MSI NX8800GTS-T2D512E-OC Review

mcp20366 3 januari 2012, 1.112 views

MSI NX8800GTS-T2D512E-OC

Pluspunten

• Zeer snelle 3D anno 2008.

Minpunten

• TV out is onbruikbaar over cvbs uitgang.
  • Twijfelachtige duurzaamheid over dit MSI produkt.
  • (2x defect in een jaar)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Februari 2008 deze MSI NX8800GTS-T2D512E-OC gekocht.
Voeding Corsair HX620. Big Tower 7 fans.

Vrij snel rare crashes uit D3D. Natuurlijk drivers en instellingen geprobeerd, maar niets hielp.
In april RMA gestuurd en als nood een Radeon HD2600Pro gekocht, die mooi maar sloom zijn werk deed.
1,5 maand later een nieuwe ontvangen.

Nu op de kop af een half jaar later plotseling weer soortgelijke kuren met deze kaart. Alleen 2D werkt, weer beeld-uitval bij 3D.

Ati kaartje er weer in dus.

Maart 2011 in een nieuwe setup met een Corsair voeding TX750 en een nieuw mobo getest. Wederom onstabiliteiten en zwart scherm na een paar uur, en daarna blijvend. Blijft jammer van dit nVidia kaartje.

• Chieftec DA-01WD Big Tower met zij-fan
  • Windows XP Pro SP2
  • nVidia 162 169 175 en 18x drivers
  • rivatuner 2.11 en 2.22
  • Windows XP

Heb jij ook een MSI NX8800GTS-T2D512E-OC?

Reviews door de redactie

Kaart zelf een jaar gelden ongeveer bij een klant ingebouwd (ergens jan 08).
Hij is nog altijd zeer tevreden en heeft er met veel plezier Oblivion en nu weer Fallout3 op gedraaid op 1680x1050.

Kaartje scoorde (met non-oc e8300) iets van 12.000 3dm 06.

1,5 maanden garantie-"wachttijd" is bekend als een standaard bij MSI. Bij verdenking van eigen schuld defect doen ze er 6 tot 9 weken over, bij DOA / bekend defect / duidelijke reden retailer duurt het 3 tot 4 weken. (of er moeten speciale afspraken met groothandelaren etc zijn).
Dit is niet echt een review, maar meer een klacht.
Kijk eens naar uitgebreidere reviews van anderen over grafische kaarten.
Dan kan je hem wellicht nog iets uitbreiden, al zullen benchmarks wel moeilijk verlopen met een kapotte graka.
Ik heb deze kaart 2 jaar in SLI gedraaid en nog nooit problemen mee gehad.
Het zijn toffe kaartjes toen der tijd.
Ik ben nu overgestapt naar een XFX260 Black Edition
Idd een beetje raar. Al heb ik zelf nog wel een 8800gts 512 hier ergens op reserve liggen die ik binnenkort even ga bakken in de oven. Dat om te kijken of het artifact probleem verholpen kan worden waar deze kaart last van heeft.

Het is trouwens nog steeds een kaart die je wel kan gebruiken op lage resoluties, maar is anno 2012 toch zeker niet interessant meer.

[Reactie gewijzigd door P van H op 3 januari 2012 20:55]

Met alle liefde in de wereld ;

Leg toch even uit beste Tweakers.net waarom deze review opnieuw geplaatst is.
Ik heb deze kaart dacht ik ergens in een doos liggen, als een leuke reserve, maakt een pokke herrie en is naar mijn weten nergens meer te koop ofzo.
Het is 2012, oh ja....3 januari, en come on.En tekort aan nieuwe reviews?
Wie zit hier op te wachten.Geen sneer,maar totaal niet te vatten.
Imho and with respect anyway, Fail.

Edit: Ik heb de GT, maar zo prehistorisch als die serie is, heeft niemand er nog wat aan.

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 3 januari 2012 16:51]