Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Silencio 450 Review

anti-rsca 23 mei 2014, 239 views

Cooler Master Silencio 450

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Stilte

Minpunten

• Koeling. Dit is niet slecht, maar niet toereikend voor zware taken.
  • Geen standaard inbouwmogelijkheid voor SSD

Een oom van me belde me onlangs dat z'n huidige pc traag werd en of ik hem niet wat kon 'opruimen'. Bleek het een P4 2.4Ghz te zijn met 2 GB ram geheugen, met daarop Windows 7.

Gelukkig kon ik hem overtuigen om een nieuwe pc te kopen, zodat hij opnieuw voor een aantal jaartjes gebeiteld zat.

Aangezien hij het liefst wat meer ¤ uitgaf, maar dan langer met het systeem kon werken, heb ik gekozen voor een i7, 8 GB ram en een Intel SSD.

Vroeger deed ik niet anders dan voor familie en kenissen computers in elkaar flansen, dus ik was goed op de hoogte van het aanbod van elk onderdeel. Door de komst van m'n twee koters en de bouw van ons huis, heb ik wat minder hooi op m'n vork genomen en is m'n kennis van wat er reilt en zeilt op de onderdelen markt fameus afgenomen. Op vlak van processor, HDD's, ram geheugen en PSU blijft alles zowat hetzelfde, het wordt wel sneller, maar je weet welke merken er zijn en grofweg ook wat de voor en nadelen zijn aan een bepaald onderdeel.
Wanneer je echter op zoek gaat naar een behuizing, is het een zoektocht geworden. M'n oom had een niet opvallende, stille kast nodig, zonder side window, met toegangkelijke aan-/uitknop en minder dan ¤ 100.

M'n oog viel op de CoolerMaster Silencio 450.
Ik verwachtte er niet zoveel van, maar m'n verwachtingen werden ruimschoots overtroffen.

Installatiegemak:
Zoals bij veel IT'ers komt er bij mij geen handleiding aan te pas. Toen ik het side window openschoof, zag alles er vrij standaard uit, buiten het plastic onderdeel dat op de plaats zat waar een 5.25"-apparaat kon geplaatst worden.
Ik ging meteen aan de slag.
Eerste handige feature was dat er een soort van aandraai-bout bij de mobo-bolts zat. Wanneer de koperen boutjes wat moeilijk in de case te draaien zijn, is het altijd een heel gepingel om deze goed vast te krijgen. Geen nood bij deze Coolermaster, schuif de aandraaibout er over en draai ze aan met een schroevendraaier.
Ruimte genoeg om kabels langs achter te laten lopen, 2 doorsteek gaatjes achteraan om interne kabels naar buiten te brengen of omgekeerd. Rubbers en schuim om trillingen tegen te gaan. De drive bays laten makkelijk los om drives in te steken, de front is makkelijk los te klikken en het plastic ding dat op de plaats van een 5.25" drive zit, dient om zo'n apparaat met een draaibeweging te fixeren.

Prijs:
Ik heb 52,64¤ betaald voor deze case, wat in mijn ogen a lot of bang for small buck is.

Bouwkwaliteit:
De kast voelt stevig aan en zijn amper scherpe kantjes waar je je slagaders kan aan overhalen. Alles is mooi zwart gespoten en het plastic van de front voelt ook niet goedkoop aan.

Inbouwmogelijkheden:
Plaats genoeg voor de huis, tuin en keuken gebruiker er past zelfs een grote grafische kaart in, indien nodig. De PSU bevindt zich onderaan, Je kan één schijf aan de voet vastbouten en verder heb je plaats voor 5 3.5" apparaten en 3 stuks 5.25",

Koelingsmogelijkheden:
Deze zijn voldoende, het is een kast gemaakt voor stilte, dus geen performance. Standaard zit er vooraan een 120mm fan en achteraan. Deze pleuren genoeg lucht naar buiten voor de gewone gebruiker, wil je echter games gaan spelen of andere zware bewerkingen, dan zal je toch naar iets anders moeten gaan kijken.

Vormgeving:
Een opvallend design is het niet, deze kast is gemaakt om subtiel te zijn, stil en niet opvallend. Het design is functioneel

Heb jij ook een Cooler Master Silencio 450?