Sapphire HD 6450 2GB DDR3 Review

EpicSoftworks 21 mei 2014, 1.006 views

Sapphire HD 6450 2GB DDR3

Pluspunten

• Goedkoop
  • Weinig warmte
  • geen geluid

Minpunten

• geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze videokaart maakt deel uit van mijn development systeem. Ik had een videokaart nodig, dit omdat mijn moederbord, de ASRock 990FX Extreme3 geen onboard heeft.

Deze videokaart doet precies waar ik hem voor heb gekocht. Een zacht prijsje voor uitstekende kwaliteit. Ik draai Ubuntu en de videokaart wordt met al zijn features foutloos herkend. Ik had de nodige research gedaan voordat ik de kaart ging kopen en dus was er vrijwel geen angst.

Ik kan dus ook bevestigen voor diegene die het met een soortgelijk doel kopen dat de support van deze kaart alle features dekt onder linux (heb dit ook kunnen testen met Debian en Mint distro's)

• AMD FX-8320 Black Edition
  • ASRock 990FX Extreme3
  • Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX

Heb jij ook een Sapphire HD 6450 2GB DDR3?

Dank voor de review! Kun je iets zeggen over waarom je de prestaties maar drie sterren hebt gegeven? Heb je enige game getest? Ik zou bijvoorbeeld Wolfenstein The New Order willen spelen op 1920x1080

Ik zoek een leuke videokaart onder linux, graag passief gekoeld maar voor gamen zal ik die eis waarschijnlijk moeten laten vallen. Op dit moment heb ik alleen een onboard Radeon HD4250 en ik gebruik Linux Mint 12.04 zonder problemen. Mijn andere onboard HD6290 wil vrij goed GPU-accelerated werken met VLC in linux maar niet 100% (wellicht door de zwakke CPU)
Ik had deze 3 sterren gegeven omdat ik wat lichte games had geprobeerd en de kaart natuurlijk niet super scoorde. Je kan niet verwachten dat deze videokaart een game zoals Crysis gaat draaien, maar voor de fun had ik hem getest met Team Fortress en Counter Strike. Ik moest alles wel laag zetten maar het was wel goed speelbaar.

Had je niet de beste FPS, maar dat is ook niet gek voor die prijs :D

De kaart verder, in OS, presteert geweldig. Web content zoals Netflix en Youtube en dergelijke doen het geweldig. Geen drops, niks.

* Ik zal mijn review vanavond eens onder de schop nemen. Hij is wat kort en legt eigenlijk weinig uit nu ik het teruglees. *

[Reactie gewijzigd door EpicSoftworks op 2 juni 2014 15:35]