Philips PowerPro Compact FC8472 Review

LangeSlang 21 mei 2014, laatste update op 21 mei 2014, 2.489 views

Philips PowerPro Compact FC8472

Pluspunten

• DC
  • Cyclone POwer Pro 5 technology

Minpunten

• Lijkt op een dyson
  • dyson is kost te duur

Na een lange zoektocht op het wereldwijde web kwam ik uiteindelijk dit pareltje tegen; "gut gut" om een groot denker en filosoof te citeren: 'wow, deze stofzuiger is een unaniem belachelijk groot succes' ~ I. Niehe

Lachen met mij, maar nu even back to the point:

Deze review zal constant door mij geupdat worden naarmate ik de stofzuiger beter leer kennen en hij mij. Tevens zullen later meer in depth tests verschijnen. Dus: Stay Tuned

Toen ik na mijn zoveelste ergernis van mijn oude stofzuiger besloot een nieuwe te kopen zocht ik iets waar ik nog een lange tijd van kon genieten. Ik zocht een stofzuiger met een lange slang en ook vind ik het belangrijk dat er een allergie filter aanwezig, leuk verhaal even tussendoor: Toen ik als kleine jongen van de kleuterschool ging ik altijd met de tram. En toen ik thuiskwam was mijn moeder altijd aan het zuigen. Het viel mij toen op dat ik toen altijd last kreeg van mijn divertikel Sindsdien koop ik alleen stofzuigers die ervoor zorgen dat ik hier geen last meer van ondervind. Ik kan zeggen dat met deze stofzuiger mijn divertikel zo blij is als ene zonnetje.

Naast het stoffilter zit er ook een zeer grachtige DC-motor van een whoppende 1600 metrische Watts ingebouwd zit. De meeste mensen weten niet dat in de meeste stofzuigers DC-motoren zitten, hierdoor behoort cosinus(Phi) correctie tot het verleden. Hij functioneert op een wijd voltage bereik van -325Volt tot +325V want net als bij Lightning maakt het niet uit hoe je hem in de sokket steekt. De techniek van tegenwoordig !!

Geluidsniveoa
hij heeft een uitstekend geluidsniveao van slechts 60DBm(A)

Waar ik mij bij menig stofzuiger aan irriteer en erger is de te korte kabel en -slang. Ik moet altijd zuigen op lastig bereikbare plekjes en dan is een grote slang een uitkomst.

Oprolvaart
Dat wat mn eigen ook altijd aan stoor is de trageoprolvaart van velen stofzuigersconnektors. Ik heb een filmpje gemaakt om een idee te krijgen van hoe snel de oprolvaart van deze stofzuiger wel niet is: Tip speel af op 15fps dan kan je beter zien. Tip: wanneer af en toe met de slang gespeeld wordt blijft hij soepel en is hij snel klaar met rollen.

Kinetische wrijvingscoefficient.
Goed, maar lager dan de statische.

PSD
Zoals bekend is zorgt een impuls ervoor dat de stofzuiger intens hard gaat zuigen, vandaar dat ik een sha-functie zet op de stofzuiger zodat hij niet meer kan stoppen: de pulsstofzuigertrein stopt niet.

Hoewel deze stofzuiger an sich wel frivool op zijn wieltjes rolt/staat is het toch wel een afrader: "waarom?" vraag je je misschien af nou dat zal ik haarfijn uitleggen. De slang is te kort en de motor is niet krachtig genoeg, daarnaast zorgt DC ervoor dat er een ingewikkelde buck-boost converter is vereist die niet vele mensen zomaar in de kast hebben liggen. Gelukkig had ik nog een nullor bij mij in de box zitten die ik daar maar bij heb gepakt.

plaatjes

• Nullor (voordeeldeelverpakking)

Heb jij ook een Philips PowerPro Compact FC8472?

Ik geef je een plus 1 want heb krom gelegen voor mn scherm :D
Eindelijk eens iemand die de tijd neemt om echt goed kennis te maken met een product voordat er zomaar een blaatverhaal op T.net geknalt wordt. Goede opbouw van het verhaal, goede mix tussen technisch rapport en leuke anekdotes. Snap alleen niet hoe je aan die 1600 (metrische?) Watts komt, in de specs staat iets anders.

Toedels.