Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC Review

pro749Newbie 24 mei 2014, 808 views

Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC

Pluspunten

• echt een super kaart zeker weten te zien dat het de 3 na beste kaart is.
  • zoveel belevenis, heb nu al meer dingen gezien die ooit in me beeld zijn voor gekomen. je kan hem max overclocken zonder problemen ( -50 energielimiet, 1500 GHz 26.7 grade gamen) ik kan wel meer zeggen maar ja die kaart liegt niet super stabiel en ojah 3D bench nog gedaan test1 900fps test2 1300fps test3 300fps ik kon er niet helemaal achter komen voor welke DX het was maar als het DX10 of 11 was dan zegt het genoeg echt een super race kaart

Minpunten

• ik deed blackflag, assassinscreed. alles max kwaliteit runde echt perfect geen lags maar dan kwamen er groene stippen op het scherm geen vierkantjes maar wel mooie groene vierkantjes maar rond afgewerkt heel apart (geenpixels). voor mij leek het wel op arteffects maar de kaart ging er niet langzamer op! 2de min punt is dat ik 2 keer ati 5770 had en nu deze maar wat ik dus had gedaan is deze 280x en een 5770 er ingezegt met crossfire, maar de 280x heeft geen crossfire opties (zoals mijn 5770) maar ziet mijn kaart wel (5770) als uitgeschakkelt maar kan de fan en de GHZ wel instellen ? heel vreemd. ben niet verder gaan zoeken later besefde ik 1 zo kaart is 100 keer een 5770 ^^

Drivers en compatibiliteit Score: 3
na gisteren, kreeg ik het leuke idee om mijn videokaart te updaten naar wat beters. dit bracht bij na paar discussie naar deze kaart. gelijk gisteren mycam zwolle gebelt. hadden ze hem nog op voorraar ook _/-\o_ ikke super blij naartuurlijk. zodoende gisteren opgehaalt en gelijk aan de slag. ik zat al te kijken hoe groot de doos was/is #voodeelvandetwijfel. du sik beginnen er aan, oude kaarten er uit nieuwe erin teminste zo dacht ik het maar zo makkelijk ging het niet miste ruim 5cm 8)7 dus de ijzerzaag gepakt, en weze zagen wat na paar sec ophielt want kwam niet verder er door heen. dus optie 2 (real name: Jochem) jochem's adhd kick gewoon roppen iets verbogen dat hij past en hoppa 100%

Heb jij ook een Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC?

Yo Pro749...
Hulde voor iedereen die een review maakt, dus dit geldt ook voor jou...
maar je moet proberen iets duidelijker te zijn hoor (en iets minder snel typen :) )
ik kan er bijna geen touw aan vast knopen...
Je tweede minpunt is niet helemaal terecht, 2 videokaarten van verschillende generaties
zijn natuurlijk lastig te koppelen.
wat is mycam (mijn cam huehue) ik ken wel mycom XD
BTW ik weet wrm je die groene stipjes er komen AC is geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten en jij hebt AMD (ik ook overigens) hue hue
/sarcasm off

[Reactie gewijzigd door zoWezel op 24 mei 2014 16:01]

Bedankt voor het delen van je ervaring!
Die artifacts verontrust me toch wel enigszins. Ik heb met AMD en voorheen ATI kaarten al veel meegemaakt met artifacts, met nVidia kaarten nog nooit. Misschien gewoon domme pech gehad ermee, maar ik neig toch meer naar nVidia, zeker na het lezen van dit.

Toch een paar vraagjes.
Heb je die artifacts altijd of pas na langere tijd gamen? Hoe is de temperatuur wanneer ze verschijnen? Heb je artifacts zowel op stock instelling als OCed?
Serieuze review hoor...

"Kaart past niet? Pakken we een zaag; hmmm, lukt niet, dan maar ombuigen"? :')
Je zaagt en buigt een kaart en staat dan raar te kijken van artifacts... Omg... Doe er ook nog een hele andere kaart bij en verwacht crossfire. Weet je überhaupt wel iets van computers? Kaart die niet past is of terugbrengen of andere case!