Wolfenstein: The New Order, Windows

€ 6,-
Specificaties PC • Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Wolfenstein: The New Order, Windows Review

Anoniem: 597657 22 mei 2014, laatste update op 22 mei 2014, 607 views

Wolfenstein: The New Order, Windows

Pluspunten

• thema
  • geluid
  • nostalgie
  • grafisch in orde

Minpunten

• geen multiplayer
  • te veel cutscenes
  • weinig replaywaarde

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Stabiliteit Score: 4
Wolfenstein is natuurlijk voor de gamers van het eerste moment één van de eerste shooters. De verwachtingen liggen dan ook hoog voor nostalgie en pure shooting fun!

Het thema op zich is voor vele al super. Een alternatief einde van de oorlog waar de nazi's de wereld veroveren.

De gameplay is met afwisselend. Je kan kiezen om er als een duke nukem los doorheen te knallen maar je kan ook op momenten heel stealth gewijs tewerk gaan. Toch is het ook weer leuk dat je met twee mega machineguns tegelijk kunt schieten. Komt gewoon lekker badass over :-)

Er zijn wel heel veel cutscenes...soms wat te veel waardoor de game meer weg heeft van een interactieve film dan van een shooter.

De game oogt zeker mooi maar er is niks uniek. Voor mij is er weinig verschil met bijvoorbeeld battlefield 4 of call of duty ghosts. Hier is niks mis mee natuurlijk.

Het geluid is voor mij geweldig! De geluiden van de geweren en het feit dat je duits, pools, frans hoort in de game doet veel aan de sfeer. Deze game maar volledig in het engels zou een heel ander effect hebben.

Al bij al zeker een goede game! Voor de nostalgische gamer heeft het zeker extra waarde maar ook voor iemand die de vorige games niet kent is dit zeker de moeite

Heb jij ook een Wolfenstein: The New Order, Windows?

werkelijk een wereld van verschil; wanneer je dit over een kant scheert, kan ik de rest niet serieus nemen
0Anoniem: 597657
@himlims_22 mei 2014 11:57
er zit een cap op de fps van 60..
geen AA optie in de game?

Deze game ziet er niet slecht uit! zeker niet...
Maar dit zijn niet next gen graphics ... 40GB game en deze graphics?
Dan had ik veel meer verwacht
Wat ik heb gedaan is downsampling gebruiken. Je kan de videokaart dan een hogere resolutie laten renderen en die te weergeven op de monitor. Dit is ook een manier van AA. Ik draai in dit geval 1440p op een 1080p scherm. Je kan met nvidia heel makkelijk een custom resolution aanmaken, AMD moet via thirdparty tool.
"twee dingen die wel tegenvallen zijn natuurlijk geen multiplayer en omdat er zoveel cutscenes inzijn en het heel scripted is lijkt mij de replaywaarde maar minimaal. Eens finished zal deze game waarschijnlijk in de hoek verdwijnen."

Er zit toch wel een behoorlijke replay waarde in, al was het alleen maar om het feit dat je tijdens je eerste ontmoeting met "doctor death" een keuze moet maken wie van je teammaten je opoffert.
Door nog een keer het spel te spelen kun je je andere teammaat opofferen, dus er zit een replay waarde in.
Multiplayer was bekend vanaf dag 1 dus dit had je kunnen weten, daarbij ben ik wel weer eens blij dat er een game is zonder multiplayer waardoor men weer eens tijd neemt om een goed verhaal neer te zetten zonder elke keer hetzelfde veld in te rennen en elkaar weer voor de 500e keer af te knallen en aan het einde van een ronde gaan zeuren dat iemand hacked, gereported is enz enz.