Panasonic TX-L42E6EW Wit Review

fredfles 22 mei 2014, laatste update op 22 mei 2014, 301 views

Panasonic TX-L42E6EW Wit

Pluspunten

• Design.
  • Beeld erg helder.
  • Zwartwaarden goed.
  • Prijs.

Minpunten

• Aansluitingen wijzen naar achteren, kan een dealbreaker zijn wanneer je hem op wilt hangen.
  • Geluid erg slecht.
  • Standaard is lomp.

Mijn Samsung LE650B was aan vervanging toe(kleuren vielen weg).
Daar een TV geen prioriteit heeft in mijn huishouding, wilde ik max 400euro uitgeven en daar het maximale uithalen. Ik heb rekening te houden met een vrouw, dus moest het ook zeker een TV zijn die geen irritatie opwekt vanwege een lelijke vormgeving. Ook heb ik(of mijn vrouw) geen behoefte aan 3d. Of de TV smart was of niet maakte niet zoveel uit vanwege het gebruik van een appletv.

Vele reviews later was ik tot de conlusie gekomen dat ik mijn budget omhoog zou moeten schroeven, want telkens kwam je uit op een basic Samsung. Totdat ik een aanbieding tegenkwam van deze Panasonic. De dag erop ben ik naar de BCC gegaan om te kijken wat de beeldkwaliteit is. Helaas hebben ze daar de TV aangesloten op analoog, dus bleef het gissen naar de kwaliteit met Horizon van UPC.
Omdat de prijs erg laag was(de zilveren is 150e hoger) heb ik hem besteld bij plattetvdiscounter.nl - 2 dagen later was hij binnen.

Na de unboxing heb je een gebruiksaanwijzing, afstandsbediening met batterijen, TV-standaard, voedingskabel,schroefjes en natuurlijk de TV zelf.
Na het uitpakken schroef je een klem vast op het standaard, daarna je TV erop - dan nog wat schroeven erin en klaar. 5minuten werk.

Aangezet, gelijk gecheckt op dode pixels, geen te vinden.
Het installeren van diverse opties ging kinderlijk eenvouding, alles werkt gelijk
- Playstation 3 - plug n play
- Apple tv 3rd gen - plug n play
- DVR van UPC - na auto-install werkt deze ook, duurt 3 minuten

Je loopt ook een wizard door voor de smartopties van de TV. Zet het geluid van de TV dan even op stil, want de stem die je dan hoort is hoogst irritant.
En tsja, het geluid... dat is toch wel echt een minpunt van de TV. Mocht je geen 2.1/5.1 setje of iets hebben - koop deze TV dan niet want het is echt heel slecht. Erg blikkerig, je hebt wel wat opties om het aan te passen, maar veel verschil komt niet naar voren.

Verder, de kleuren zijn mooi van de TV. Zwartwaardes zijn beter dan verwacht en het beeld an-sich is echt heel helder. Ikzelf zit/lig vaak schuin voor de TV en de kleuren maken weinig tot geen verschil dan wanneer je er recht voor zit.

Gezien de prijs was ik bang dat het beeld zou stutteren wanneer ik zou gaan gamen, dit valt echter alleszins mee. Ik ben er echt tevreden over. Soms met het bewegen van de camera heeft 'ie wel moeite, maar dat is echt minimaal.

Ook vind ik het design van de TV erg slim, met een witte muur achter de TV lijkt hij te zweven. Tegelijker tijd vind ik het standaard erg lomp. Hier heb ik echter wat overheen gelegd en zie je er niets meer van.

Je hebt 3 HDMI aansluitingen, dit is voor mij genoeg. Uiteraard heb je ook component en een coax. 2 USB ingangen en aan de zijkant de knoppen om hem handmatig te bedienen.

Al met al - ik heb een tijd gezocht naar een budget TV. Voor 400e krijg je op dit moment denk ik geen betere.

• apple tv derde generatie
  • Playstation 3
  • UPC Horizon

Heb jij ook een Panasonic TX-L42E6EW Wit?

Heb deze nu ook reeds een jaar en onderschrijf je bevindingen. De 2de tv wordt "dezelfde" maar dan een maatje groter. M.a.w. ben zeer tevreden!