Specificaties Small form factor, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power 1360MI Mini-ITX Review

srekaewt 19 mei 2014, laatste update op 28 maart 2015, 1.166 views

LC-Power 1360MI Mini-ITX

Nette afwerking voor de prijs, stil en goede balans in features. Helaas is er een probleem met de voedingsconnector op de behuizing - als je de kast verzet kan hij zomaar spanning verliezen. Daarvoor 2 sterren aftrek.

Pluspunten

• Afwerking: oogt niet goedkoop door mooie paintjob.
  • Indeling: voldoende ruimte om eenvoudig een optische drive, SSD, 2 geheugenbankjes en normale processorkoeler te plaatsen.
  • Standaard Intel CPU koeler past (net!)
  • Externe PSU - minder warmteontwikkeling in de kast.
  • Stil bij normaal gebruik

Minpunten

• voedingsconnector kan makkelijk disconnecten

Kwaliteit voeding Score: 3
*Update maart 2015: de voedingsconnector in de behuizing zit nogal los. Als je de kast een klein beetje verzet kan hij al voeding verliezen en dan is het systeem direct uit. Dat vind ik een serieus probleem, daarom 2 sterren er af. Hopelijk heeft LC-Power dit inmiddels opgelost.

Als je een energiezuinige en stille mini-PC wil bouwen die er ook een beetje stijlvol uitziet dan is dit een goede kandidaat.

Doel van dit projectje was om een volwaardige PC te bouwen voor een budget van 265,- (ex Windows 7 OS). Focus op :

- Energie zuinig
- Modern platform (64 bit)
- Vloeiend afspelen 1080p
- Geoptimaliseerd voor office programma's
- Ruimte voor optische drive

Voor het geld hebben de laatste intel Haswell Celerons de beste prijs/performance. Ze zijn daarbij op dit moment IRL ongeveel dubbel zo snel als de zuinige AMD alternatieven.

De keuze is gevallen op de intel 1150 chipset met een Celeron G1820 met een Samsung SSD.

Opmerkingen bij gekozen componenten:
- De lite-on DL-8ATSH optische slot-drive kan ik niet aanraden: hij maakt een enorm kabaal en weigert schijfjes in 50% van de gevallen te lezen.
- Het Asrock H81M-ITX moederbord heeft geen header om USB3 front-poortjes op aan te sluiten. Een header-converter is nodig.

update: de eerder beschreven zoemtoon had niets met de voeding te maken maar met een stekker die niet goed was aangesloten. geen negatieve punten meer dus.

Heb jij ook een LC-Power 1360MI Mini-ITX?

Ik had een keer een zoemtoon vanaf de stereo.Ook op een ongeaard stopcontact. De stekker van het apparaat een slag gedraaid en de zoemtoon was weg. Rara........
Thanks.
Had je voor dit geld niet beter een Intel NUC kunnen kopen? Een flink stuk sneller met een i3 Haswell CPU en niet heel veel duurder.
De lowest end NUC heeft een i3 op 1.8GHZ . die kon het wel eens afleggen tegen de g1820 in de praktijk. En ik wilde de optische drive intern hebben. Buiten dat is de NUC wel heel mooi platformpje, en nog wat zuiniger ook.

edit: passmark i3 3217u vs g1820

ook aardig: de socket 1150 heeft upgrade mogelijkheid naar i7

[Reactie gewijzigd door srekaewt op 19 mei 2014 23:21]

Gelukkig heb ik een NUC gekregen want had zelf wel wat krachtigers gewild. De vergelijking met mijn NUC scheelt helaas voor mij niet veel met jouw platform :)

Ach, moet maar zo denken, ik heb wel een IRDA ontvanger in de NUC :+
Zo is dat - voor iedere toepassing is er een mooie oplossing.

NUC heeft ook wifi volgens mij - maar dan weer geen bedraad. Tis net wat je zoekt.
Bedraad zeker wel, hangt van je NUC variant af. Er is een versie met alleen Thunderbolt en die heeft alleen maar dat en HDMI als I/O connector. Die versie is maar kort op de markt geweest want er was maar weinig interesse in zo'n model. Thunderbolt is dan te duur en onhandig als je meerdere I/O poorten nodig hebt ivm de vele converters die je dan moet kopen.