Antec TriCool 80 , 80mm Review

deblaauwn 3 februari 2009, laatste update op 3 februari 2009, 846 views

Antec TriCool 80 , 80mm

Pluspunten

• Regelbaar
  • Geluid op 'low'

Minpunten

• Geluid op 'high'

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 1
Algemeen
Goedkope fan, dus ik verwachtte niet echt topprestaties. Hij doet het 'gewoon goed'. Hij krijgt de temperatuur van mijn GPU in ieder geval van ~70 naar ~60.

Features
Deze fan is voorzien van een regelaar voor 3 snelheden (low, mid, high) en hij is transparant. Dat eerste zorgt voor mijn oordeel 'goed' en dat transparante is wel grappig maar hij zit toch op een onzichtbaar plekje, dus dat doet er niet toe. Verder is het positief dat er zowel een 3- als een 4-pins aansluiting op zit maar ik had helaas geen gat meer in mijn mobo, dus aan die 3p heb ik niets.

Luchtverplaatsing
Niet bekend. Hij staat nu op stand M en daarbij maakt hij ongeveer net zoveel geluid als de voeding en ook een vergelijkbare luchtstroom (schaal 1:hand :+ )

Geluid
Bij maximaal vermogen maakt hij behoorlijk wat geluid, zonder dat daar (mijns inziens) meteen een fenomenale luchtverplaatsing bij hoort - dat is misschien ook niet te verwachten van een 80 mm. Op 'laag' is hij onhoorbaar in vergelijking met de overige componenten.

Volgens mij de goedkoopste regelbare. Dat is wel positief.

• Fujitsu Siemens Scaleo P (2005)
  • nVidia 6200 TC 256 MB passief (2005)

Heb jij ook een Antec TriCool 80 , 80mm?

Heb deze ook gekocht, ben benieuw naar de resultaten, maar korte duidelijke review.