Samsung SC8835 Zilver Review

Anoniem: 597857Newbie 23 mei 2014, 1.175 views

Samsung SC8835 Zilver

Pluspunten

• De opvangbak is heel makkelijk te legen. Ook het filter op de opvangbak is heel eenvoudig te verwijderen en dan schoon te maken of te vervangen.
  • De geluidsproductie is veel lager dan mijn vorige stofzuiger ( nylfisk ) wat ik als erg prettig ervaar.
  • De zuigkracht is makkelijk in te stellen met een draaiknop. Op maximale stand 2200 W zuigt hij echt hard en is elke ondergrond geen probleem om te zuigen.
  • De wielen zijn met zacht rubber bekleed en laat geen strepen achter op laminaat of tegels zoals sommige plastic wielen. Hij rolt heel soepel, wat fijn is vanwege zijn hoge gewicht.
  • De zuigerstang en opzetstukken worden los/vast gekoppeld met een drukknop. Hierdoor zitten ze ook echt vast en valt niet tijdens een ietwat lompe beweging de stofzuigerstang er ineens van af.

Minpunten

• De stofzuiger is vrij zwaar, ongeveer 10 Kg.
  • Het nut en gebruikswijze van de verschillende opzetstukken is niet altijd duidelijk. Ze zitten bij levering in elkaar geschoven en uit elkaar halen om te gebruiken vergt wat lompe kracht. Hierbij zou je kunnen denken dat je het artikel sloopt.

Energieverbruik Score: 5
De Samsung SC8835 is niet de goedkoopste zakloze stofzuiger. Hij heeft daarentegen meer zuigkracht dan goedkopere tegenhangers en is een zeer goed alternatief voor duurdere merken en modellen zoals een Dyson. Je hoeft niet eerst de hele gebruiksaanwijzing door te lezen om het apparaat te kunnen gebruiken. Alles wijst zichzelf eigenlijk. Nu ben ik een techneut dat scheelt ook, maar ook mijn moeder van 63 haalt de stofbak en de filters er in een handomdraai uit. Er worden verschillende opzetstukken meegeleverd. Deze zijn niet allemaal even handig in gebruik en de vraag is ook of je daar wat aan hebt. Qua energieverbruik : de 2200 Watt is ook echt 2200 Watt. Ja, dat is een hoog verbruik. Maar je wilt een stofzuiger die zuigt en daar is energie voor nodig.En hoe beter hij zuigt hoe minder lang ik hem nodig heb.

Heb jij ook een Samsung SC8835 Zilver?