's zijn geresized, maar wanneer je op de afbeelding klikt ga je naar de orginele resolutie toe..

Video Review:

De review is niet heel erg uitgebreid, wil je meer informatie kijk dan naar mijn videoreview hieronder.
(tip kijk hem even in youtube zelf, anders krijg je eventuele opmerkingenbalkjes in youtube niet te zien!)

Coupon:

Er is momenteel ook weer een coupon beschikbaar voor de SJ4000 (alleen de zilver versie!) waarmee de prijs naar de oude actieprijs terug gaat waarin ik een aantal andere fokkers hem de voorgaande keer hebben gekocht. Dus van 99$ naar 85$!

coupon: b480653a99
verloopt: waarschijnlijk over 2 dagen!?

Heb jij ook een Viofo SJ4000 Grijs?

Hallo Mensen,

Ik heb een beetje nog wat informatie op internet gezocht nadat ik mijn SJ4000 ook binnen had gekregen via Tmart.com.

Helaas kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk een clone camera heb van de SJ4000 aangezien ik nog wat heb geinformeerd hoe je daar achterkomt bij dashcammagazijn. Die stuurde mij ook een paar foto's waaraan je dat kon zien.

Mijn behuizing is in iedergeval wel een neppe behuizing die niet orgineel bij de SJ4000 komt, mij lijkt me daarom dat mijn camera ook een clone is alleen weet ik nog niet goed hoe je daar achterkomt.
De kwaliteit viel me eigenlijk wel tegen kwa wat ik gezien heb op youtube etc. dus ik ga er eigenlijk van wel dat het zo is ..

Iemand hier die ook een clone ofzo heeft ontvangen van Tmart? zal de foto's hieronder zetten die ik van dashcammagazijn heb gekregen om te checken of het een clone of een echte is.

Ah dat is niet zo leuk bericht, toch ben je de eerste van wie ik hoor dat hij mogelijk een fake van tmart.com heeft gekregen.
Ik heb het gezegd tegen ze en ze vroegen me of je contact met ze op wou nemen (Desnoods via mij).

Ze konden het zelf niet geloven namelijk.

Zou je mij een foto van je doos kunnen sturen?
Bij deze de foto's van de camera en behuizing wat ik heb gekocht bij Tmart.com

[IMG]http://i61.tinypic.com/wlx0lt.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/vmyd02.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/sgs56x.jpg[/IMG]
[IMG]http://i59.tinypic.com/33nu4w8.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/e6rvax.jpg[/IMG]
[IMG]http://i59.tinypic.com/2eksqyd.jpg[/IMG]
[IMG]http://i58.tinypic.com/4hb68l.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/2v0eqa8.jpg[/IMG]

Volgens de foto's van dashcammagazijn is mijn behuizing een clone maar de verpakking weer niet?

Naja kijk zelf maar :D
Eerder kon je aan de doos zien dat het een fake betrof, deze bevatte namelijk een lelijke spel fout.
Echter is die nu blijkbaar gefixt aangezien er in dit filmpje ook geen typfout meer te zien is en de doos vrijwel gelijk lijkt.

ook waren eerder de schroefjes van de eerdere fake, zwart ipv grijs/zilver, maar ook dat lijkt gefixt.
Toch wanneer ik naar jou case kijk zie ik helaas dat de rubbertjes in jou case niet gelijk zijn aan die van mij ( en dus de originele..) de rubbertjes zitten namelijk in de uiterste hoeken en bij de fake versie niet..

Ik denk helaas voor jou en voor tmart dat hun supplier nu fake modellen leverd..
ik zal morgen deze fotos en vergelijking met de namaak eens naar hun sturen weer.

Hopelijk kunnen ze er wat aan doen.
Weet je hier al meer over? Ik heb zojuist mijn camera binnen gekregen. En zie dat de rubbertjes net zoals bij de fake dus waarschijnlijk helaas niet in de buitenste hoeken zitten. Is het een groot verschil met de real? En wat kan ik hier tegen doen?
Dus de SJ400 komt niet met een zuignap bijgeleverd, maar past die zuignap van een GOPRO dan?
Had toch graag een zuignap gebruikt ipv die stickers.
Ik neem aan van wel, als de gopro mount eropzit of de standaard tripod mount moet het lukken ;)
Is dit met enige zekerheid te zeggen? ;)
Die gopro mount moet je dan ook apart kopen?
Standaar tripod is wel bijgeleverd neem ik aan? :)

Bijvoorbeeld deze: http://www.tmart.com/ST-6...er-for-GoPro_p214781.html
Deze had ik eventueel bijbesteld indien ik een bestel :) Zou deze passen?

[Reactie gewijzigd door Aermoe op 30 juli 2014 13:52]

Die gaat passen ja, dan moet je de opencase van de sj4000 op de tripod mount schroeven.

Er wordt ook een adapter geleverd voor de gopro, deze kan je dan op de tripod mount schroeven. Vervolgens doe je de SJ4000 in de waterproofcase en dan dus weer op die gopro mount.

Dus je kan hem dus zowel in open als de waterproofcase monteren ;)
Met die zuignap?
Super!
Denk dat ik hem dan ga bestellen :)
Goeie review!

ook maar één besteld op de site van tmart.com om het toch is uit te proberen ;)

Nieuwe coupon code actieve: summer
3 euro of zoiets. Net besteld! Voor die paar tientjes..... leuk voor 't (apres-)skien :-)
Op 21 juli ook via tmart een een sj4000 besteld met een aantal extra accessoires, deze is 26 juli geshipt volgens tmart (track and trace werkt helaas niet).
Helaas ben ik nog afwachtende totdat me pakketje wordt bezord. Mocht het pakketje binnen komen dan zal ik ook kijken wat voor versie ik heb gekregen. Aangezien ik hem gelijktijdig of net na impactftw hebt besteld.
ik hoop voor jou dat jij wel de echte hebt ;) laat het in ieder geval even horen.
ik zal het je zo snel mogelijk laten weten!! ben echt benieuwd naar de action-camera.
Wat wel grappig is om te zien dat sommige mensen hier binnen een dag hun spullen in huis willen hebben met garantie en anderen de gok wagen om zelf te kopen in verweggistan. Ik betaal liever 98,95 met een jaar garantie dan tussen de 56 en 80 euro + 1 maand verzendtijd en zonder garantie.

Ja je kan er wel op terugvallen maar dan kost het je 26 euro met track en trace terugsturen en moet je weer een maand wachten. Ik ben blij met mijn koopje van de boys van Dashcammagazijn.

Maar goed, genoeg gelult :)
Het is een mooie dag om vandaag ff lekker te cammen op straat... groetjes!!!
98,95 is voor NL begrippen wel een nette prijs voor de Sj4000 inderdaad.
Ik koop alles uit china, dus ik laat me niet 'bedonderen' door de NL webshops en dagdeal sites :P..
als ik hem voor 50 euro kan oppikken in china doe ik het, ik zal gek zijn als ik het dubbele ervoor zou betalen :P.. Maar dat komt door mijn jarenlange ervaring met chinese producten/webshops en hun aftersales, die is namelijk zo slecht nog niet ;)
Ik heb hem vandaag ook binnen :D mooi dingetje ;)

Zelf heb ik Versie: 20140702V01, in deze versie staan nog meer opties dan in het youtube filmpje dus neem aan dat dit een nieuwere versie is?
Klopt :)

is de laatste update zo te zien!
welke opties heb jij die ik niet heb :D?
Passen hier ook 64GB kaartjes in en worden die dan ook in z'n geheel beschreven? (niet tot 32GB oid)
Soms wel soms niet heb ik gelezen op internet :P.

Je zal even het merk + type + SJ4000 in google moeten typen.
Ik heb zelf niet verder dan 32 GB getest!
Ik overweeg om er ook 1 te kopen maar als ik naar wat beelden zit te kijken dan heb ik het idee dat de stabilisatie misschien wel het minste van de camera is , vind het beeld te vaak onrustig ogen ,zeker als je verglijkt met een GoPro maar ja die is dan wel weer een stuk duurder ....

Iemand nog een coupon code om hem bij TMart te bestellen ?

Thx

[Reactie gewijzigd door ramrodwillem op 10 augustus 2014 11:13]

Besteld op Tsmart kreeg vorige week een mail dat hij terug was gestuurd vanwege een "verkeerd ingevoerd adres", maar hier was niks mis mee... Terug gemailed nog steeds geen antwoord. De opties die ze geven zijn of 3$ om opnieuw op te sturen of 80% refund.
1 2 3 ... 9