Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch Pro Zwart Review

js.meijer 2 februari 2009, laatste update op 12 januari 2010, 836 views

HTC Touch Pro Zwart

Pluspunten

• Veelzijdigheid, de mogelijkheden zijn eindeloos.
  • Zeer mooie, strakke vormgeving.
  • Volledig toetsenbord
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Mooie vormgeving van het Touch FLO menu

Minpunten

• Enorm traag
  • Blijft vaak hangen
  • Korte accuduur
  • Tekenen van gebruik en slijtage al binnen 4 maanden zicht- en merkbaar
  • Traag en weinig gevoelig touchscreen

De HTC Touch Pro zou d opvolger moeten gaan worden voor mijn Qtek 9100, maar bleek achteraf voornamelijk een uiterlijke vooruitgang.
De mogelijkheden zijn inderdaad legio, je hebt de beschikking over HSPDA-internetsnelheid, een volledig toetsenbord, camera met flits, bewegingssensor, lichtsensor, GPS-ontvanger, en vast nog wel meer. Ofwel een zeer uitgebreid toestel waar je ook nog eens alles op kunt zetten en eventueel aanpassen aan je eigen wensen.
Dit zou allemaal heel mooi zijn als het ook nog allemaal naar behoren zou werken. Maar:
  • Het apparaat is ten eerste al enorm traag, geen vooruitgang geboekt ten opzichte
    van de 2 jaar oudere Qtek 9100.
  • Het touchscreen reageert, mede vanwege de traagheid van het apparaat, niet zo lekker soepel en vlotjes als de demo doet vermoeden en je graag zou willen. Hierdoor een lage waardering voor gebruiksgemak, het valt namelijk behoorlijk tegen om mbv het touchscreen het apparaat aan te sturen.
  • De accu is na een dag leeg, als je de functionaliteit van de telefoon benut en daar koop je 'm voor.
  • Het apparaat blijft geregeld, zonder aanleiding op steeds wisselende momenten hangen.
Het heeft alle potentie om de ideale all-in-one te zijn, maar heeft alle verwachtingen bij lange na niet in kunnen lossen.

Als je een dergelijk toestel zoekt zou ik je aanraden je niet langer blind te staren op de specs, maar gewoon nog even verder te zoeken, want deze telefoon gaat je teleur stellen.

Heb jij ook een HTC Touch Pro Zwart?

Reviews door de redactie

Nou... volgens mij klopt er bij jouw iets niet. De Touch pro is absoluut veel sneller dan een Qtek 9100! Je hang problemen zou je kunnen oplossen met een firmware update :)
Vond de snelheidswinst behoorlijk tegenvallen. Die winst gaat behoorlijk op aan de grote hoeveelheid extra mogelijkheden die het toestel meegekregen heeft.
Ik was uitermate verslingerd geraakt aan dit type toestel met de Qtek 9100 en was ook zeer blij toen ik de eerste berichten over dit toestel las, een nog completer toestel met nog steeds een gewoon toetsenbord en door wm6 nog steeds alle mogelijkheden handige zaken te installeren.
Ik heb helaas nog steeds geen firmwareupdates gevonden op de site van HTC, maar heb jij misschien tips om de performance en de qualiteit van het bereik te verbeteren? Misschien een idee welke ROM een goede optie is en wat de belangrijkste verschillen zijn?
Ik weet niet wat je mis doet, maar ik heb gn van de symptomen die jij beschrijft.

Traag, soms, maar meestal gewoon snel hoor.

En tekenen van slijtage? :?
Ik heb mijne nu een goed half jaar, en er zit nog geen enkel krasje of iets dergelijks op.
MIsschien ligt het aan de manier waarmee je met het toestel om gaat?
De krasjes vallen mee, maar de lade van het toetsenbord zit niet echt bepaald solide op z'n plaats. Wel een mooi schuifsysteem, maar niet erg stevig.
Ben iemand die graag mooie en goede dingen koopt en daar dan zuinig mee omspringt. Ik doe doorgaans twee jaar met m'n toestel, dat geeft neem ik aan wel aan dat het voor mij flesopener is waar je toevallig ook mee kunt bellen. Uiteraard is ie niet voor de sier, maar om mee te gaan en gebruikt te worden.
Goed... dit is dan ook geen review, maar een mening..... :O
Mwoa, het is te kort, maar zijn positieve vs negatieve punten vind ik redelijk goed in balans en niet een overdreven verkeerd danwel persoonlijk beeld geven. Traagheid kan dat nog zijn, maar hangen, slijtage en weinig gevoelig touchscreen zijn toch punten die gewoon aan te wijzen zijn.
Jouw verhaal is precies de reden waarom ik een nieuw toestel eerst even probeer in de winkel voordat ik deze aanschaf :)