Acer Aspire V5-573G-54208G50aii Review

HetGezegde 23 mei 2014, laatste update op 23 december 2014, 30.848 views

Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

In mijn ogen de beste laptop voor dit geld. Grafisch dik in orde; helder en mooi full-HD scherm; prachtig design. Tijdens een hevige BF4 sessie wordt 'ie warm: 85 graden Celsius. Boven de F1-F12 toetsen wordt de behuizing erg warm ~ logisch. Het is niet zo dat 'ie dan uitvalt.

Pluspunten

• Slank design
  • Lichter dan andere 15,6 inch modellen
  • Krachtigste GPU in deze prijsklasse
  • Dubbele koeling
  • Verlicht toetsenbord
  • Powerbutton aan zijkant is "vergrendeld" wanneer dichtgeklapt
  • mSATA slot

Minpunten

• Toetsen moeten soms wat harder ingetypt worden
  • Slechts één USB3.0 poort

Een leuke reactie of een mooie moderatie is altijd fijn

Introductie
Mijn vorige laptop (een MSI FX600 met een i5-460M CPU en een GT325M GPU) is vorige week (donderdag 15 mei 2014) gesneuveld en het was tijd voor een nieuwe. (HDD, SSD en geheugen in orde, maar geen beeld, ook niet extern; mainboard en/of CPU en/of GPU defect).

Mijn eisen
Na een weekend druk zoeken via de mobiele versie van tweakers.net ben ik tot twee laptops gekomen die in mijn ogen een ogen een hoge prijs/kwaliteit verhouding hadden. Ik was opzoek naar de volgende specificaties:

1. Minimaal een i5 processor;
2. Geheugen maakte me niet uit (heb nog een strip van 2GB en 4GB van m'n vorige laptop over);
3. Minimaal 500GB aan HDD;
4. Plek voor een SSD (eventueel in een HDD-caddy op de plaats van de OD), of;
4. Plek voor een mSATA;
5. Een 15,6inch, mat, Full-HD scherm;
6. Een goede grafische kaart.

Twijfels
Twijfels, twijfels, ik heb een heel weekend getwijfeld. In eerste instantie over een Lenovo (Lenovo Essential B5400 (MB824MH)), met een Core i5-4200M, natuurlijk weer een mat scherm en een GT720M grafische kaart.
Na wat vergelijken en zoeken op www.gpuboss.com ben ik erachter gekomen dat mijn eerdere GT325M op sommige vlakken beter presteert dan de GT720M en dat moest ik natuurlijk niet hebben.

Ik ben daarna gaan kijken naar een graka die dan weer een stapje beter is dan de GT720M; de GT740M of de GT840M.
De GT840M presteert beter dan de GT740M, maar mijn oog viel toen op nóg een stap hoger; de GT750M. Een bazenkaart waar ik direct verliefd op werd. Veel krachtiger was er niet te vinden onder de 850 euro en in combinatie met een slank, chique design.

Natuurlijk heb ik ook "onderzoek" gedaan naar de CPU via www.cpuboss.com. Hier kwam ik tot de conclusie dat de i5-460M helemaal niet zo slecht was en dat er maar weinig veranderd is in de jaren. Een gemiddelde Core i7 is beter dan een gemiddelde Core i5. Ik heb alleen altijd goed kunnen werken met een Core i5, dus een Core i7 was in mijn ogen te zwaar (gebruik er hoogstwaarschijnlijk niet alle snelheid van) en omdat ik toch een mSATA wil gebruiken, denk ik dat ik genoeg snelheid heb.

Toch heb ik nog getwijfeld over een i7 en bleef uiteindelijk de twijfel hangen tussen de volgende twee notebooks:

1. Asus N56VV-S4069H
2. Acer V5-573G-54208G50aii (of -akk voor de zwarte variant)

De Asus bevat de volgende specificaties:
CPU: i7-3630QM
GPU: GT750M met 2GB gddr3 geheugen
RAM: 6GB (max 16GB)
HDD: 500GB (op 5400rpm)
OD: DVD-ram
EXTRA: Geen plaats voor een mSATA of extra HDD/SSD (behalve bij gebruik van een HDD-caddy) + losse bas-module

De Acer moest het met wat andere specificaties doen:
CPU: i5-4200U
GPU: GT750M met 4GB gddr3 geheugen
RAM: 8GB (max 12GB)
HDD: 500GB (op 5400rpm)
OD: Geen
EXTRA: mSATA slot + super dun

Beide notebooks bevatten een mat Full-HD scherm en de Acer bevat een IPS scherm (de Asus ook volgens mij).
Zowel beide notebooks hebben dus een mogelijkheid om een SSD/mSATA te plaatsen (hetzij via een caddy).

Ik twijfelde enorm tussen de twee laptops, ook omdat ik nog een SSD over had van mijn vorige NB (Samsung EVO 840 a 120GB). Uiteindelijk is het deze geworden, omdat ik geen i7 processor nodig heb en ik een slank design meer laat meewegen. Ik heb mijn SSD verkocht via V&A en een mSATA gekocht via www.4launch.com, de Kingston mS200 a 120GB. Op de mSATA heb ik Windows 8.0 pro 64-bit geïnstalleerd, omdat deze versie op mijn MSI heeft gestaan. En wanneer ik de keuze heb tussen een Windows 8.1 versie van Acer met bloatware of een Windows 8.0 pro versie, dan kies ik voor de pro variant. Een herinstallatie was sowieso nodig, omdat ik een mSATA heb geplaatst.

- Heb mijn Kingston bij 4Launch aangemeld als RMA en ze sturen mij een Samsung EVO van 120GB op. Ik ben namelijk niet te spreken over de prestaties van de Kingston. Hierover meer onder "prestaties".

De Acer kostte mij 738,05 euro via www.modern.nl
Ik kreeg 50 euro voor mijn SSD via V&A
Ik heb een mSATA gekocht voor 75 euro
In z'n totaliteit ben ik voor deze laptop 763,05 euro kwijt geweest.

Featureset
Ik heb uiteindelijk gekozen voor deze Acer V5-573G, omdat de grafische processor meer geheugen bevat (niet dat ik die 4GB binnen korte tijd vol zal krijgen met games, maar wellicht handig voor later). Daarnaast issie goedkoper dan de Asus en een stuk dunner.
Voordeel van de Asus t.o.v. de Acer is dat de Asus van betere bouwkwaliteit is. De Asus is een stuk dikker en dat maakt 'm sterker. Dik plastic zit er voor deze Acer niet in; heeft te maken met het gewicht en de dikte van het apparaat.
Ook het mSATA slot prefereer ik boven het gebruik van een HDD-Caddy voor een SSD; de laptop blijft dun en geef toe, een caddy is toch niet de perfecte oplossing voor het inbouwen van een SSD.

Het toestenbord typt minder lekker dan mijn vorige MSI. Ik maak vaker een typo, doordat de toetsen duidelijk en in het midden ingedrukt moeten worden. Ik moet wel zeggen; wanneer ik er mijn hoofd bij houdt, raakt het gewoon. Ik raak er gemakkelijk aan gewend. Gewoon iets harder typen :)

Guides
Guides zijn te vinden in de reacties onderaan. Ik heb ze uit de review gehaald, omdat de installatie niet voor iedereen op gaat.
Ook kun je voor een handleiding terecht op mijn Tweakblog: "Clonen van HDD naar Samsung mSATA"

Prestaties
Ondanks dat er "maar" een i5-4200U processor in zit met een kloksnelheid van 1,6GHz met een turbo tot 2,6GHz, reageert de laptop snel. Ik heb ook het idee dat er sinds de eerste generatie core-i processoren weinig veranderd is qua snelheid.
In combinatie met een mSATA is het een heerlijk vlotte laptop met een accuduur van minimaal 4uur bij hoge prestaties (lees: minimale processorsnelheid 100%, actieve koeling, selectieve USB onderbreking uit, maximale prestaties qua GPU e.d.).

Nadeel is wel dat de laptop niet de volledige processorsnelheid gebruikt wanneer deze enkel op de accu werkt. Dit is niet softwarematig aan te passen. Ach.. ik kan er mee leven (:

Ik kan nu eindelijk NFS:The Run spelen, alles op de setting "ultra". Een prachtige, film-achtige game met veel spektakel. Dit leek me daarom ook een mooi spel om te laten zien.
Ik speel ook BF4 (is nog druk bezig met downloaden), maar dat lukte ook zonder problemen op mijn vorige NB. Vandaar dat ik er niet vanuit ga dat het op deze Acer complicaties op zal leveren.

Video NFS:The Run:

Ook het geluid is dik in orde (qua helderheid en volume; kan erg hard, hoewel de lage tonen dan wel volledig wegvallen). De Asus zal in combinatie met zijn bas-module wel betere lage tonen weergeven op een hoger volume ~ ja dat is zo; heb 'm in levende lijve mogen horen!
Zelf gebruik ik vrijwel altijd een headset of losse speakers.

Video opstarten NB met mSATA (Kingston)

Bij 4 seconden druk ik de powerbutton in en bij 13 seconden is het aanmeldscherm te zien. ~ deze Kingston is omgewisseld voor een Samsung

Video opstarten NB met mSATA (Samsung)

Nu is hij nog wat sneller met de mSATA van Samsung. Bij 3 seconden druk ik de powerbutton in en bij 8 a 9 seconden is het aanmeld scherm al te zien.

Snelheid van mijn mSATA (Kingston)
CrystalDiskMark:

HDtune Pro:

Te zwak in mijn ogen. 4Launch doet niet moeilijk en wil mijn Kingston aannemen. Ik ruil 'm om voor een Samsung EVO a 120GB. Hiervoor heb ik een SSD gehad van de EVO (ook 120GB), was er erg tevreden over; ook de software die Samsung mee levert heeft toegevoegde waarde.

Hier trouwens een review van Tweakers over de mSATA modules, waaronder de:
- Crucial m400
- Intel 525
- Kingston mS200
- Plextor M5M
- Samsung 840 EVO
en http://tweakers.net/revie...s-iometer-resultaten.html

Je ziet duidelijk dat de EVO het snelst is en de Kingston juist het traagst. De Kingston maakt af en toe rare sprongen in de grafieken.
Dit in tegenstelling tot wat de theoretische waarden ons vertellen. Op papier lijkt de SSD van Kingston heel wat.

Hier de testresultaten van de Samsung 840 EVO 120GB:
CrystalDiskMark:

HDtune Pro:

Zoals je kunt zien een stuk sneller dan de Kingston die ik eerst had. Ik ben blij dat ik heb gewisseld ~ gouden wissel.

Temperatuur
Hier kun je de temperatuur zien tijdens een gewone internetsessie.

En hier de temperatuur tijdens een zware Battlefield 4 sessie.

Tijdens een potje Battlefield, wordt de laptop erg warm. Niet alleen intern, maar ook extern.
Natuurlijk niet vreemd dat de laptop zo warm wordt, alleen extern wordt de behuizing op een bepaalde plek bijna 50 graden Celsius. Dat is niet meer fijn om aan te raken.
Het is duidelijk te zien dat de warmteontwikkeling aan de achterkant van de laptop optreedt. Gelukkig maar; mijn polsen blijven enigszins fris.

Beeldkwaliteit
Een mat, Full-HD scherm met IPS. Wat kan ik nog meer zeggen? Ik heb op www.notebookcheck.net het volgende gejat:

Dit wil zeggen dat de hoek rechtsonder het slechtst verlicht wordt. Niet heel erg, want het scherm zelf is verlicht genoeg met maximaal 311cd/m2.
Je ziet ook dat de zwart waarde slechts een verlichting van 24cd/m2 heeft. Dat wil zeggen dat zwart echt zwart is en niet grijs. En doordat het scherm een matte coating heeft, reflecteert het zwart niet.

Het beeldscherm is in één woord prachtig.

Als ik één nadeel moet noemen van het beeldscherm, is dat het beeldscherm de helderheid aanpast op datgene wat er op het scherm aanwezig is.
Dus de laptop "ziet" de helderheid van de content op je beeldscherm. Wanneer je eerst bijvoorbeeld een donkere pagina (een Youtube filmpje bijvoorbeeld) en daarna een fellere pagina bezoekt (zoals Tweakers), dan wordt het scherm wat donkerder. Natuurlijk een mooie feature, maar het scherm verlicht/verdonkert stapsgewijs; je ziet dus een lichte flikkering tijdens de aanpassing.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Ik heb de laptop direct open geschroefd en de achterkant gaat er in één keer af. Geen gekloot met verschillende klepjes waar alles apart achter zit. Nee, ik kan in één keer bij mijn HDD, mSATA module, geheugen, wlan adapter en de koeling.
Het lijkt erop dat ze een beetje van Apple hebben afgekeken met het kleine moederbordje, de ingebouwde accu, de koeling aan de achterkant en het gebruiken van loze ruimte (want die is er niet).

Tijdens het typen van deze review viel me op dat het pootje rechtsonder de tafel niet raakt. Dit maakt 'm een beetje wankel.

Fotootje van binnenwerk:

De HDD is er een van Seagate en is de "thin" uitvoering. Ik wilde namelijk in eerste instantie mijn oude HDD plaatsen, omdat die 640GB groot is, maar dat paste niet; te dik.

De powerbutton zit aan de linker zijkant van het apparaat, samen met een USB 2.0 poort.
Mijn laptop gaat altijd op z'n zijkant mijn rugtas in en ik was in eerste instantie bang dat dan de powerbutton ingedrukt zou worden.
Wanneer de laptop dicht is, werkt de powerbutton niet, dus ik hoef niet bang te zijn dat deze Acer aanspringt in mijn tas.

Aan de rechterkant zit nog een USB 2.0 poort (met mijn muis ontvanger), een SD kaart lezer en een 3,5mm audio jack.

De achterkant heeft twee ventilatieroosters, een UTP aansluiting, een USB 3.0 poort, een HDMI aansluiting, een aparte Acer displayport aansluiting en het oplaadpunt.

De NB staat aan, en het scherm is dichtgeklapt:

Zo ziet 't eruit als 'ie open is:

Zoals al aangegeven zal de Asus een stuk robuuster aanvoelen, aangezien deze dikker is qua behuizing. Ikzelf lig er niet zo van wakker en heb in mijn geval liever een dunnere en lichtere laptop. Daarom zal ik dus wat robuustheid in moeten leveren.

Ergonomie
De toetsen op het toetsenbord liggen uit elkaar, typt fijn. Nadeel is wel dat de toetsen duidelijk(er) aangeslagen moeten worden (dan het geval met mijn MSI). Dit went na een tijd.
Het toetsenbord bevat in- en uit te schakelen verlichting. Het wit van de symbolen op de toetsen licht op.
Ingeschakeld:

Uitgeschakeld:

Dan hebben we nog het touchpad. Heerlijk groot en met de ELAN drivers volledig naar eigen smaak aan te passen.
Het oppervlak is glad, maar geeft wel wat weerstand. Mijn MSI had een touchpad met een geribbeld oppervlak: niet echt mijn ding, aangezien dit na lang gebruik aan m'n vingers begon te irriteren.

Warmte- en geluidsproductie
Wanneer ik met mijn laptop bezig ben (zoals tijdens het typen van deze review, het luisteren van muziek of het installeren c.q. downloaden van software en/of spellen) maakt hij geen geluid. Ik heb een aantal keer voor de zekerheid in het energiebeheer gekeken of de laptop wel gebruik mag maken van actieve koeling, en dat mag 'ie. De laptop gebruikt het alleen niet telkens.

Doordat er een U processor in zit (welke minder energie verbruikt en daarmee minder warmte produceert) en een losse GPU (die niet hoeft te werken, wanneer er niets grafisch gedaan wordt), worden de ventilatoren niet continue aangestuurd.

Na lang werken wordt de behuizing van de laptop niet erg warm; het krijgt de temperatuur van je polsen welke op de behuizing rusten. De Asus zal ongetwijfeld een extra koeling bevatten ter hoogte van de polsen, zoals ze dat bij meerdere notebooks doen.

Mobiliteit en accuduur
De accu gaat momenteel minimaal 4 uur mee tijdens intensief browsen op hoge prestaties. Ik heb altijd een stopcontact in de buurt, dus voor mij is dit niet zo'n belangrijk punt.
De accu kan er niet 1, 2, 3 uit geklikt worden; de onderkant dient dan open geschroefd te worden. De accu is wel te vervangen.

De laptop is dunner en lichter dan de meeste 15,6 inch modellen, wat de mobiliteit ten goede komt.

Mochten jullie nog vragen/suggesties/opmerkingen hebben, laat het maar weten in de comments.
Thanks!

Heb jij ook een Acer Aspire V5-573G-54208G50aii?

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reactiefilter:-15250525+117+23+30Ongemodereerd499
1 2 3 ... 10
Helaas geen W8.1 ISO kunnen vinden die via USB te gebruiken is, heb geen losse DVD brander liggen. Dus maar een restore gedaan op mSATA met behulp van eRecovery. Werkt nu wel maar kan nu mijn 1TB schijf niet meer vinden... Geeft hem wel netjes aan de BIOS |:( Iemand nog een tip?
Ik ben te oud voor deze onzin :'(
Nuttige info! Ik ga van het weekend (hopelijk) kijken of deze truc bij mij ook werkt.
Dan zorg ik dat vóór het weekend een tut bijgevoegd is ;)
Zou super handig zijn, ik verwacht die van mijn na het weekend! :)
Hallo Hetgezegde, je hebt me overtuigd om deze laptop voor mijn studie aan te schaffen (alhoewel pak ik me de vernieuwde versie op Alternate: met i5 4210U en 850M 4GB DDR3, de rest blijft hetzelfde)
Ik ga me er ook een 840 EVO 250GB MSATA inzetten, maar nu was mijn vraag hoe ik alle data van de HDD naar de MSATA kan overzetten. Gaat dat via een USB of kan dan door het BIOS ook veranderd worden?

Ga ik doen. Bedankt.

Aangepast :D

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 14 juli 2014 01:05]

Hartstikke bedankt, HetGezegde!! Deze handleiding ga ik volgen als ik 'm in huis krijg.
Nog even over de videokaart: Ik geloof niet dat er een GT850M bestaat. NVidia heeft de x50M serie vanaf de 8xxM serie een GTX gegeven omdat hij dan in het lijstje van gamingkaarten hoort en daardoor een betere naam krijgt.
Ik ga je helpen met clonen; heb even geduld en ik stuur 'm door aan je ;)
De GT850M is wel echt een stuk krachtiger dan de GT750M:

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:18]

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:18]

Edonkey-boy, aub geen ruzie zoeken, ik vraag alleen maar hulp.
HetGezegde, kun je niet gewoon via de bios alle data overzetten?
En nog even over de 850M en 750M: De 850M komt uit de nieuwe Maxwell serie en verbruikt minder, wordt minder warm en geeft toch nog goede scores en FPS.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:19]

Ah, ik heb de reactie van HetGezegde eindelijk gevonden waar hij zegt hoe je de data overplaatst. Er zijn namelijk veel reacties die alleen maar gaan over een clean W8/W8.1 (Pro) install maar ik heb de goede dus nu wel gevonden.

Ik snap dat je door deze vraag van mij (die dus eerder al eens is gesteld) gefrustreerd kan raken, maar hoe je op deze manier mij op het forum behandelt vind ik niet fijn en helpt niemand.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:19]

Ik dacht dat het over de GT850M ipv de GTX850M ging.
Op papier is de GT850M zeker beter dan de GT750M. Die wordt al enorm warm bij mij, dus zal de andere, zwaardere kaart logischer wijs nog warmer worden.

Mooi dat 'ie vervangen wordt; als de info in de reactie hieronder van Corne klopt.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:19]

Corne had het in het kort over een 850M. Ik ging er te snel van uit dat het om de GT850M ipv. de GTX850M ging.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:19]

Dat deed ik onbewust. Ik zie nu inderdaad dat ik de GTX850M heb aangeklikt. Ik typte GT 850 M in bij gpuboss. Heel merkwaardig dit. Maar het lijkt me verstandig deze vage discussie te sluiten xD

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:19]

Er mogen vragen gesteld worden wanneer iets niet duidelijk is. Heb al menig Tweaker geholpen via DM.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 15 juli 2014 00:20]

Super! Even nog een vraagje, bij stap 5 schrijf je: 'De HDD zal namelijk geformatteerd worden tijdens de installatie om verwarring te voorkomen'.
Dus de clean install van W8.1 wiped ook de standaard HDD? In dat geval is het ook aan te bevelen om eerst een volledige recovery via het Acer menu aan te maken mocht er iets echt mis gaan en je alles weer in de oude staat wil terugbrengen, om het vervolgens nog een keer te kunnen proberen.... ;-)
Je kunt de HDD zo laten tijdens de installatie, alleen heb je dan twee schijven waarvan Windows kan opstarten. En wanneer je BIOS niet juist is ingesteld, zal Windows misschien opstarten van de HDD. Dus wanneer je nu een backup op een USB stick maakt van de driver map en Windows gewoon op de mSATA installeert, kan er op dat gebied weinig mis gaan.
Je kunt natuurlijk ook de HDD van Acer uit de NB halen, Windows installeren op de mSATA en dan als alles werkt de HDD terug inbouwen en formatteren vanuit Windows.
Heb zelf nog nooit problemen gehad tijdens de installatie, maar als je zelf een backup wilt maken, zeker doen. Het gaat ook om het gevoel dat alles op een veilige en verantwoorde manier gebeurt. Wanneer jij denkt dat iets te snel gaat, gewoon een extra stap nemen.

Maar aangezien je een bootable USB hebt met een schone installatie en een backup hebt van de drivers, kan er weinig mis gaan.
Samsung 840 Evo 250GB + 32GB USB stick besteld, komen ook morgen binnen, dus morgenavond lekker freubelen.
Uitgebreide en goede gebruikersreview met foto's en videos. Bedankt!
Hopelijk heb je er wat aan en raak je net zo enthousiast van deze laptop als ik doe.
in het kort:

Jo! Het is allemaal gelukt! Bedankt voor je hulp.

Mocht je de vraag nog een keer krijgen, dit is hoe ik het uiteindelijk heb opgelost.

1. Installeer:

2. Dmv Samsung Data Migration Software de schijf clonen:

3.mSata SSD boven de HDD in de BIOS zetten
4. HDD eruit halen en opstarten met alléén SSD.
5. Weer afsluiten, HDD erin en opstarten
6. HDD formatteren.

Met dank aan JimmYvD _/-\o_
Ben bezig dit uit te breiden.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 13 juli 2014 15:21]

Goede Review! Ik zou alleen wel graag nog wat meer weten over hoe dat werkt met een Msata. Ik denk ook na over deze laptop, en de missende SSD was voor mij eigenlijk het enige nadeel. Vervangt de mSata de SSD? ik ben op het modificeren van laptops en hardware nog een beetje een leek ;)

Thanks in advance!
De mSATA werkt hetzelfde als een HDD en een SSD.
de mSATA is een kleine flashmodule (zoals een SSD, maar dan kleiner dus), ter grootte van laptop geheugen. Hier kun je dan gewoon je Windows op installeren en het doet zich binnen Windows voor als een HDD.

Ik zal de review nu even updaten met wat fotootjes.
Mooie review, bedankt voor de foto´s van de uitbreidingsmogelijkheden. ik heb ook getwijfeld over de Asus N550JV - N550JK maar met de Acer met i7-4500U heb je bijna dezelfde specs en nog ruim geld over voor een extra mSATA. Makkelijke keuze. +2
Deze Acer bevat een i5-4200U. Die is beduidend trager dan de i5-3xxxM en i5-4xxxM serie. Ik hoop niet dat deze review je misleidt?
Nog even over de HDD deze heeft dus gewoon een 2,5inch formaat (9mm) ik heb mijn samsung 830 128gb SSD er in gezet en de plastic spacer moest er wel tussen.
Ik heb de orginele 1tb hdd direkt uitgebouwd,gekloont (full backup) met acronis 2014 in mijn desktop pc (bevat 4 partities) en daarna via de acronis recovery (switch to disk mode) de backup op mijn samsung ssd gezet.

SSD inbouwen en de laptop voor het eerst configureren en klaar is kees!

heb zo`n 80GB over,maar de laptop is nu wel shock-proof.

en mijn pootjes raken allemaal netjes de tafel,mischien heb je een krom tafel blad?

Voor de rest een Top Review! Respect dat je de tijd er voor genomen hebt om het te schrijven.

Ik had ook al de review gelezen op nootbookcheck en daar waren ze ook al erg te spreken over het scherm en laptop zelf,maar na jou review wist ik het zeker.

Ik hoop dat men ook aan mijn tips wat hebben,dit scheelt toch weer een msata aanschaf voor mij.
En de orginele hdd bewaar ik netjes in de kast :)
Nee geen last meer van gewiebel. Moet de review updaten. Das voor dit weekend, samen met een uitgebreide tutorial van het klonen naar- en installeren van de mSATA.

Bedankt dat mijn review heeft bij kunnen dragen aan jouw keuze :D
Can I connect a DisplayPort monitor to the Acer Converter Port?

The Acer Converter Port uses the same physical port as a Mini DisplayPort, but is designed to connect to an Acer proprietary cable. If you connect a DisplayPort monitor, Acer cannot guarantee the functionality of the monitor.

No damage should occur to either monitor or notebook by connecting a Mini DisplayPort cable.

dit is een officieel acer antwoord,iemand toevallig een mini displayport naar displayport kabeltje liggen die dit kan testen? zou handig zijn voor de toekomst ivm de 4k schermen.
Ik niet helaas. Ook totaal geen budget of zelfs plaats voor een tweede scherm naast m'n TV. Film kijken gaat via mijn ChromeCast of ouderwets via HDMI. Nog lang geen behoefte aan 4K.
Postbode is dus vandaag langs geweest met laptop/msata, maar er was niemand thuis en ze wouden ook niet bij buren afleveren omdat je handtekening moet zetten.....
Dus nu krijg ik hem morgen binnen
daarom ook zei ik ook voor in de toekomst,en ik heb hier een dell display met displayport met 1920x1200 resolutie.het zou leuk zijn als ik hem met een kabel mini-DP naar DP aan zou kunnen sluiten.ik denk dat ik zelf maar een kabeltje bestel en het zelf probeer.

De intel 4400 gpu ondersteunt 4k uitgang,daar heb je voor betaald.zou jammer zijn dat het
door een eigen custom poort van acer niet zou werken.

Mischien koop ik over een paar jaar wel een 4K TV.Dan zou het ook leuk zijn om films en youtube enzo in die resolutie te kunnen kijken.prijzen van de 4k tv`s zakken al lekker en zijn
ook niet extreem duur.
Vandaag kadootje via de post gekregen.
Samsung msata ssd en een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 netwerk kaartje.
wifi en bleutooth werkt uitstekend,dus als men wil upgraden is dit geen probleem.
(dit was nog een vraagteken omdat de meeste laptops een whitelist hebben,kan ook wezen dat deze
kaart gewoon ondersteunt word natuurlijk)
Ik had een raar probleempje met de orginele artheros ar5b22 dat na een herstart ik mijn wifi aan en uit moest zetten om weer verbinding te krijgen.probleem is nu met het intel kaartje gelukkig opgelost :)

oja er moet ook nog een mini-dp kabeltje binnenkomen,kan ik ook testen of het een speciale acer poort is of toch gewoon een standaard mini displayport.dus hier ook snel een antwoord op.

[Reactie gewijzigd door edonkey-boy op 27 juni 2014 20:34]

De Acer Aspire V5-573G-745081Taii heeft overigens standaard bijne dezelfde kaart er in zitten, alleen dan de N versie.
wat is bijna het zelfde? jij hebt toch een review`tje geschreven? laat ons dan ff het exacte type weten? de n-7260 heeft max 300Mbps en de ac-7260 max 867Mbps.dus dat is nog al een verschil.en de n versie heeft ook geen 802.11 ac.
Zoals ik zeg, de N versie van die kaart: Intel® Dual Band Wireless-N 7260 Plus Bluetooth
Het enige verschil is dat 802.11ac ontbreekt en de ac versie 0,6 gram meer weegt. De hogere snelheid is het gevolg van de 802.11ac. Verder zijn deze kaarten identiek.
identiek in uiterlijk opzicht,maar niet kwa hardware.beestje kan wel zelfde naam hebben.maar je zegt het zelf al mist de ac standaard en is dan bijna 3x sneller als de n versie!

ik wilde mijn artheros kaartje vervangen,dan ga ik toch niet voor die paar centen de n versie kopen?
On topic a.u.b. edonkey-boy. Je komt mij te verwijtend over.
jou meening intereseerd mij niks. als iemand fout zit mag dat gecorrigeerd worden.wie heeft belang aan foute info?
straks koopt ook iemand die n versie en klaagd dan dat de ac optie ontbreekt en zo traag is.

de netwerk kaart valt gewoon onder ontopic discussie,wees blij dat ik mijn info gedeeld heb dat de ac versie compatible is met deze laptop.
Als ik via bluetooth muziek afspeel op m'n bluetooth speaker setje, dan zakt m'n wifi ineens in elkaar. Zijn meerdere klachten over op het internet (gewoon in het algemeen, niet dit model specifiek).

Heb jij dat ook gehad? En hoe is dat met je nieuwe module? Anders upgrade ik ook hoor!

Edit:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen over Samsung, maar de SSD's, geheugen modules, flashkaartjes en HDD's zijn toch enorm goed voor wat je ervoor krijgt qua prijs.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 27 juni 2014 21:16]

Ook even een +2 gegeven.
opbouw had beter gekund, anders een +3. +2 dus . Ikzelf had het niet beter gekund, maar ik nam het in vergelijking met andere +3 reviews.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 6 juli 2014 17:07]

Bedankt voor de feedback. Hoe bedoel je "de opbouw"? Kun je wat nader verklaren?

Het gaat ook om de reacties en het beantwoorden van vragen, btw, maar +2 ben ik zeer blij mee.

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 6 juli 2014 17:10]

Je had bijvoorbeeld de warmte en geluidsproductie kunnen bijvoegen of onder elkaar plakken aan de warmtemetingen, omdat het er direct en indirect mee te maken heeft.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 6 juli 2014 17:18]

Ja ach. Dat is dan voor de volgende keer. Had de volgorde gebruikt doe Tweakers aanbood. Bedankt, ik neem t mee.
1 2 3 ... 10

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8