Philips 7000-serie 47" Zwart Review

dppronk 21 mei 2014, laatste update op 25 juni 2014, 820 views

Philips 7000-serie 47" Zwart

Philips onwaardig apparaat, of bevestigt dit toestel de regel?

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Smart TV
  • Internet
  • Subwoofer
  • Kleur

Na 1 DOA en een ook weer door mijn leverancier teruggenomen vervangend toestel i.v.m. met belabberde internetprestaties die o.a. merkbaar zijn in het veel bufferen van Uitzending Gemist en het daarna 'hangen' van het apparaat, waarvan de klantenservice van Philips telkens richting mijn provider (Ziggo) of mijn bekabelde netwerk wijst en tot nu toe geen adequate oplossing heeft kunnen bieden. Is de maat voor mij vol.
Andere Philips apparatuur (TV 32PFL5507 en BluRay speler BDP9700) die ik bezit heeft geen enkel merkbaar probleem met het hierboven omschrevene als ik ze op dezelfde kabel aansluit als de TV. De weergegeven signaalsterkte in het configuratiemenu is uitstekend - 5 streepjes.
Een speedtest via de browser van de TV geeft een download snelheid van 2 Mb/s, als ik dezelfde kabel op m'n laptop aansluit en dezelfde test draai meet ik 90 Mb/s.
U begrijpt dat mijn conclusie is dat het dan aan de TV moet liggen.
Als Philips adept spijt het mij zeer dit te moeten constateren en melden, ook het eerste toestel (DOA door defecte HDMI poort) had deze problemen. Het kan niet de bedoeling zijn dat je regelmatig de stekker uit je TV moet trekken om van de mogelijkheden van je toestel gebruik te blijven maken.
Bovendien was het tweede toestel niet goed op kleur te krijgen, ondanks het veranderen van de Gamma instelling bleef er een irritante paars-blauwe zweem overheersen.

Heb jij ook een Philips 7000-serie 47" Zwart?

Wat een kat in de zak. En nu? Heb je je geld terug kunnen krijgen?
Gekocht via ING Rentepuntenwinkel, zij deden niet moeilijk en het geld wordt binnen 2 weken teruggestort, beloofde men. Ondertussen weer aan het shoppen om een alternatief apparaat met in ieder geval Uitzending Gemist te vinden. Dan heb je qua merk niet zo veel keus, Philips, LG of Samsung.
Al eens gedacht aan een los Android kastje? Daar heb je uitzending gemist ook op en als er een upgrade voor komt, kun je die weer aanschaffen.

SMART TV wil ik om die reden niet op mijn tv: het raakt na een tijd trager en trager. De apps vernieuwen namelijk. Ik koop om die reden ook elke 2 jaar een nieuwe telefoon en elke 3 a 4 jaar een nieuwe PC. Met een tv hoop ik toch wat langer te doen.

Ik gebruik zelf de Google Chromecast; vooral voor Youtube, draadloos streamen van films op m'n PC en Netflix.
Uitzending gemist zit in m'n Telfort decoder.
Pfff gelukkig maar. Overigens vind ik je beoordeling erg vriendelijk, 1 ster is eigenlijk nog teveel voor zo'n duur wanproduct.